2024-10-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med tanke på hur klimatförändringarna accelererar skulle jag vara mycket tveksam till att sätta barn till världen nu.
oj så hjärntvättad 🤭
Citera
2024-10-31, 23:03
Medlem
LaettMjoelks avatar
Jag vet varför. Se min tråd:

(FB) Svenska män orsak till att det föds få barn
Citera
2024-10-31, 23:05
Medlem
Ektomorfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Noll framtidstro
Noll gemenskap.
Noll sammanhang.
Noll ansvar lärs ut
Otrygghet
Vuxna som beter sig som barn.
Kvinnor som lär sig att svenska vita män är fiender och onda och samhällets problem.

1+1+1+1+1+1+1 = Få barn föds.

Detta är ju verkligen så spot on det bara kan bli.
Citera
2024-10-31, 23:18
Medlem
Big Bosss avatar
Inga bostäder för unga.

Ekonomin tillåter det inte.

Så svårt är det inte att lista ut logiskt tänkande.

Hur många lediga 2’or 3’or med hyra som en ung family har råd med finns det? Just det.
Citera
2024-10-31, 23:23
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Brist på framtidstro är nog en stor bidragande åsikt. Och tyvärr lär detta inte ändras den närmaste tiden. Kristersson själv sade i sin regeringsförklaring att kampen mot brottsligheten blir lång och att det kan bli värre innan det blir bättre.

Dessutom tycks den västerländska kulturen ha hamnat i en återvändsgränd. Vuxna som beter sig som barn upp i 30-40 år åldern kombinerat med statssanktionerad feminism leder inte till så många barn.

Men i Gaza känner de då en så stark framtidstro att varje kvinna klämmer ur sig 6-7 ungar?
Citera
2024-10-31, 23:25
Medlem
Det är för dyrt och tidskrävande!

Vill man inte bo i någon liten bonnhåla där du har råd med ett hus men inte hittar välbetalt jobb så är det svårt.

Köpa hus med fyra sovrum (3barn) har man fan inte råd med samtidigt som man inte hinner med att ta ledigt för alla deras fritidsintressen och vabbanden.

Lägg sedan till en karriär som ska uppehållas samtidigt som du brandskattas för att försörja hela världen som skall flytta till Sverige.

Inte så konstigt att många hellre har ett bra boende och vill ha råd att åka på semester under det svenska förfallet.
Citera
2024-10-31, 23:29
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Brist på framtidstro är nog en stor bidragande åsikt. Och tyvärr lär detta inte ändras den närmaste tiden. Kristersson själv sade i sin regeringsförklaring att kampen mot brottsligheten blir lång och att det kan bli värre innan det blir bättre.

Dessutom tycks den västerländska kulturen ha hamnat i en återvändsgränd. Vuxna som beter sig som barn upp i 30-40 år åldern kombinerat med statssanktionerad feminism leder inte till så många barn.

Visst finns en del i det!

Sen är det djävligt dyrt att ha barn! Kostar en massa Cash!
Citera
2024-10-31, 23:36
Medlem
Hazizas avatar
Det görs cirka 30.000 tusen aborter varje år. 30.000 potentiella svenskar mördas alltså varje år.

Om nu befolkningsökningen är så viktig, kan de börja där.
Citera
2024-10-31, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med tanke på hur klimatförändringarna accelererar skulle jag vara mycket tveksam till att sätta barn till världen nu.

Åh nej ska barnen behöva födas i ett av världens rikaste länder i modern tid där mat finns i överflöd, teknik och forskning håller dig frisk dubbelt så länge som för ett par hundra år sedan. Och vi tvekar för att klimatet kanske möjligen blir dåligt när de idag nyfödda går i pension.

Den riktiga anledningen tror jag snarare är, dyrt. Har personligen själv bra jobb men det räcker knappt till en stor nog bostad. För att ha råd måste man jobba ännu mer och sen addera tiden det tar att ha barn på detta också. Folk är för stressade för att skaffa massa barn skulle jag tro. Alternativt så självupptagna och fixerade vid meningslösa prylar och diverse resor till maldiverna.

Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
I
Hur många lediga 2’or 3’or med hyra som en ung family har råd med finns det? Just det.

Som om en tvåa ens skulle vara rimligt för en hel familj. Jag bodde ett antal år i en större tvåa själv, och det var alldeles lagom. Ärligt talat ingen långsiktig lösning med bara en partner ens.
Senast redigerad av kalleboool 2024-10-31 kl. 23:47.
Citera
2024-10-31, 23:45
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Men i Gaza känner de då en så stark framtidstro att varje kvinna klämmer ur sig 6-7 ungar?

Något för eliten att betänka. Jag tror att svenskar bara använder "brist på framtidstro" och "rädsla för klimatet" eller annan slumpvald ursäkt som snuttefilt för att slippa att behöva ta ansvar (och risk). Som andra i tråden redan har skrivit så har svensken det för bra och har blivit bekväm.
Senast redigerad av KSOEskribent 2024-10-31 kl. 23:49.
Citera
2024-10-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSOEskribent
Något för eliten att betänka. Jag tror att svenskar bara använder "brist på framtidstro" och "rädsla för klimatet" eller annan slimpvald ursäkt som snuttefilt för att slippa att behöva ta ansvar (och risk). Som andra i tråden redan har skrivit så har svensken det för bra och har blivit bekväm.

Det här sker i hela den välutvecklade världen. Även USA, Kina etc kommer åka på en befolkningskollaps om inget förändras. Kina är redan ganska kört på grund av deras period med enbarns-policy. Indiens prognos är att ökningen avtar/stannar de närmsta 80 åren.
Citera
2024-10-31, 23:48
Medlem
KSOEskribents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackposter
oj så hjärntvättad 🤭

Kvinnors favoritursäkt vid sidan av att det "inte finns några bra män".
Senast redigerad av KSOEskribent 2024-10-31 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in