Citat:
Nej, det gör du inte. Du försvarar enbart kvinnor. Du ska inte utgå ifrån dina känslor. Du ska utgå ifrån verkligheten. Dina anekdoter som du använder som substans för att resonera vad du anser behöver göras är totalt skrattretande.
Jag kan säga samma sak fast det inverterade: ''Vi behöver lära unga kvinnor att inte falla in i fällan att tro att gräset jämt är grönare på andra sidan och de måste sluta hoppa på kukkarusellen''.
Varför är ditt argument mer troligt än mitt? Det är ju det här jag menar - du fabulerar bara haha.
Du argumenterar emot en påhittad världsbild som du inte har förmått att bevisa utifrån dina anekdoter. Hur är det fatt?
Jag kan säga samma sak fast det inverterade: ''Vi behöver lära unga kvinnor att inte falla in i fällan att tro att gräset jämt är grönare på andra sidan och de måste sluta hoppa på kukkarusellen''.
Varför är ditt argument mer troligt än mitt? Det är ju det här jag menar - du fabulerar bara haha.
Du argumenterar emot en påhittad världsbild som du inte har förmått att bevisa utifrån dina anekdoter. Hur är det fatt?
Inte IRL. Men du känner mig inte IRL, så du vet ingenting. IRL har jag flertalet gånger behövt försvara män. Och gjort det, både handgripligen och på andra mer sofistikerade sätt. Men på FB är det kvinnorna som behöver försvaras. Är du totalt blind för detta?
Biologi: kvinnor riskerar graviditet vid sex. Graviditet, förlossning och amning och småbarnsår gör henne sårbar för flera år framåt. Hon behöver därav vara selektiv med vilka hon ligger med. Kvinnor är således av naturen sexuellt selektiva. Väljer hon en man för sex, så har han halva inne för serös relation med henne om han vill. Men är han mer intresserad av att "sprida sin säd", så kommer han dumpa henne. Och hon får söka lyckan hos nästa man... Som gör likadant som den första mannen osv. På håll kan det se ut som hon "åker kukkarusell" och vill det, men hon vill egentligen stadga sig. Och har hopp att finna en man som vill detsamma med henne.