Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Med tanke på hur klimatförändringarna accelererar skulle jag vara mycket tveksam till att sätta barn till världen nu.
Åh nej ska barnen behöva födas i ett av världens rikaste länder i modern tid där mat finns i överflöd, teknik och forskning håller dig frisk dubbelt så länge som för ett par hundra år sedan. Och vi tvekar för att klimatet kanske möjligen blir dåligt när de idag nyfödda går i pension.
Den riktiga anledningen tror jag snarare är, dyrt. Har personligen själv bra jobb men det räcker knappt till en stor nog bostad. För att ha råd måste man jobba ännu mer och sen addera tiden det tar att ha barn på detta också. Folk är för stressade för att skaffa massa barn skulle jag tro. Alternativt så självupptagna och fixerade vid meningslösa prylar och diverse resor till maldiverna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
I
Hur många lediga 2’or 3’or med hyra som en ung family har råd med finns det? Just det.
Som om en tvåa ens skulle vara rimligt för en hel familj. Jag bodde ett antal år i en större tvåa själv, och det var alldeles lagom. Ärligt talat ingen långsiktig lösning med bara en partner ens.