2024-10-31, 16:00
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Okej, så problemet består av kvinnorna rider kukkarusell och förverkligar alltså sig själva på det sättet medan männen är helt oskyldiga och inte alls deltar i detta då de sitter framför datorerna. Man kan ju undra var alla kukar till kvinnorna kommer ifrån.

Ett av livets alla mysterier antar jag.

Jag tycker du kan utreda det här vidare och skicka svaret till Ulf.

Hej, herr 12 IQ.

Du har ett passande namn här på FB.

Paretoprincipen gäller för dejting mellan män och kvinnor.

Kvinnor vill ha 30% av killarna och killarna vill ha 70% av tjejerna.

Ser man på statistik från dejtingappar så matchar kvinnorna på dessa appar med samma 5-10% av männen (dels för att det är många fler män på apparna).

Så när 30% av män dejtar 70% av kvinnor så har dessa män ofta såpass många val att de inte låser upp sig och tjejerna har fortfarande såpass många val att de väljer att ligga runt (och kräver att få göra abort och går på p-piller vilket inte genererar barn, vilket grundfrågan i topic handlar om). När kvinnorna sen har hunnit med att ligga runt med 50-100 män, dvs kommit över 30-45årsåldern så är det över den fertila åldern och får svårare att få barn om de ens får det.

I USA har 50% av kvinnor över 30 inte valt att/kunnat skaffa barn.

Det är kvinnor som väljer att skaffa barn och de gör det inte.

Bland de 70% av män som tävlar om 30% av kvinnorna så blir det datorspelande oftast.
Senast redigerad av fsker 2024-10-31 kl. 16:06.
Citera
2024-10-31, 16:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Då får du väl fundera på varför de gjort slut med dig.

Nja, det KAN ju även ha varit så att jag, eller valfri man, väljer att avsluta att förhållande när jag, eller mannen, märker att kvinnan i förhållandet är totalt okunnig i förståelsen att ett förhållande i mycket bygger på ett givande och tagande för det gemensamma bästa?

Det är fundamentalt.

OM du skulle fråga valfritt antal män varför deras förhållande tog slut kommer du finna att den absoluta majoriteten av dessa kommer nämna att kvinnan uppfattades bara ta, och i väldigt liten utsträckning ge, som anledning.

Därav majoritetens män, inkl. min, uppfattning att kvinnan är den mer ansvariga för att förhållanden pajar idag.

Om de alls blir till.
Citera
2024-10-31, 16:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Dagens dejtingmarknad har ju lett till en kultur där man byter partner regelbundet istället för att satsa på nåt långvarigt, så då är det ju logiskt att man inte når det där steget där man är redo för familjebildning. Många verkar dessutom vara singlar runt 30. Finns sjukt många trådar här forumet om svårigheterna med att hitta en partner för en långsiktig relation pga. inträdet av dejtingappar.

Men givetvis har politikerna bidragit väldigt mycket genom att tillåta att skuldbubblan blåsts upp och att bostadspriserna i Stockholm ser ut som de gör, vilket knappast bjuder in till att satsa på att bli ung förälder. Är man i ålder 25-35 och bor i en liten etta är man liksom inte sugen på att klämma in en unge också.
Citera
2024-10-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Du har snöat in totalt på att kvinnor som knullar med en man också iom denna handling ser mannen i fråga som en framtida tänkbar partner?

Det är ju helt otroligt.

Kvinnor av alla åldrar väljer ju i första hand den partner som är mest attraktiv för stunden, även om ett barn kan fatta att samlagspartnen i fråga skulle bli en totalkatastrof när det handlar om framtida familjebildande.

Som man knullade jag naturligtvis runt med massor av kvinnor, de flesta absolut attraktiva nog att duga som framtida fast partner.
Men inte fan trodde jag på att majoriteten skulle vara lämplig nog att bilda familj med.

Därför räknar vi män med att kvinnor i "kukkarusellen" bara vill knulla runt.

