Citat:
Ursprungligen postat av
PelleTrollkarl
Varför skulle de bästa männen vilja ha något seriöst för? De bästa männen sparar sig till de bästa kvinnorna.
Kvinnors förhöjda självbild av all uppmärksamhet som de får leder till att de tror att de kan ta sig an en man som är betydligt bättre än dem. Detta leder till många utflykter samtidigt som deras värde eroderas.
Du glömmer även att kvinnor i Sverige är som regel sexuellt liberala.
Klart vi kan rangordnas. Hur ska man annars kunna få en uppfattning vart man befinner sig utan rangordning?
Det är ju precis tvärtom. Unga kvinnor överskattar sitt värde jämfört med unga män. Detta beror på sociala medier och all de uppmärksamhet som de får. All uppmärksamhet leder till en förhöjd självbild som inte är helt sanningsenlig.
Unga män är som regel mycket bättre än vad de tror att de är medans unga kvinnor är som regel inte så bra som att de tror att det är.
"Bästa män"?
Bra män är vad jag och hakorset skriver om. Och mina polare i min ungdom (som jag fortfarande givetvis är polare med) tillhör
bra män. De ser ok ut, alltid haft arbeten (förutom några av dem som var arbetslösa och varit det i stora perioder), humor, charm, omtänksamma, smarta osv. Bra, normala, vanliga män helt enkelt. Varken mer eller mindre. När de var unga, så dejtade de en del kvinnor. kvinnor som blev kära. Medans mina polare "inte var redo". några av mina polare blev som sagt var inte redo förens i 40-55 års åldern. Men de är bra män, inte tal om något annat.
Nej. Unga kvinnor har som sagt i regel komplex för sig själva. För små bröst, för hängiga bröst, för stor näsa, för stora lår osv. osv. osv. De överskattar verkligen inte sig själva. Och unga kvinnor får
inte bra självförtroende av att ligga med en "riktigt bra man" som sedan dumpar henne. Snarare tvärtom. En kvinna får bra självförtroende av en (förlovnings)ring på fingret.
Du verkar blanda ihop hur män och kvinnor fungerar, samtidigt som du själv bekräftar att unga män som kan få ligga med kvinnor, inte kommer vilja stadga sig.
Som sagt: det är de unga männen vi behöver lära att satsa seriöst på den unga kvinna de dejtar, som de tycker är söt och som de trivs med. Har hon valt att ligga med honom, så är hon i regel redan intresserad av seriöst med honom.