2024-10-31, 20:27
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Noll framtidstro
Noll gemenskap.
Noll sammanhang.
Noll ansvar lärs ut
Otrygghet
Vuxna som beter sig som barn.
Kvinnor som lär sig att svenska vita män är fiender och onda och samhällets problem.

1+1+1+1+1+1+1 = Få barn föds.

Kunde inte skriva det bättre själv.
Om vi börjar arbeta oss igenom den listan från toppen till botten så blir det nya generationer automatiskt.

Rätt många saker i samhället blir plötsligt väldigt dysfunktionella om befolkningen minskat med låt säga 2% per år.

Lite samma stämning som en släktträff utan barn och barnbarn, deppigt värre.

Framtidstro, nya generationer och känsla av ansvar skulle göra västvärlden väldigt gott!
Citera
2024-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Du menar 3-åringen som dog tack vare att pappan ville ha gratis tandvård i Italien?

Om man röstar på en destruktiv politik så är man för den, oavsett vem som leder partiet.

Och Svenska kvinnor har röstat för en destruktiv politik åtminstone sedan 1975.

Vad fan tror du händer med er kvinnor när välfärdspengarna tar slut och hatet exploderar hos blattarna ni tagit hit?

För vi Svenska män är rätt osugna på att skydda er i det läget.

Jag menar 3-åringen som media visade bilder på, som flutit upp på en strand efter flykt över medelhavet. Som fick folk att bli blödiga.

Kvinnor röstar rött för välfärden. Försök att begripa detta nu. Är välfärden bra och trygg, kommer också kvinnor gärna skaffa fler barn. Men nu är den svajig och gungig, rejält.

Jag är blatte. Och jag kanske är man. Så du skriver dina små hot till fel, helt fel person. Våldskapital har jag dessutom. Trots en kvaddad rygg och åldrande kropp.
Citera
2024-10-31, 20:36
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det argumentet håller nog inte fullt ut. Syd Korea med i stort sett noll invandring har den lägsta nativiteten i världen, 0,72 barn per kvinna.

Sverige ligger förmodligen på en liknande nivå som Sydkorea, om man bara räknar in etniska svenskar som skaffar barn.
Citera
2024-10-31, 20:36
Medlem
Citat:
Revolt mot vad?

Dina barns kommande problem är att de riskerar fara illa pga dina polare de ondsinta babbarna inte pga. "patriakala strukturer"...

Revolt mot samhällsklimatet. Revolt mot att unga män ser dem som ligg-material, men inte som hustrumaterial/mamma-material.

Mina polare? Flertalet av mina polare är svenskar.

Unga kvinnor vill finna kärlek, seriös relation och få barn. Så är det med den saken. De vill ha trygga liv också.
Citera
2024-10-31, 20:38
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, jag är blatte själv... Och jag har väl snarare hjälpt svenska män att inte bli totalt sönderslagna (genom att gå emellan). Men det var i min ungdom det. Då adrenalinet pumpade i ådrorna när jag såg någon utsättas för våld. Då blev det att jag... Tja... Skulle få våldet att upphöra. Och även fick det att upphöra. Jag var starkare då än nu och med adrenalin susande i systemet. Och ja: jag ringde polisen också. Givetvis.

Sedan jag fick barn, så är jag mer försiktig. Barnen ska inte behöva förlora mig för att jag försöker stoppa en pågående misshandel. Numera kan folk också ha vapen. Och se hur det gick för pappan i Skärholmen...Då fattar man ju hur det hade reagerats om man "gick emellan" vid misshandel. Bättre då att ringa polisen.

Hur som helst: du kan gott skaffa dig en fin kvinna. Finns gott om dem. En fin kvinna att få barn med.