Du projicerar ditt eget sätt att tänka på nu. Du ville bara knulla och därför trodde du i din enfald att kvinnorna också bara ville knulla.

Men har en kvinnan godkänt en man för sex (kvinnor är av naturen sexuellt selektiva, så bara vid sex har de gjort en ordentlig selektion) så är hon i regel även redo att satsa mer seriöst på honom. En kvinnan kan som bekant bli gravid vid sex, vilket kan innebära en 9 månaders lång ansträngande graviditet och förlossning och så amning och småbarnsår på det.... Så hon är i ett annat läge vid sex, än vad mannen är. Och den biologin raderas inte ut. Så. Hade du velat satsa, hade flertalet av de där kvinnorna du låg med också varit med på tåget. Du var ju utvald!

Nej, det är ytterst få unga kvinnor/kvinnor som "bara vill knulla runt". Ytterst få. Men de anpassar sig till hur de unga männen fungerar... Plockar de smulor de kan få av närhet och sex, fast de helst vill ha hela drömmen om kärlek och gftemål och barn. Om närheten och sexet de kan få endast är sporadiskt, så tar de väl det i brist på det de drömmer om... Och hoppas på mer och djupare och seriösare.
Citera
2024-10-31, 16:11
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
Man för en rasistisk och splittrande politik mot svenska människor som mer liknas vid folkmord med mjuka medel.
Citera
2024-10-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag försvarar män, när män behöver försvaras.
Jag försvarar inte män, när skribenter skriver nedlåtande saker om kvinnor: då försvarar jag kvinnorna.

På FB finn det gott om folk som kritiserar kvinnor och rentav skriver nedlåtande saker om kvinnor. Så här är fel plats att kritisera kvinnor på, här behöver de snarare försvaras.

Och för att återgå till topic: vi behöver lära unga män att satsa på den unga kvinna de dejtar. Satsa seriöst. Så som man faktiskt gjorde förr. Där satsade den unga mannen på den unga kvinnan han fick tycke för på logdansen. De gifte sig sedan. Satsar man ungt, kommer det finnas många fertila år att skaffa barn under.

Men politiker behöver också fråga folket (det unga folket och även det äldre fortfarande fertila folket) vad som behövs för att vi ska vilja skaffa barn/fler barn. Vad skulle göra oss trygga att skaffa barn/fler barn. Och sedan se om de kan göra något åt det, om det är något som ligger i deras makt att påverka.

Nej, det gör du inte. Du försvarar enbart kvinnor. Du ska inte utgå ifrån dina känslor. Du ska utgå ifrån verkligheten. Dina anekdoter som du använder som substans för att resonera vad du anser behöver göras är totalt skrattretande.

Jag kan säga samma sak fast det inverterade: ''Vi behöver lära unga kvinnor att inte falla in i fällan att tro att gräset jämt är grönare på andra sidan och de måste sluta hoppa på kukkarusellen''.

Varför är ditt argument mer troligt än mitt? Det är ju det här jag menar - du fabulerar bara haha.

Du argumenterar emot en påhittad världsbild som du inte har förmått att bevisa utifrån dina anekdoter. Hur är det fatt?
Citera
2024-10-31, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Vi skiter i dina anekdoter. Sluta ta upp dem.

De överskattar absolut sig själva. Det är därför det finns kvinnor som blir bittra och tjuriga när de inte får till det med de män som de tror att de förtjänar men som de faktiskt inte förtjänar. Dessa kvinnor är enbart madrasser till dessa män.

Jämför du unga kvinnor och unga män så kommer du se att som regel så är det kvinnorna som överskattar sig själva, inte männen. Männen vet hur det är att dejta. Kvinnorna lever livet på ''easy mode''.

Jag blandar inte ihop någonting. Du får läsa om det jag skrev. Om du anser att det finns en logisk motsättning så peka ut den. Inga halmgubbar dock.

