2024-10-31, 15:32
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hade du satsat på henne, den där unga kvinnan du hade förr. Så hade hon med stor sannolikhet nu varit 44 år, gift med dig, mor till dina barn och haft en medellång utbildning. Du satsade inte på henne, för du var inte redo då. Så enkelt är det. Exakt så enkelt är det. Hade du satsat på henne, hade hon blivit seriös tillbaka. För en ung kvinna som godkänt en man för sex, kommer i regel godkänna honom även för parbildning och familjebildning. Du valde bort henne. Och nu inbillar du dig att det hade med henne att göra, eftersom hon är singel och barnlös. Men förmodligen är det så att hon träffade flera män som du: bra män, men som inte var redo att satsa. Och till slut var hon för gammal för barn.

Som sagt: vi behöver lära unga män att stadga sig med den första söta unga kvinna de trivs med. De unga kvinnorna har det hela redan i sig: den biologiska klockan, drömmen om kärleksförhållande och barn. Men när de unga männen sviker, så kommer de unga kvinnorna anpassa sig efter hur de unga männen är... Då förskjuts parbildandet. På bekostnad av kvinnornas fertila år och på bekostnad av lägre barnafödande.

Sedan är givetvis det fler faktorer i samhället som är besvärande nu och som får även barnlängtande personer att tänka om.... Och det är något för bla. politiker att ta itu med.

Du har snöat in totalt på att kvinnor som knullar med en man också iom denna handling ser mannen i fråga som en framtida tänkbar partner?

Det är ju helt otroligt.

Kvinnor av alla åldrar väljer ju i första hand den partner som är mest attraktiv för stunden, även om ett barn kan fatta att samlagspartnen i fråga skulle bli en totalkatastrof när det handlar om framtida familjebildande.

Som man knullade jag naturligtvis runt med massor av kvinnor, de flesta absolut attraktiva nog att duga som framtida fast partner.
Men inte fan trodde jag på att majoriteten skulle vara lämplig nog att bilda familj med.

Därför räknar vi män med att kvinnor i "kukkarusellen" bara vill knulla runt.
Citera
2024-10-31, 15:33
Medlem
Readyfreddies avatar
För att samhället under tidigare S och M styren utvecklats till en mångkulturell och feministisk hårdsmälta.

Titta på födelsetalen i Ungern och återkom sedan med en analys. En monoetniskt land där man satsar på kärnfamiljen.

I ett svenskt, tryggt och kristet Sverige som skulle haft enormt bra ekonomi hade det varit en annan fråga. Vilken frisk man skaffar barn i dagens Sverige med en svensk kvinna? Möjligen en asiatisk eller afrikansk kvinna, men knappast en svenska.
Citera
2024-10-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Med tanke på hur klimatförändringarna accelererar skulle jag vara mycket tveksam till att sätta barn till världen nu.

Klimatförändringarna? Det här är verkligen kvinnors mentala värld.

Det här är faktorerna jag ser:

• Svårt att parbilda på grund av jämställdhet.
  • Globalisering av hur vi finner en partner där kvinnors hypergami gör att de riktar in sig på enbart toppskiktet av män.
  • Splittrat samhälle på grund av massinvandring och förd liberal och vänsterinriktad politik.
  • Könsrollerna utsuddade. Män är inte män längre, kvinnor är inte kvinnor längre.
  • Ekonomin. Det är väldigt tufft för unga att komma in på bostadsmarknaden med den bostadsbubbla vi har. Västvärlden lever på att trycka pengar vilket leder till inflation och uppblåsta tillgångsvärden.
  • Väldigt otryggt och oroligt samhälle på grund av massinvandringen.
  • Politisk polarisering. Kvinnor är vänster, män är höger. Man tål inte varandra och kan inte acceptera olika åsikter politiskt.
  • Hälsa. Vi mår dåligt fysiskt och även mentalt. Fertiliteten har sjunkit.
  • Studier, arbetsliv och karriär. Många studerar länge och sent. Arbetslivet kväver oss. Karriärhets. Sen etablering på arbetsmarknaden.
  • Individuslistiskt samhälle där man inte vill uppoffra sin tid och engagemang för familjebildning och partnerskap.
  • Man klarar inte av att hålla samman potentiellt bra förhållanden, de spricker för tidigt.
  • Vill ha barn för sent i livet och det visar sig inte vara möjligt.
  • Man lever i en förljugen värld med tro på klimatkatastrof och överbefolkning

