2024-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Förutsättningen var ju att kvinnan visste att mannen inte ville ha barn och om hon då medvetet hoppar över p-piller så tycker jag hon varit precis som jag beskrev.
Tycker inte du det?

Risken för graviditet finns ju alltid vid vaginalsex. Vill mannen undvika denna risk, så behöver han ju se till att han är skyddad. För även om kvinnan går att lita på, så kan han inte fullt ut lita på hennes p-medel.
Citera
2024-10-31, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag VET hur lagen är just nu, men vi pratar ju hur det BORDE vara.

Jag vet inte hur jag ska förklara så du fattar...

JA, det finns en kostnad för barnet. MEN varje kvinna som inte vill betala för barnet SLIPPER betala, eftersom de har valet att göra abort. Abort = inget barn = inget att betala.

En kvinna kan alltså ducka att betala i dagens läge. Och graviditeten är lika mycket hennes fel.

Kan en man ducka? Nej, men han BORDE kunna göra det, så att det blir jämlikt.
Det är alltså lika mycket bådas fel att barnet finns. Därför ska han inte behöva betala.

Om det bara hade varit hennes fel, hade det gjort någon skillnad? DÅ hade han behövt betala?

Känner du verkligen inte att det är nåt fel i resonemanget?
Citera
2024-10-31, 21:18
Avslutad
Citat:
Njae riktigt så var det inte. Kvinnor som låtit sig bli gravida fastän de inte vill har räddningsplankan abort.
Ja precis, så DE får ta konsekvenserna för att HAN var oansvarig.
Citera
2024-10-31, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Risken för graviditet finns ju alltid vid vaginalsex. Vill mannen undvika denna risk, så behöver han ju se till att han är skyddad. För även om kvinnan går att lita på, så kan han inte fullt ut lita på hennes p-medel.
Njae, män verkar ha svårt för det där att skydda sig, därför ska de gå skadeslösa när de gjort något som är deras eget fel.

Resonemanget är inte klockrent.
Citera
2024-10-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Njae, män verkar ha svårt för det där att skydda sig, därför ska de gå skadeslösa när de gjort något som är deras eget fel.

Resonemanget är inte klockrent.

Jo, men det där hör man ju från dessa manosfärmän. Mannen gör fel. Men konsekvenserna av hans fel är på något magiskt vis kvinnans ansvar.

Män som kan tänka längre och djupare, inser att det är mannen som behöver ta ansvar för konsekvenserna av sitt eget handlande.
Citera
2024-10-31, 21:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja precis, så DE får ta konsekvenserna för att HAN var oansvarig.

Hon är också ansvarig eftersom hon inte ville bli gravid.
Citera
2024-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Det är alltså lika mycket bådas fel att barnet finns. Därför ska han inte behöva betala.

Om det bara hade varit hennes fel, hade det gjort någon skillnad? DÅ hade han behövt betala?

Känner du verkligen inte att det är nåt fel i resonemanget?

HAN SKA INTE BEHÖVA BETALA FÖR ATT HON INTE BEHÖVER BETALA, HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG UPPREPA MIG!

GÖR. HON. ABORT. SLIPPER. HON. BETALA!
Citera
2024-10-31, 21:41
Avslutad
Citat:
Hon är också ansvarig eftersom hon inte ville bli gravid.
Hallå? En använde preventivmedel (kondom) men inte på ett perfekt sätt (kollade inte om datumet gått ut), den andra använde inget.

Vem är ansvarig?
Citera
2024-10-31, 21:41
Medlem
Citat:
HAN SKA INTE BEHÖVA BETALA FÖR ATT HON INTE BEHÖVER BETALA, HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG UPPREPA MIG!

EDIT RÅKADE QUOTA MITT EGET INLÄGG MEN JAG MENADE ATT QUOTA DIG

Gör hon inte abort slipper hon inte betala, MEN DET SPELAR INGEN ROLL, ATT INTE GÖRA ABORT VAR HENNES VAL

Ge mannen ett val (tvångsabort) ELLER låt honom slippa betala för barnet. Just nu kan mannen INGET göra om hon vill behålla barnet!
Citera
2024-10-31, 21:44
Avslutad
Citat:

För att då finns det inget att betala nä.

Nu finns det nåt att betala. Varför ska då han gå skadeslös bara för att det är hans fel också?
Citera
2024-10-31, 21:46
Avslutad
Citat:
EDIT RÅKADE QUOTA MITT EGET INLÄGG MEN JAG MENADE ATT QUOTA DIG

Gör hon inte abort slipper hon inte betala, MEN DET SPELAR INGEN ROLL, ATT INTE GÖRA ABORT VAR HENNES VAL

Ge mannen ett val (tvångsabort) ELLER låt honom slippa betala för barnet. Just nu kan mannen INGET göra om hon vill behålla barnet!
Nä, det var väl jävligt dumt av honom att göra barnet då. Inte fan ska han gå skadeslös bara för att han gjorde nåt dumt.
Citera
2024-10-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Män tenderar att spruta oskyddat i fittor mycket mycket oftare än de vill ha barn märkligt nog.

Okej. Men sist jag kollade så orsakar inte det abort.

Abort orsakas av att gravida kvinnor bestämmer sig för att göra abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in