2024-10-31, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om de har kommit överens om kondom och inte mannen använder det så ligger det ett ansvar på honom förstås. Vad jag också har skrivit flera gånger ligger det ju då även ett ansvar på kvinnan att inte släppa till om kondom inte används ifall hon inte vill bli gravid.
Det är ju lite enklare att kolla om kondomen är på än att kolla om p-pillret är taget.
Det måste väl även en feminist som du hålla med om?
Jodå, han använder kondom men inte på ett perfekt sätt, alltså är det bara hans ansvar?

Eller ska hon be om att få kontrollera kondomförpackningen innan användning så att datumet inte har gått ut? Eller att han inte har använt nån hudkräm som kan luckra upp gummit?

Så när vi nu har kommit fram till att han är ensamt ansvarig för graviditeten hur går vi vidare? Ska hon behöva drabbas av konsekvenserna av nåt som var hans ansvar?
Citera
2024-10-31, 18:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jodå, han använder kondom men inte på ett perfekt sätt, alltså är det bara hans ansvar?

Eller ska hon be om att få kontrollera kondomförpackningen innan användning så att datumet inte har gått ut? Eller att han inte har använt nån hudkräm som kan luckra upp gummit?

Så när vi nu har kommit fram till att han är ensamt ansvarig för graviditeten hur går vi vidare? Ska hon behöva drabbas av konsekvenserna av nåt som var hans ansvar?

Krämer o skit är det bara ni som håller på med så det är inget troligt scenario. Datumet OK det kan ju vara slarvigt att inte kolla det. Vill hon ha barn eller inte?
Citera
2024-10-31, 18:50
Medlem
Citat:
Som sagt vet jag inte vilket klientel du hamnar i bingen med. Hur har du varit gentemot dem? Har det varit män du haft förhållanden med och de har fått vänta ett tag på att få komma till eller släpper du ofta till ganska snabbt och på fester o sånt? (Du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill). Och om du svarar är det ingen ide ifall du inte är ärlig.

Själv har jag faktiskt i stort hållit det till de jag haft förhållanden med. Då brukar det gå bättre med kommunikation och sånt.
Har mestadels haft långa relationer. Men nu pratar vi om det initiala, hur män hanterar frågan om preventivmedel i början av en relation. Med tiden löser sig ju det mesta.

Så, hur har du hanterat frågan om skydd tidigt i en relation? Har du:
1) Skyddat dig själv oavsett hur kvinnan skyddat sig?
X) Initierat en diskussion om skydd innan sex första gången med ny partner?
2) Inte sagt eller gjort nåt utan utgått från att kvinnan skyddat dig?
Citera
2024-10-31, 18:51
Avslutad
Citat:
Krämer o skit är det bara ni som håller på med så det är inget troligt scenario. Datumet OK det kan ju vara slarvigt att inte kolla det. Vill hon ha barn eller inte?
Nä det var ju därför han skulle ha skydd.
Citera
2024-10-31, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Okej, så då ska abort alltså vara totalt olagligt? För med en abort kan ju kvinnan ta bort kostnaden som är hennes eget fel.
Vilken kostnad är hennes fel?
Citera
2024-10-31, 18:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har mestadels haft långa relationer. Men nu pratar vi om det initiala, hur män hanterar frågan om preventivmedel i början av en relation. Med tiden löser sig ju det mesta.

Så, hur har du hanterat frågan om skydd tidigt i en relation? Har du:
1) Skyddat dig själv oavsett hur kvinnan skyddat sig?
X) Initierat en diskussion om skydd innan sex första gången med ny partner?
2) Inte sagt eller gjort nåt utan utgått från att kvinnan skyddat dig?

Jag frågade ju dig hur snabbt du släppt till även med de du haft relationer med?

1. Oftast
2. Ja någon av oss
3. Nej
Citera
2024-10-31, 18:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nä det var ju därför han skulle ha skydd.

Då är det ju så finurligt för er kvinnor att hon har möjligheten att göra abort.
Citera
2024-10-31, 18:59
Medlem
Citat:
Jag frågade ju dig hur snabbt du släppt till även med de du haft relationer med?

1. Oftast
2. Ja någon av oss
3. Nej
Fattar inte alternativen i förhållande till frågan. Kan du förtydliga? Samt svara på min fråga.
Citera
2024-10-31, 19:01
Medlem
Citat:
Vilken kostnad är hennes fel?

Barnet så klart. Kvinnan skyddade sig inte, det är hennes fel (och hans) att hon blev gravid.

Hon kan slippa betala för barnet genom en abort. Så han behöver liknande makt!
Citera
2024-10-31, 19:04
Avslutad
Citat:
Då är det ju så finurligt för er kvinnor att hon har möjligheten att göra abort.
Ja precis, och så kan vi ju hoppas att han inte bär sig så oansvarigt åt nästa gång då så slipper hon göra abort bara för att han inte kan ta ansvar.
Citera
2024-10-31, 19:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fattar inte alternativen i förhållande till frågan. Kan du förtydliga? Samt svara på min fråga.

Du gör sannerligen skäl för ditt nick. Det är svaren på dina frågor.
Citera
2024-10-31, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Barnet så klart. Kvinnan skyddade sig inte, det är hennes fel (och hans) att hon blev gravid.

Hon kan slippa betala för barnet genom en abort. Så han behöver liknande makt!
Men barnet finns ju inte ens så det finns ju inte ens någon kostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in