Med mera ...
Senast redigerad av ensamkrigaren 2024-10-31 kl. 15:45.
Citera
2024-10-31, 15:37
Medlem
Citat:
"Bästa män"? Bra män är vad jag och hakorset skriver om. Och mina polare i min ungdom (som jag fortfarande givetvis är polare med) tillhör bra män. De ser ok ut, alltid haft arbeten (förutom några av dem som var arbetslösa och varit det i stora perioder), humor, charm, omtänksamma, smarta osv. Bra, normala, vanliga män helt enkelt. Varken mer eller mindre. När de var unga, så dejtade de en del kvinnor. kvinnor som blev kära. Medans mina polare "inte var redo". några av mina polare blev som sagt var inte redo förens i 40-55 års åldern. Men de är bra män, inte tal om något annat.

Vi skiter i dina anekdoter. Sluta ta upp dem.

Citat:
Nej. Unga kvinnor har som sagt i regel komplex för sig själva. För små bröst, för hängiga bröst, för stor näsa, för stora lår osv. osv. osv. De överskattar verkligen inte sig själva. Och unga kvinnor får inte bra självförtroende av att ligga med en "riktigt bra man" som sedan dumpar henne. Snarare tvärtom. En kvinna får bra självförtroende av en (förlovnings)ring på fingret.

De överskattar absolut sig själva. Det är därför det finns kvinnor som blir bittra och tjuriga när de inte får till det med de män som de tror att de förtjänar men som de faktiskt inte förtjänar. Dessa kvinnor är enbart madrasser till dessa män.

Jämför du unga kvinnor och unga män så kommer du se att som regel så är det kvinnorna som överskattar sig själva, inte männen. Männen vet hur det är att dejta. Kvinnorna lever livet på ''easy mode''.

Citat:
Du verkar blanda ihop hur män och kvinnor fungerar, samtidigt som du själv bekräftar att unga män som kan få ligga med kvinnor, inte kommer vilja stadga sig.

Jag blandar inte ihop någonting. Du får läsa om det jag skrev. Om du anser att det finns en logisk motsättning så peka ut den. Inga halmgubbar dock.

Citat:
Som sagt: det är de unga männen vi behöver lära att satsa seriöst på den unga kvinna de dejtar, som de tycker är söt och som de trivs med. Har hon valt att ligga med honom, så är hon i regel redan intresserad av seriöst med honom.

Det är de unga kvinnorna vi behöver satsa seriöst på. Varför ska vi satsa i synnerhet på de unga männen och inte på de unga kvinnorna? För att dina påhittade anekdoter stödjer det? Mina anekdoter säger det motsatta.

Börjar du se problemet i hur du resonerar? Du fabulerar. Hittar på saker. För att sprida en viss agenda.

Du verkar leva i fablernas värld.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 15:41.
Citera
2024-10-31, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det handlar om ekonomin och att unga helt enkelt inte har råd, tid eller ork med att skaffa barn.
Men det hade svenskarna för hundratals år sedan? Torpare som fick 8 barn hade inga sådana problem nej?
Citera
2024-10-31, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Titta på födelsetalen i Ungern och återkom sedan med en analys. En monoetniskt land där man satsar på kärnfamiljen.

Okej.

Citat:

The fertility rate for Hungary in 2023 was 1.540 births per woman, a 0.65% increase from 2022. The fertility rate for Hungary in 2022 was 1.530 births per woman, a 0.66% increase from 2021. The fertility rate for Hungary in 2021 was 1.520 births per woman, a 0.6% increase from 2020.

