2024-10-31, 20:08
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnors uppfattning är i regel att de vill hjälpa. Det är vem/vad de vill hjälpa som är dynamisk. Och där spelar vår omvärld en stor roll: vad sker i omvärlden? för 10 år sedan ville kvinnor (och många män också, du glömmer detta) flyktingar från Syrien. Nu vill de hjälpa brottsoffer i Sverige och hindra fler från att bli brottsoffer.

Att du inte gillar att kvinnor vill hjälpa, är ju synd. Det hör lite till den kvinnliga naturen. Ett mjukt kvinnligt drag.

Men visst. Du kanske föredrar hårda kvinnor som slår sig fram med armbågarna? Och enbart vill hjälpa sig själva framåt-uppåt?

Nåväl. Du får väl skippa kvinnor då. Och vara en av dem som ser till att inte fler barn skapas.

Säg det till alla Svenska män ni "hjälpt" till akuten efter ett möte med blattarna ni först "hjälpte" hit.

Betackar mig för er "hjälp" som bara går ut på att ni hjälper er själva att, temporärt, må bättre, skitsamma för er om det sker på Svenska mäns eller det Svenska samhällets bekostnad.

Fy fan.
Citera
2024-10-31, 20:12
Avslutad
Ork.

Är nästan helt slut. Orkar jobba heltid och städa ibland är väl allt. Att ta på mer ansvar... nej tack. När helgen kommer vill man ju bara slagga.

Tror många barn var "ojsan" barn innan. Råkade bli gravid. Nu har vi möjlighet att fixa det.

Mönster är ju att ju mer välstånd ett land blir, desto mindre barn föds.

Är inget unikt i Sverige sluta nu. Detta är globalt.

https://edition.cnn.com/2024/03/20/health/global-fertility-rates-lancet-study/index.html

Citat:
CNN —

A new study projects that global fertility rates, which have been declining in all countries since 1950, will continue to plummet through the end of the century, resulting in a profound demographic shift.
Citera
2024-10-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Är inte så sugen på att skaffa barn med en kvinna vars "dynamiska" inställning till t ex familjeliv gör att denne hux flux vill börja knulla runt i stället...

Nu handlade det dynamiska om politiska uppfattningar och inte om familjelivet.

Är du en bra man som älskar din kvinna, åtrår henne, visar henne uppskattning, jämställt delar det trista hushållsarbetet med henne, tillsammans tar hand om era gemensamma barn. Lär hon inte vilja lämna dig. Även om hon dynamiskt kan ändra sina politiska uppfattningar, beroende på vad som händer i omvärlden.

Så. Du kan gott skaffa dig en fin kvinna att få barn med. Men du får se till att vara en bra man också.
Citera
2024-10-31, 20:16
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
Citat:

Är du en bra man som älskar din kvinna, åtrår henne, visar henne uppskattning, jämställt delar det trista hushållsarbetet med henne, tillsammans tar hand om era gemensamma barn. Lär hon inte vilja lämna dig. Även om hon dynamiskt kan ändra sina politiska uppfattningar, beroende på vad som händer i omvärlden.

Så. Du kan gott skaffa dig en fin kvinna att få barn med. Men du får se till att vara en bra man också.
En bra man.
Du menar väl en bra hen?
Din rasist.
Citera
2024-10-31, 20:17
Medlem
Avrätta alla landsförrädare
Slänga ut allt slödder till deras shit hole countries
SÄnka skattenivån till 10%
Citera
2024-10-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Säg det till alla Svenska män ni "hjälpt" till akuten efter ett möte med blattarna ni först "hjälpte" hit.

Betackar mig för er "hjälp" som bara går ut på att ni hjälper er själva att, temporärt, må bättre, skitsamma för er om det sker på Svenska mäns eller det Svenska samhällets bekostnad.

Fy fan.

Tja, jag är blatte själv... Och jag har väl snarare hjälpt svenska män att inte bli totalt sönderslagna (genom att gå emellan). Men det var i min ungdom det. Då adrenalinet pumpade i ådrorna när jag såg någon utsättas för våld. Då blev det att jag... Tja... Skulle få våldet att upphöra. Och även fick det att upphöra. Jag var starkare då än nu och med adrenalin susande i systemet. Och ja: jag ringde polisen också. Givetvis.

Sedan jag fick barn, så är jag mer försiktig. Barnen ska inte behöva förlora mig för att jag försöker stoppa en pågående misshandel. Numera kan folk också ha vapen. Och se hur det gick för pappan i Skärholmen...Då fattar man ju hur det hade reagerats om man "gick emellan" vid misshandel. Bättre då att ringa polisen.

Hur som helst: du kan gott skaffa dig en fin kvinna. Finns gott om dem. En fin kvinna att få barn med.
Citera
2024-10-31, 20:20
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Okej, jag har blivit förstörd med fakta och logik. Men jag vill ändå säga att födelsetalen varierar med tiden och att man inte bör se trender som permanenta tillstånd.