Du är inte från Stockholm, så du kan unna dig lyxen att ligga inne med dynamiska åsikter ett tag till.
Men det bränns.
Citera
2024-10-31, 20:47
Medlem
Andymeeks avatar
Mindre barna födande beror på allt detta med förvirrad sexualitet/identitet. Precis som planerat av eliten runt om i världen så har man fått ner barnafödandet tack vare att man förvirrat barnen. Så alex jones var inte så långt från sanningen när han sa att dom har något i vattnet för att "the frogs gay"
Man har ju lyckats förstöra kärnfamiljen.
Från att vi vill ju bara bli accepterade (bögar och lesbiska par) till att dom försöker vrida till huvudet på barn som råkar vilja leka med klänningar under en period där man manipulerar pojkar eller flickor till att byta kön. Osv osv..
Citera
2024-10-31, 20:48
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
En välfärdsstats representanter som prioriterar främlingar undrar varför den inhemska befolkningen stagnerar och blir mindre till antalet.
Om det inte är ren arrogans, är det ett försök att förnedra och provocera?
Det skall man nog akta sig för.

Hearts and minds....
Citera
2024-10-31, 20:49
Medlem
Citat:
Så borde det kanske vara.
Men en sådan man är inte vatten värd för en modern och dynamisk Svensk kvinna.

Det är däremot en säker väg till ett upplöst förhållande vilken erfarenhet delas av oändligt många Svenska män.

Men kom ihåg det framöver, det var den typen av odynamisk man ni satte er och pissade på.

För din egen skull (även om jag är rätt hundra på att du trollar): kom med något konstruktivt och ärligt.

Du är ju arg på kvinnor! Du hotar dem! Vad får dig att tro att kvinnor ser dig som "en bra man att skaffa barn med"?

börja visa lite nyfikenhet över kvinnor, omtanke om kvinnor, ödmjukhet mot kvinnor. Så ska du se att de inte kommer "pissa på" dig.

Upplösta förhållanden kommer i regel av att kvinnan jobbar 100%, men förväntas göra mer än mannen i hushållet och med barnen och det osynliga jobbet (logistiken). Utan att ens få uppskattning för sitt slit av sin make. Börjar han dessutom osynliggöra henne som kvinna och ta henne för given. Så tja... Då kommer hon vilja separera.

Uppvakta din fru. Var fin mot henne. Visa henne åtrå. Dela hushållsgörat och skötsel av barnen med henne. Så kommer du ha henne för livet. Och hon kommer kanske även vilja ha ytterligare en knodd med dig!

Jag och min partner (som jag har mina två fantastiska barn med) har varit ett par länge nu. Men vi var separerade några år. Småbarnsåren slet på min partner. Sömnbristen, det ändrade livet med småbarn. Jag fick ut för det. Så jag blev mitt sämsta jag. Och så dumpade min partner mig. Vi fortsatte dock att hålla god kontakt och ta hand om våra barn. Tids nog blev det bättre och bättre och för cirka ett år sedan blev det vi igen. Starkare, mer genuin kärlek. Jag slutade aldrig älska min partner. Aldrig en tum. Kommer vara min partner trogen till döedagar. Finns ingen annan. Min partner är en känslig, fin person, huslig, omtänksam, rolig, omtänksam, vackraste vuxna jag sett osv.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo: småbarnsåren är en tuff period också. Som kan få folk att gå isär. Och vetskapen kring detta kan också få par att inte vilja skaffa barn, för att de inte vill gå isär.

Men hopp finns! Jag och min partner hittade tillbaka till varandra. och även om vi inte hade gjort det, så hade jag aldrig kunnat tänka mig en annan. Så är det med det.
Citera
2024-10-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skribenten jag skrev med menar ju att kvinnor siktar för högt. Om då en man som är en 5:a siktar på en kvinna som han anser är en 2:a, så kommer han ha en livspartner för livet. Som han kan få barn med. Det är väl bättre än att leva ensam?

Man ska aldrig acceptera något sådant som man. Om svenska kvinnor inte kommer till insikt med vart de befinner sig i hierarkin så kommer även de bli besvikna för de bästa männen är inte enkla att få. De bästa männen kommer inte vilja ha en medioker kvinna.

Det finns ett ess i rockärmen som män har dock som inte kvinnor har på samma sätt:

I en situation där man som man är en femma och enbart kan få tvåor i Sverige så är det bästa att dejta kvinnor ifrån exempelvis sydamerika. Du kommer som svensk man utan problem kunna attrahera en kvinna ifrån sydamerika som är bättre än en 5:a när det gäller utseendet.

