2024-10-31, 11:46
Medlem
RascarCapacs avatar
Det handlar inte om att folk inte har framtidstro eller liknande. Det handlar om att samhället är anpassat för att skaffa ett eller två barn. Skaffar man fler blir familjelivet väldigt komplicerat att få ordning på arbetsliv, ekonomi, hämtning/lämning av skolbarn med de krav som ställs idag.

Det finns ingen hjälp att få eftersom politiken stryrs mot att om man har många barn är man förmodligen en invandrarfamilj, och ska därför inte ha bidrag och båda föräldrarna ska tvingas ut i arbete när barnen är små för att få ekonomin att gå ihop, med resultatet att tiden inte räcker till med allt en stor familj kräver.
Citera
2024-10-31, 11:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Vadå för alternativ? Och vadå ork eller tid? Vad tror de händer när inga fler svenska barn föds? Dröjer inte många generationer innan svensken är ett minne blott om inget drastiskt händer.

Menar du att man ska skaffa barn för att ”svensken” ska leva vidare? Det bryr jag mig inte ett skit om.
Citera
2024-10-31, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Det förklarar anledningen till varför du tror att "unga kvinnor dejtar för att hitta en livspartner". Gubbe, det är dags att inse att samhällsklimatet inte ens går att jämföra med hur det var när du var ung. Unga kvinnor, och män för den delen, idag vill "leva livet" genom att festa järnet tills de känner sig färdiga och först då börja leta efter en livspartner. Det är ytterst få män eller kvinnor idag som letar en livspartner i 20års åldern.

Tja, jag och min partner träffades när vi var en bit över 30. Ibland tar det tid att träffa sin livskamrat. Min partner hade då ett mycket långvarigt förhållande bakom sig. Och jag hade helt enkelt inte funnit rätt, men hade några förhållanden bakom mig. När jag träffade min nuvarande föll allt på plats. Vi har två underbara barn ihop!

Nja, är du säker på att de vill leva livet? De lever livet i väntan på att träffa en livskamrat att leva livet tillsammans med. Så har det väl sett ut i alla tider? Förr gick ungdomarna på logdans, dansade och hade kul. Med hopp i hjärtan att finna den rätta.

Men om det är svårt att finna den rätta. Och samhällsklimatet etc. är som det är. Så kanske de unga hellre fortsätter att "leva livet" än försöka... Man får väl fråga dem som sagt. Fråga dem och åtgärda.
Citera
2024-10-31, 11:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det har skrivits spaltkilometrar i ämnet i vetenskapliga kretsar. Ingen kan sätta fingret på exakt varför. Verkar inte finnas en enkel förklaring. Det verkar dock inte vara ekonomin som är drivande den här gången. Vilket omöjliggör snabba fix med högre ersättning till barnföräldrar. Många man läst trycker på tryggheten. Kriminalitet, klimatproblem, krig och så vidare.

Men faktum är att det är väldigt problematiskt. Befolkningsmängder minskar såklart väldigt snabbt med ett födelsetal under 2. Vid födelsetal 1 halverar man varje generation. Omvänd exponentiell utveckling.
Men man har inte fört någon politik för att göra det. Man ville lösa det med obildade människor från anda delar av världen. Ett totalt misslyckande. Allt drivs av vänsterdogmer, propaganda, idioti och narcissism.

Det är väl bara att göra en undersökning och fråga människor, sen föreslå lösningar utifrån det. Men om forskarna driver vetenskapen ideologiskt, kommer deras lösningar vara baserade på det, inte vetenskap.

Säger kvinnor att de är rädda, för man säger att de kommer att få dåliga pensioner om de skaffar barn, ändrar man det, tar från de som inte föder barn och förklarar att de förmodligen kommer inte att få några pensioner alls om inte barnafödandet ändras. Det enda som garanterar att de kommer att få en bra ålderdom, är barnafödande.
Citera
2024-10-31, 11:52
Avslutad
Att som man sätta sig i den situationen att kvinnan kan hota med polis, skrika, gapa, göra fan som vill bara för hon är kvinna. Den dagen kvinna om man neutraliserar i hemmet och inför lagen kan män troligtvis börja fundera på det är. Men som det serut idag kan regeringen och mänskligheten glömma det. Jag vill uppfostra mina barn till att bli bra respektfulla barn. Kvinnan styr med känslor och vet inge hur hon ska hantera barn mer ön att föda ut dom. Mannen får dagligen stå emot kvinnans hot om polis som ska komma för att hon helt enkelt inte får som hon vill...
Citera
2024-10-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ekonomin tror jag inte att det handlar om. Ekonomin var sämre under i princip hela 90-talet.

