2024-09-22, 23:13
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Annars är ju gamla vanliga Kina-krogar kända för att erbjuda Falcon på flaska för runt 38;- idag. Dock ingår risken att det specifika stället är klassat som ett sunkhak. Man får kolla upp de olika alternativen och göra lite egna efterforskningar, exempelvis genom att besöka några ställen och se efter själv.
Citera
2024-10-04, 02:18
Medlem
Silverkällarn i Majorna är ju ett känt "sunkställe" med öl under 40kr.
Citera
2024-10-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Annars är ju gamla vanliga Kina-krogar kända för att erbjuda Falcon på flaska för runt 38;- idag. Dock ingår risken att det specifika stället är klassat som ett sunkhak. Man får kolla upp de olika alternativen och göra lite egna efterforskningar, exempelvis genom att besöka några ställen och se efter själv.
Jasså? Nämn ett ställe där du får en Falcon på flaska (alltså 50cl) för under 40kr som inte heter Silverkällan. Det kan du inte för det existerar inte.

Lista dom tre billigaste krogarna vad gäller bärs. Är nyfiken...
Citera
2024-10-09, 21:58
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Lista dom tre billigaste krogarna vad gäller bärs. Är nyfiken...

Jag hänger i regel aldrig på dessa ställen som serverar den billigaste ölen, så att ge dig dagsfärska uppgifter på vilka som serverar det, blir nog därför svårt. Jag är själv intresserad av sakfrågan så det kan därför bli aktuellt med egen research på området.

Är du inte petig med att det måste vara just Falcon, utan kan vara exempelvis Carlsberg, Åbro, Mariestad, Spendrups, TT, Sofiero och även kan tänka dig att dricka fatöl, så borde du kunna hitta flera såna ställen utspridda över centrala Göteborg. Jag har själv besökt såna ställen flera gånger men det kan vara läge att uppdatera sig i frågan. Ombildningar, ägarbyten, flyttar med mera ändrar ju på saker och ting.

Nä, det får nog bli lite egna efterforskningar i alla fall. Är ju trotsallt en intressant frågeställning.
Citera
2024-10-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Jag hänger i regel aldrig på dessa ställen som serverar den billigaste ölen, så att ge dig dagsfärska uppgifter på vilka som serverar det, blir nog därför svårt. Jag är själv intresserad av sakfrågan så det kan därför bli aktuellt med egen research på området.

Är du inte petig med att det måste vara just Falcon, utan kan vara exempelvis Carlsberg, Åbro, Mariestad, Spendrups, TT, Sofiero och även kan tänka dig att dricka fatöl, så borde du kunna hitta flera såna ställen utspridda över centrala Göteborg. Jag har själv besökt såna ställen flera gånger men det kan vara läge att uppdatera sig i frågan. Ombildningar, ägarbyten, flyttar med mera ändrar ju på saker och ting.

Nä, det får nog bli lite egna efterforskningar i alla fall. Är ju trotsallt en intressant frågeställning.
jag har redan skrivit facit i ett par trådar här på FB. om du söker på "billig öl" eller liknande lär du få upp trådar där du finner svaret... på tal om efterforskning
Citera
2024-10-12, 06:26
Medlem
purfärsk GP-bilaga: På spaning efter sunkhakets kärna
purfärsk GP-artikel: Billig öl och gemyt – här är Göteborgs bästa sunkhak

ska slagga så får läsa igenom dessa imorgon då ögonen inte går i kors, men efter att ha snabbt kollat över vilka krogar som utnämnts så kan jag konstatera att inte alla hak på listan har billig öl.
Citera
2024-10-13, 01:10
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Tips på finare restaurang, klubb Göteborg

Jag o några polare ska dra en utekväll a la american psycho (80-tals new york, kostymer o cigarrer). Inför detta söker jag tips på någon bra restaurang, kanske någon nattklubb eller dylikt, där man inte ser helt vilsen ut i kostym. Alltså inte excet skriv ned minsta lilla tanke
Citera
2024-10-13, 02:53
Medlem
BalduinGrollers avatar
Silverkällan
Citera
2024-10-13, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydafrikaConny
Jag o några polare ska dra en utekväll a la american psycho (80-tals new york, kostymer o cigarrer). Inför detta söker jag tips på någon bra restaurang, kanske någon nattklubb eller dylikt, där man inte ser helt vilsen ut i kostym. Alltså inte excet skriv ned minsta lilla tanke

GRETAS! Bästa klubbrn i stan!

Finns inte så mycket bra restauranger

Overpriced skit - restauranger med hypade kitshsnobbiga rätter dräller det dock av
Citera
2024-10-13, 05:45
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
GRETAS! Bästa klubbrn i stan!

Finns inte så mycket bra restauranger

Overpriced skit - restauranger med hypade kitshsnobbiga rätter dräller det dock av

Gretas, den gamla bögklubben?
Citera
2024-10-13, 06:41
Medlem
OneTaps avatar
club penang e bäst för för en riktigt fet ute kväll :P dock har göteborg riktigt kasst ute liv o helt cp vakter som slänger ut en efter 2 bira bara för man råkar snubbla. men club penang får min röst :P
Citera
2024-10-13, 09:08
Bannlyst
Kolla Pigalle.
Loungen och restaurangen där kan nog varaven bra början för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in