Svenska kvinnor gillar ju dock inte att dejta män som är betydligt under dem så de sydamerikanska männen kommer inte att stå högt i kurs hos dessa svenska kvinnor. Eftersom svenska män nu letar lyckan på andra platser så kommer även poolen av män minska drastigt i Sverige och kvinnorna konkurrerar nu med andra kvinnor om de absolut bästa männen i Sverige.

Män har tur på ett sätt. Män blir bättre med åren, inte riktigt samma sak för kvinnor.
Citera
2024-10-31, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Sverige ligger förmodligen på en liknande nivå som Sydkorea, om man bara räknar in etniska svenskar som skaffar barn.

Tror den inte är lika illa, men nästan i paritet som Sydkorea och Japan. Trots att vi förmodligen har världens bästa förlossningsvård och en föräldrarförsäkring som inget annat land ens är i närheten av.

Vi har en utbyggd förskola som andra länder enbart kan drömma om. Jobbar själv inom IT-sektor och på vår firma får nyblivna föräldrar lika hög ökning som alla andra, eller högre, även om dom är borta i flera år från jobbet.

Vi har tagit in 2 mill blattar på under 20 år, dessa grupper fortsätter trycka ut ungar på ackord..

Skulle tippa på att etniska svenskor just nu ligger kring 1.0 strecket.

Fullständig katastrof
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2024-10-31 kl. 21:06.
Citera
2024-10-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Man ska aldrig acceptera något sådant som man. Om svenska kvinnor inte kommer till insikt med vart de befinner sig i hierarkin så kommer även de bli besvikna för de bästa männen är inte enkla att få. De bästa männen kommer inte vilja ha en medioker kvinna.

Det finns ett ess i rockärmen som män har dock som inte kvinnor har på samma sätt:

I en situation där man som man är en femma och enbart kan få tvåor i Sverige så är det bästa att dejta kvinnor ifrån exempelvis sydamerika. Du kommer som svensk man utan problem kunna attrahera en kvinna ifrån sydamerika som är bättre än en 5:a när det gäller utseendet.

Svenska kvinnor gillar ju dock inte att dejta män som är betydligt under dem så de sydamerikanska männen kommer inte att stå högt i kurs hos dessa svenska kvinnor. Eftersom svenska män nu letar lyckan på andra platser så kommer även poolen av män minska drastigt i Sverige och kvinnorna konkurrerar nu med andra kvinnor om de absolut bästa männen i Sverige.

Män har tur på ett sätt. Män blir bättre med åren, inte riktigt samma sak för kvinnor.

Så varför anser du att kvinnor ska nöja sig med någon under deras liga?

I övrigt är det ytligt snack, detta med "ligor". Man blir väl kär i en person som passar en, heller? Inte fan går man runt och tänker "jag är nog en 5:a och det är nog han/hon också, så honom kan jag ta". Man blir kär i den man blir kär i. Och blir en kvinna kär, så bör mannen som är objektet för hennes kärlek satsa på henne om han kan tänka sig att ligga med henne. Så ökar man barnantalet i Sverige.

Men om unga män bara vill ligga och aldrig satsar seriöst. Tja, då blir det inga barn gjorda.
Citera
2024-10-31, 21:00
Medlem
Man måste investera så mycket i sina barn nu för tiden. Vi har det så bra i samhället, det är enkelt att uppfylla barnets basala behov som mat och säker sovplats. Även mer sekundära behov som utbildning och lek är enkelt. Det innebär att mer komplexa behov som barnets psykologiska utveckling, känslor och så vidare tar allt större plats och blir det som avgör hur barnet mår när det blir äldre istället för hur mycket mat det fick eller om det kan läsa, och detta kan kännas som ett alldeles för stort ansvar att ta. Speciellt när man nyss själv var det här barnet/ungdomen, och man känner kanske att det inte gick så bra. Vi funderar så mycket på vilka vi är och vilka vi vill vara, hur våra egna föräldrar gjorde fel med oss, och tänker att vi behöver ha all personlig mognad klar innan vi kan hjälpa nya små individer med dessa komplexa problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in