Det finns tre betydande anledningar:

1. Feminism. Tjejer uppmuntras till att utbilda sig och satsa på karriären.
Så här har det aldrig tidigare sett ut och det är självklart den överlägset största anledningen till att färre barn föds.

Nu kommer kvinnor helt plötsligt på att de ska ha barn när de är mellan 30-45, vilket betyder att det är för sent. Hur många män letar efter en helt sönderknullad 35-årig karriärskvinna att bilda familj med?

Innan millennieskiftet så hade ju många kvinnor 2-3 barn när de var 27.

2. Datorspelandet. Män har fastnat i fantasivärlden. Jag tror dock att många män väljer fantasivärlden för att dämpa sin nedstämdhet och ångest. Mycket pga hur samhället har blivit.

3. Noll gemenskap. Det finns ingen djupare kärlek längre. Generation Z är bara ute efter den spontana lyckan hela tiden, som en jävla knarkare. Så fort det inte känns 110% bra med sin partner så är det tack och hej, istället för att försöka hitta tillbaka till varandra.

Varför? Beror det på den digitala världen med sociala medier där man ständigt jämför sig med andra?
Jag har ingenting emot internet men just sociala medier som Facebook, Instagram och Tiktok är nog bland det sämsta som har hänt mänskligheten.

Vad utgår du ifrån när du tror att alla kvinnor är "sönderknullade" i 35 årsåldern? Du tror inte folk kan ha haft långa relationer innan eller varit singlar och utan sex ett tag? Så klart de flesta inte är oskulder - men. "sönderknullade" är en rätt allvarlig anklagelse. Vad fyller den falska stämplingen för funktion egentligen?

Man förstår om unga kvinnor/tjejer drar sig undan om de får horstämpeln.och bara råkar ut för "pump and dump" .

De flesta människor gör inte heller några större karriärer - däremot måste folk anpassa sig till arbetsgivarnas krav och förväntningar för att vara anställningsbara.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-10-31 kl. 12:00.
Citera
Medlem
utforskarens avatar
Kanske för att alla kvinnor är så tillknäppta nu för tiden.
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag menar att det egentligen har med samhället som sådant. Att föda barn motverkas, man driver åsikter att att de som föder barn är onda som föder barn till, som de ser det, en hemsk värld, som den helt felaktigt framställs. Man säger att barn hindrar karriären. Rent ekonomiskt förlorar man, men det finns inga incitament att förändra det. Vänsterfeminismen går i taket om man kommer med sådan förslag, för då menar man att man binder kvinnor vid spisen. Alltså motverkar de det rent fanatiskt, som allt de gör. Med dagens utveckling kommer de och deras egna flickor att tvingas tillbaka till spisen ändå, med de kulturer som finns och som de själva dragit hit, om det inte föds mer svenska barn som växer upp med våra värderingar.

Rent generellt föder bildade kvinnor mindre barn, så har det alltid varit. Men vad det även handlar om är att staten inte gjort något för att ändra synen på barnafödandet. Man propagerar inte för det, utan tittar bara på. Vad det handlar om, är att öka statusen att ha barn, men även gå ut och förklara att om man inte gör det, kommer man inte bli försörjd på sin egen ålderdom. De få som föds kommer inte att räcka för att ta hand om dem i framtiden.

Så jag har lite förslag för att ändra det.
Istället för sist in, först ut, så ska vilken försörjningsbörda man har tas hänsyn vid uppsägningar.
Gemensam beskattning av föräldrar. Kvinnor ska inte förlora på att vara hemma med barnen.
Skattelättnader för föräldrar.
Ändra barnbidraget så det blir behovsprövat. Öka för fattiga och mindre till rika.
Höj statusen. Framhåll de som föder barn som ideal i samhället och de utan, som svikare.
Sluta framställa sexuellt avvikande som ideal och sätt familjen och barn som ett ideal för samhället. För de är ändå framtiden. Inte de som lever ensamma.
Krossa vänsterfeminismens manshat, där man ställer kön mot kön. Det finns bara två kön och inget är socialt, utan båda är biologiska.

En förändrad samhällssyn helt enkelt. Den måste driva uppifrån. I dag motverkar de åsikter som kommer uppifrån, barnafödandet.