Lägre födelsetal i Ungern än i Sverige alltså.

Vad var din poäng?
Citera
2024-10-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Men det hade svenskarna för hundratals år sedan? Torpare som fick 8 barn hade inga sådana problem nej?

Barn då var bara en konsekvens av att mannen ville knulla, och kvinnan behövde acceptera det för att inte bli utsparkad i snön, ur hans hus.

Återinför man en sådan kultur, kommer varje kvinna föda uppåt 10 barn!

Idag däremot har kvinnor makten över sexualiteten. Preventivmedel för att kunna knulla enbart som en drog, och egen inkomst och egen bostad för att kunna hindra mannen från att utöva press genom att sparka ut henne ur hans bostad.
Citera
2024-10-31, 15:48
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Nej. Unga kvinnor har som sagt i regel komplex för sig själva. För små bröst, för hängiga bröst, för stor näsa, för stora lår osv. osv. osv. De överskattar verkligen inte sig själva. Och unga kvinnor får inte bra självförtroende av att ligga med en "riktigt bra man" som sedan dumpar henne. Snarare tvärtom. En kvinna får bra självförtroende av en (förlovnings)ring på fingret.
Jag gör ett sista försök att förklara för dig just hur verklighetsfrånvänd din syn på samhället är.
Låt mig måla upp en bild åt dig, för att det ska vara lättare att förstå.

Du sa att du var nära 50, dvs för 30 år sedan när du var tonåring/ung vuxen så fanns inte Internet eller sociala medier. Således så behövde var och en söka en partner inom sitt närmaste område. Kvinnor även i denna sits blev uppvaktade av flera män men eftersom det totala antalet var begränsat, och konkurrens från andra kvinnor var mer påtagligt, så blev det inte någon överdriven ego-effekt. Nåja, det fanns också men det var begränsat till de absolut snyggast kvinnorna som var få till antalet.

Idag kan även en medelmåttigt snygg kvinna öppna ett instagram-konto/Twitter/Tinder och genast få uppvaktning av hundratals män, från ett mycket bredare håll än bara det lokala samhället. Hon kan luta sig tillbaka och välja precis de egenskaperna hon vill ha och samtidigt få bekräftelse i mängder från alla möjliga män, genom att egentligen inte göra något annat än att se snygg ut.
Denna enorma uppvaktning de får dag in och dag ut gör givetvis att deras självförtroende och ego växer så det knakar. Vilket också gör att de väljer bara de bästa männen(Vilket det för övrigt finns statistik på från dejtingsidor).
Lägg på då influencers och andra kända kvinnor som visar upp deras flådiga liv med deras super hunk till pojkvän och du får en generation av kvinnor med förvrängd syn på relationer.
Allt jag skrev kan även appliceras på män men det är avsevärt mycket lättare för en kvinna att bli uppvaktad än en man.

Spelplanen är totalt annorlunda från din tid, och dina anekdoter och erfarenheter kan bokstavligen inte appliceras i denna tid.
Citera
2024-10-31, 15:51
Medlem
fskers avatar
Citat:
Unga kvinnor dejtar män, för att finna en livspartner. Men om dessa män bara vill ligga och sedan sitta vid sin dator, så blir det givetvis ingen familjebildning. Och den unga kvinnan får dejta vidare till nästa man som bara vill ligga och sitta framför datorn. Låter det som en tillfredställande "kukkarusell" tycker du?

Har du slagit i huvudet?