Det är de unga kvinnorna vi behöver satsa seriöst på. Varför ska vi satsa i synnerhet på de unga männen och inte på de unga kvinnorna? För att dina påhittade anekdoter stödjer det? Mina anekdoter säger det motsatta.

Börjar du se problemet i hur du resonerar? Du fabulerar. Hittar på saker. För att sprida en viss agenda.

Du verkar leva i fablernas värld.

Du bekräftar ju vad jag skriver. Fast du förstår det tydligen inte själv:
Kvinnorna vill ha förhållande och de vill ha förhållanden med de män de godkänt för sex.
Männen vill inte ha förhållanden, utan vill ligga vidare med andra kvinnor.

Vi behöver som sagt få unga män att tänka annorlunda och mer som förr. Förr gick den unga mannen på logdansen. Träffade en söt ung kvinna. Dansade med henne. Lärde känna henne lite (och visst: de kanske låg med varandra lite också). Han friade till henne. De gifte sig. Fick barn. Unga.

Nu ska den unge mannen ut på krogen, ragga upp en donna. Ligga med henne (när han får det). Eller ragga på dejtingappar, ragga upp en donna. Ligga med henne (när han får det). Och sedan skiter han i att fortsätta med henne. För han ska ut och leta upp nya donnor att ligga med. De unga kvinnorna anpassar sig efter detta... men drömmer om annat: drömmer om giftemål, barn och kärlek.
Citera
2024-10-31, 16:19
Medlem
Citat:
Du bekräftar ju vad jag skriver. Fast du förstår det tydligen inte själv:
Kvinnorna vill ha förhållande och de vill ha förhållanden med de män de godkänt för sex.
Männen vill inte ha förhållanden, utan vill ligga vidare med andra kvinnor.

Du fulrepresenterade det som jag sa tidigare Det är du som inte förstår. Peka ut exakt vad jag inte förstår eller håll snattran. Du förstår inte min poäng.

Citat:
Vi behöver som sagt få unga män att tänka annorlunda och mer som förr. Förr gick den unga mannen på logdansen. Träffade en söt ung kvinna. Dansade med henne. Lärde känna henne lite (och visst: de kanske låg med varandra lite också). Han friade till henne. De gifte sig. Fick barn. Unga.

Vi behöver få kvinnor att tänka om.

Citat:
Nu ska den unge mannen ut på krogen, ragga upp en donna. Ligga med henne (när han får det). Eller ragga på dejtingappar, ragga upp en donna. Ligga med henne (när han får det). Och sedan skiter han i att fortsätta med henne. För han ska ut och leta upp nya donnor att ligga med. De unga kvinnorna anpassar sig efter detta... men drömmer om annat: drömmer om giftemål, barn och kärlek.

Tack för att du bevisar att dina anekdoter inte är mer trovärdiga än det jag skrev. Det är det som var hela poängen. Håll snattran med dina anekdoter.

Du fabulerar. Du skriver en massa saker. Vad underbygger allt förutom dina påhittade anekdoter månne?
Citera
2024-10-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Jag gör ett sista försök att förklara för dig just hur verklighetsfrånvänd din syn på samhället är.
Låt mig måla upp en bild åt dig, för att det ska vara lättare att förstå.

Du sa att du var nära 50, dvs för 30 år sedan när du var tonåring/ung vuxen så fanns inte Internet eller sociala medier. Således så behövde var och en söka en partner inom sitt närmaste område. Kvinnor även i denna sits blev uppvaktade av flera män men eftersom det totala antalet var begränsat, och konkurrens från andra kvinnor var mer påtagligt, så blev det inte någon överdriven ego-effekt. Nåja, det fanns också men det var begränsat till de absolut snyggast kvinnorna som var få till antalet.