Helt rätt, du sätter ord på vad jag alltid säger - precis ALLT som är ”modernt” och som vi får nertryckt i halsen idag har som direkt konsekvens att inga barn föds. Bögar, transor, allt mittemellan, kvinnor som ska göra karriäääääär, klimatet som tydligen kommer få jorden att gå under om en halvtimme och dittan och dattan. Vore man konspiratoriskt lagd så hade man sagt att det kan inte vara en slump?
Citera
2024-10-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Alla vet vad som händer men varför skulle den barnlösa bry sig när felen inte kommer uppdaga sig för ens efter dennes död? Det är ett så kallat; "Inte mitt problem"-problem.

Jag tror faktiskt inte att de inser allvaret i hela situationen utan de kör med denna unkna retorik att världen är överbefolkad typ ändå för att rättfärdiga sitt beteende. Om det fortsätter i detta tempo och även kommande kullar är ännu värre än tidigare så borde det gå att räkna ut, på ett ungefär hur många år tills svensken är princip utrotad eller utblandad.
Citera
2024-10-31, 11:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson i en debattartikel i SvD, själv har Kristersson inte lyckats producera ett enda barn, han köpte och importerade i stället (det är oklar om dessa har erkänt Israels rätt att existera och om de tillfrågats om ev terroristsympatier, innan de köptes?)

https://www.svd.se/a/938Q3q/ulf-kristersson-varfor-fods-sa-fa-barn-i-sverige

Så frågan är vad Sverige kan göra för att höja nativiteten, förutom att minska på barnbidragen och sänka brottsåldern till 5 år?

Det viktiga är inte BARA att det föds barn, det viktiga är att RÄTT barn föds. RÄTT barn är barn som kan uppnå självförsörjning och inte belastar samhället med allsköns problem. Självförsörjande sunda människor med ordnad ekonomi och tryggt liv är de som behöver stimuleras, och enda sättet att stimulera dem på är troligen genom att arbeta på att öka och säkerställa segregationen så de som bygger samhället slipper beblanda sig med dem som bränner ned samhället (aka ekonomiskt eller kriminellt).

Det har invandrat ett stort antal människor som inte bara är svenskens motsats, de invandrade vägrar släppa de religiösa och kulturella inslag som gör att de är svenskens motsats. Det borde vara begripligt även för våra politiker att förstå vad white flight faktiskt innebär. Om etniska svenskar (gäller även rödgröna) flyttar när 3-4% utomeuropeiska invandrare flyttar in i bostadsområdet så betyder det att svensken vill inte ha med utomeuropéer att göra. Utomeuropéerna behöver inte ens vara kriminella, det är pest och pina att behöva vistas i samma område som bidragsförsörjda, än värre när de är föräldrar med massa barn och dåliga rutiner. Självförsörjande utomeuropéer med rutiner och värderingar som matchar de svenska är givetvis ok att ha som grannar men de är TYVÄRR i minoritet.

Så, vill Kristersson att etniska svenskar ska skaffa barn så behöver de garanteras lugn, ro och trygghet till sig själva och sina barn.

Vill Kristersson att utomeuropéer som flyttat till Sverige ska fortsätta skaffa stora barnaskaror (som de inte klarar att fostra, som i hög grad föds med psykiatriska diagnoser, hamnar i beroende och kriminalitet eller tvingas in som personal inom äldrevården där många av dem mest skapar problem) så är det bara att fortsätta belöna de utomeuropéeiska invandrarna enligt ordinarie recept dvs kravlösa bidrag och flerbarnstillägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ulf Kristersson är medlem i WEF och WEF vill ha population, men minskad barnafödande går inte snabbt nog utan vill ha ihjäl folk också genom vaccin eller krig.

Han vet varför det föds så få barn i Sverige och han bara hånar befolkningen.

Han är själv bästa exemplet - Fel På Schnabeln - vi vet ju inte ens om han fått tömma i frun någon gång.

Vad vi veet är att Andra Män har Upplevt Fittfriktionen Runt o Längs sina Schnablar när det gäller
hans barn - vi vet också att det är han staten o moderaterna som betalat allt för dessa barn

Är det inte exakt såna som Klistersson som kallas för CUCKs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Menar du att man ska skaffa barn för att ”svensken” ska leva vidare? Det bryr jag mig inte ett skit om.

Jag hör dig. En mer självhatande ras än svensken existerar inte, och din vilja går väl igenom förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in