Tror du seriöst att datorspelande männen dejtar tjejer och sen överger dem för att spela dator?
Citera
2024-10-31, 15:52
Medlem
newsfilters avatar
Politikerna behöver väl fixa främst tre aspekter:
  1. Starkare (nationell) identitet och gemenskap för att få folk att känna att de är del av någonting. Vänstern är rätt tydliga med vad de vill tycker jag, önskar bara att högern vågade ta för sig lite mer och erbjuda en motpol till vänsterns fördolda "söndra och härska"
  2. Bättre och stabilare skola som fokuserar på gedigna grundfärdigheter tillsammans med tydlig och rättvis disciplin. Ska finnas NOLL uttrymme för kaos och tjafs, inget jävla offra gruppen för enstaka "problembarn". Därtill mindre självstyrt PBL från barnen, utan de ska ledas tydligt fram till slutet av grundskolan/början av gymnasiet tillsammans med ökande grad av medvetandegörande om framtida karriärsbanor som bygger mer "känn dig fram" och mer på "det här rekommenderar vi skarp"
  3. Inför premier/skattelättnader för par som skaffar barn (upp till kanske 2-3 per familj). Inga extra bidrag eller sådant, utan kanske lättnar i form av inkomstskatt eller annat som skapar rätt sorts ekonomiska incitament
Citera
2024-10-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Poängen är att dina anekdoter är värdelösa. Sluta ta upp dem. Förlita dig på statistik och vetenskap istället och logiska resonemang.

Fast det är inget du har lyckats bevisa. Du konstruerar fantasier i ditt huvud. Jag skulle kunna drämma till med: ''Men kvinnorna vill inte stadga sig, männen vill det, men kvinnorna vill inte det''.

Återigen, varför är ditt argument mer troligare än mitt? Du fabulerar.

Eller så kan kvinnor börja ta ansvar för vilka de ligger med.

Allt är mäns fel...

Kritisera kvinnor oftare vetja.

Du tar anekdoter (som garanterat är påhittade) sedan använder du dem för att säga att män måste ta mer ansvar. Hur dum är du människa? Vi kan ju säga samma sak: ''Vi känner kvinnor som inte tar ansvar, männen vill ha relationer, kvinnorna vill inte det, kvinnor måste skärpa sig''.

Du sitter och fantiserar ihop scenarion på din kammare. Objektiv data är av intresse här, inte ditt partiska och snedvridna dravel, förstår du?

Jag försvarar män, när män behöver försvaras.
Jag försvarar inte män, när skribenter skriver nedlåtande saker om kvinnor: då försvarar jag kvinnorna.

På FB finn det gott om folk som kritiserar kvinnor och rentav skriver nedlåtande saker om kvinnor. Så här är fel plats att kritisera kvinnor på, här behöver de snarare försvaras.

Och för att återgå till topic: vi behöver lära unga män att satsa på den unga kvinna de dejtar. Satsa seriöst. Så som man faktiskt gjorde förr. Där satsade den unga mannen på den unga kvinnan han fick tycke för på logdansen. De gifte sig sedan. Satsar man ungt, kommer det finnas många fertila år att skaffa barn under.

Men politiker behöver också fråga folket (det unga folket och även det äldre fortfarande fertila folket) vad som behövs för att vi ska vilja skaffa barn/fler barn. Vad skulle göra oss trygga att skaffa barn/fler barn. Och sedan se om de kan göra något åt det, om det är något som ligger i deras makt att påverka.
Citera
2024-10-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Men kvinnor idag kan ju bara sära på benen. Vilket de gör för många män, utan begränsningar och utan skam. De har noll av värde för män att erbjuda, utöver sina särade ben.

Varför skulle någon kille vilja starta familj med en sådan hora?

Hur hade du tänkt lära män att bilda familj med horor? Ska ni blåhåriga flator stå med en hagelbössa och få männen att välja, giftemål eller så skjuter ni honom?

Gör de? Eller är det vad du inbillar dig att du gör? Eller läser du på obskyra incel-sidor att det är vad unga kvinnor gör?

Och om de unga kvinnorna nu ligger med män... Så innebär det ju att unga män ligger med kvinnorna. Och då är det väl bättre att Niklas 23 år, friar till Stina 21 år som han så gärna ligger med. Så har de många år att skaffa barn under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in