Idag kan även en medelmåttigt snygg kvinna öppna ett instagram-konto/Twitter/Tinder och genast få uppvaktning av hundratals män, från ett mycket bredare håll än bara det lokala samhället. Hon kan luta sig tillbaka och välja precis de egenskaperna hon vill ha och samtidigt få bekräftelse i mängder från alla möjliga män, genom att egentligen inte göra något annat än att se snygg ut.
Denna enorma uppvaktning de får dag in och dag ut gör givetvis att deras självförtroende och ego växer så det knakar. Vilket också gör att de väljer bara de bästa männen(Vilket det för övrigt finns statistik på från dejtingsidor).
Lägg på då influencers och andra kända kvinnor som visar upp deras flådiga liv med deras super hunk till pojkvän och du får en generation av kvinnor med förvrängd syn på relationer.
Allt jag skrev kan även appliceras på män men det är avsevärt mycket lättare för en kvinna att bli uppvaktad än en man.

Spelplanen är totalt annorlunda från din tid, och dina anekdoter och erfarenheter kan bokstavligen inte appliceras i denna tid.

Du har visst inte hört talas om Lunarstrom. Japp. Det fanns på min tid som ung. Och japp, man kunde där välja att se ansiktsbilder. Fanns även andra communitys där man faktiskt kunde dejta, så som nu.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lunarstorm

Och om dejtingappar är ett problem: sluta med dem. Jag har skrivit det under mina år på FB: att låta bli dessa. Det blir ju bara förvirrande. Kvinnorna där söker en seriös partner. Männen där söker sex. Kvinnorna tror att de ska få seriös partner och har sex. Och dumpas. Och flertalet män blir inte ens utvalda på de där ytliga apparna/får inte ens chansen att visa upp vilka bra män de är.

Bättre folk träffas IRL. Men även där behöver de unga männen rycka upp sig. Se den unga kvinnan han dejtar som en blivande flickvän och inte som en knulldocka. Satsa seriöst på henne. Givetvis skulle det öka barnalstrandet.
Citera
2024-10-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Har du slagit i huvudet?

Tror du seriöst att datorspelande männen dejtar tjejer och sen överger dem för att spela dator?

Jag skrev en forsättning på vad du skrev.
Citera
2024-10-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Men det hade svenskarna för hundratals år sedan? Torpare som fick 8 barn hade inga sådana problem nej?

Fast då fick ju barnen börja jobba i tidig ålder och sedan försörja föräldrarna på gamla dagar, så fungerar det ju inte idag.
Citera
2024-10-31, 16:23
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Du projicerar ditt eget sätt att tänka på nu. Du ville bara knulla och därför trodde du i din enfald att kvinnorna också bara ville knulla.

Men har en kvinnan godkänt en man för sex (kvinnor är av naturen sexuellt selektiva, så bara vid sex har de gjort en ordentlig selektion) så är hon i regel även redo att satsa mer seriöst på honom. En kvinnan kan som bekant bli gravid vid sex, vilket kan innebära en 9 månaders lång ansträngande graviditet och förlossning och så amning och småbarnsår på det.... Så hon är i ett annat läge vid sex, än vad mannen är. Och den biologin raderas inte ut. Så. Hade du velat satsa, hade flertalet av de där kvinnorna du låg med också varit med på tåget. Du var ju utvald!

Nej, det är ytterst få unga kvinnor/kvinnor som "bara vill knulla runt". Ytterst få. Men de anpassar sig till hur de unga männen fungerar... Plockar de smulor de kan få av närhet och sex, fast de helst vill ha hela drömmen om kärlek och gftemål och barn. Om närheten och sexet de kan få endast är sporadiskt, så tar de väl det i brist på det de drömmer om... Och hoppas på mer och djupare och seriösare.

Ja, jag trodde väl att majoriteten kvinnor skulle vara smarta nog att fatta varför de inte blev utvalda, ändra på sina tillkortakommanden och därmed öka sina chanser till ett förhållade, om det nu var det de ville satsa på?

Såsom typ allting annat funkar i livet?

Men enligt dig så kör kvinnor på bara i gamla hjulspår och tittar aldrig inåt?

Det är lite detta jag menar när jag för tesen att kvinnor är mer ansvariga än män för att förhållanden pajar.

Lyft blicken.

För er egen skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in