2024-05-13, 08:25
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Jag sålde mina innehav av Vallur Solana
Citera
2024-05-16, 02:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jag sålde mina innehav av Vallur Solana

Låter inte som något vidare klokt beslut
Citera
2024-05-17, 00:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Låter inte som något vidare klokt beslut

Det vet man aldrig men köpte på 3kr sålde på 17.2kr .

Jag vet inte varför men hade inge större summa i den
Citera
2024-07-24, 19:01
Medlem
hazenectars avatar
Skicka tillbaka solen till 200usd därefter tidigare ath
Citera
2024-09-24, 12:53
Medlem
Flaskhanks avatar
Väldigt mycket intressant som presenterades på Solana breakpoint.

Utöver att det satsas hårt på EuroC stablecoin så finns nu Fusewallet som tillåter dig spendera dina stablecoins via virtuellt VISA kort som vilken apple pay lösning som helst.

Det betyder att du kan gå in valfritt DeFi protokoll som Solend, Aave eller vilken favorit du nu har, och låsa upp dina krypton mot tex USDC och sedan spendera dessa i din vardag med Fusewallet.
Iom att du inte "säljer" dina kryptos så sker som bekant inget skattepliktig händelse. Och du behöver inte heller vara orolig för att du missar framtida uppgångar.

Sedan har dom gjort stora framsteg med Firedancer som gör Solana, som redan är den överlägset snabbaste kedjan, 15x snabbare med miljoner transaktioner per sekund. Finns redan ute på mainnet nu och fungerar. Har ni inte koll på den redan så rekommenderar jag er att sätta er in.
Senast redigerad av Flaskhank 2024-09-24 kl. 13:04.
Citera
2024-09-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhank
Sedan har dom gjort stora framsteg med Firedancer som gör Solana, som redan är den överlägset snabbaste kedjan, 15x snabbare med miljoner transaktioner per sekund. Finns redan ute på mainnet nu och fungerar. Har ni inte koll på den redan så rekommenderar jag er att sätta er in.

Utan de 15 x:en är väl SUI snabbare än Solana?
Citera
2024-09-24, 14:46
Medlem
Flaskhanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Utan de 15 x:en är väl SUI snabbare än Solana?

Det är möjligt. SUI har (tillsammans med Celestia), seglat upp som en av dom heta potatisarna iaf. L2 på Ethereum är inte lika intressant längre.
Senast redigerad av Flaskhank 2024-09-24 kl. 14:56.
Citera
2024-10-31, 16:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Inlägget var inte helt seriöst ifrån min sida och jag gör en liknande bedömning som du. Det är mardröm att försöka charta företaget ifråga. Det enda jag vet är att det här inte är något jag varken vill köpa baserat på ren fomo eller försöka knife catcha.

Den enda nivån som går att tala om på dagen befinner sig nere runt 0,60 cad. På 4h finns det även någon slags zon från ca 0,85cad - 1cad.
Fram till och med slutet på September följer inte priset varken btc eller sol överhuvudtaget.

En bra början är om vi kan ta ut grön och röd diagonal.
Skulle kanske kunna överväga att köpa i den blåa boxen baserat på hur prisutvecklingen ser ut.
Annars är det den gröna boxen som gäller eller alternativt så nära mörkröd diagonal eller grön horisontell som möjligt.
Är samtidigt väl medveten om att det finns en överhängande risk att priset aldrig når områdena jag är intresserad av och då får det vara tillsvidare.

Chart: https://ibb.co/K7KCmQS

Edit: Och är man djärv köper man här och hoppas på att röd diagonal håller.

Har lagt en första köporder på Sol Strategies om den gör en liten dip till idag

Tror dock den kan komma ner en hel del till. Isf får man överväga att köpa mer seriöst.
Citera
2024-10-31, 16:43
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har lagt en första köporder på Sol Strategies om den gör en liten dip till idag

Tror dock den kan komma ner en hel del till. Isf får man överväga att köpa mer seriöst.

Nu har ju inte dagen stängt ännu men i skrivande stund ser det faktiskt inte helt tokigt ut.

Vart placerade du din köporder?

Håller med förövrigt, kan vi bara stänga under dom diagonala trendlinjerna jag märkte ut på grafen och sedan undvika att återerövra dom igen relativt omgående så finns det ingen anledning att inte förvänta sig lägre priser framöver.
Citera
2024-10-31, 17:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vart placerade du din köporder?
Hoppar runt mellan 1.05 och 1.10 beroende på hur BTC och Sol rör sig.

Tänker att den ligger på en stöd nivå i detta nu, och bryter den igenom så kan det bli en snabb dip en bit ner då den är volatil som faen.
Citera
2024-10-31, 17:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hoppar runt mellan 1.05 och 1.10 beroende på hur BTC och Sol rör sig.

Tänker att den ligger på en stöd nivå i detta nu, och bryter den igenom så kan det bli en snabb dip en bit ner då den är volatil som faen.

Har du haft framme fibbarna eller?
Citera
2024-10-31, 17:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har du haft framme fibbarna eller?
Nej. Tänker att den är för volatil för att gå att snajpa med hjälp av fib.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in