Jo, det är permanent.

Anledningen till att det är permanent är att medelåldern för förstföderskor (dvs när kvinnor föder sitt första barn) är 30,4 år i Sverige.

När kvinnor är 35 år gamla blir det mycket svårare biologiskt att föda barn. När kvinnor är över 40 år så blir det väldigt svårt att föda barn.

Just nu kollapsar fruktsamheten hos kvinnor under 30 års ålder. Den kommer förstås inte gå upp så länge kvinnor är över 30 år gamla när man föder sitt första barn.

För att den totala fruktsamheten ska öka igen krävs en kraftig ökning av fruktsamheten hos kvinnor över 35 års ålder. Och det kommer helt enkelt inte hända.

Dagens situation går inte att jämföras med hur det såg ut under 90-talet när kvinnor var 24-25 år gamla när man födde sitt första barn.
Citera
2024-10-31, 20:24
Medlem
Firewaias avatar
Jag och min dam är 41 år gamla, vi har båda två bekväma jobb (Jag är nybliven robot-operatör på en metall-industri som före det arbetat med att ta hand om mentala och fysiskt handikappade i 20+ år och hon är föreläsare och forskare på högskola och på god väg att bli professor inom sitt fält), vi har allt vi behöver i livet. Vi bor i en lägenhet i Sveriges 9e största stad med en stuga på landet som vi spenderar all ledig tid i, och jag har inga fantasier om att vi inte skulle bli underbara föräldrar.

Men aldrig i helvete att jag sätter ett barn till denna sinnessjuka värld med er runt omkring mig.

EDIT: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aW4EPOd_460svav1.mp4
Senast redigerad av Firewaia 2024-10-31 kl. 20:34.
Citera
2024-10-31, 20:24
Medlem
Detta kommer att fortsätta
Det är ett j-a slit att ha a barn och framtiden samhället går bara rakt åt skogen
Kapitalism, orättvisor, utslagning, klimatkaos, kriminella
Nej vi människor har gjort vårt.
Ett eller två barn ja men många väljer helt enkelt att inte låta släktet gå vidare
Vi måste stöta och uppmuntra våra barn för det är ingen vacker tillvaro vi lämnat till dem
Citera
2024-10-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Sluta tramsa. Män har överlag en mycket mer realistisk uppfattning kring vart de befinner sig i hierarkin och med tanke på att män är det kön som jagar och behöver anstränga sig, så säger sunt förnuft att män har en mer finjusterad uppfattning kring hur bra de är. Men om du som kvinna dejtar online så behöver du aldrig skriva till män för du får en väldans massa meddelanden oavsett, du behöver inte heller inte i lika hög utsträckning få känna på hur det är att få nobben. Allt detta gör att du får en väldigt skev bild av hur bra du är.

Du förstår dig inte ens på hur hierarkier fungerar. Rangordningen sätts av det stora kollektivet kvinnor och män. Inte av en person.

Du förstår dig inte på att det handlar om den generella trenden. Alla män har inte lika högt marknadsvärde. Det är så det är. Samma sak med kvinnor.

Skillnaden är att många män har det tufft för att vi har många ytliga kvinnor som tyvärr inte förstår att den ribba de har satt för sig själva är ouppnåelig.

Varför ska en man ta en 2:a om han är en 5:a? Det är ju att fullständigt undervärdera sig själv.

Skribenten jag skrev med menar ju att kvinnor siktar för högt. Om då en man som är en 5:a siktar på en kvinna som han anser är en 2:a, så kommer han ha en livspartner för livet. Som han kan få barn med. Det är väl bättre än att leva ensam?
Citera
2024-10-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Detta kommer att fortsätta
Det är ett j-a slit att ha a barn och framtiden samhället går bara rakt åt skogen
Kapitalism, orättvisor, utslagning, klimatkaos, kriminella
Nej vi människor har gjort vårt.
Ett eller två barn ja men många väljer helt enkelt att inte låta släktet gå vidare
Vi måste stöta och uppmuntra våra barn för det är ingen vacker tillvaro vi lämnat till dem

Och det har blivit så mycket sämre på bara några få år. Så jag förstår de som nu inte vill skaffa barn till detta samhällsklimat/denna omvärlden vi lever i.

Och ja: jag håller verkligen med dig: vi måste verkligen verkligen stötta våra barn och uppmuntra dem, för det är verkligen ingen vacker tillvaro vi lämnat till dem.
Citera
2024-10-31, 20:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Så borde det kanske vara.
Men en sådan man är inte vatten värd för en modern och dynamisk Svensk kvinna.

Det är däremot en säker väg till ett upplöst förhållande vilken erfarenhet delas av oändligt många Svenska män.

Men kom ihåg det framöver, det var den typen av odynamisk man ni satte er och pissade på.

För din egen skull (även om jag är rätt hundra på att du trollar): kom med något konstruktivt och ärligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in