2024-10-31, 00:12
Medlem
Ulf-kristensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urinhuset
Det gör "vi" inte alls. Däremot ser vi ner på folk som strävar efter berömmelse.
Vilka är vi?
Är du knäpp i hufvudet?
Citera
2024-10-31, 00:35
Medlem
kraftfoders avatar
Under min tid på GU så var det många, främst tjejer, som hade sådana jobb. Jag jobbade på Bolaget exempelvis. (Med bättre betalt).

Hade en flickvän som jobbade på ICA på helger, hon är domare numera, exempelvis. Hon hade inga studielån.
Citera
2024-10-31, 00:37
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Varför ser vi ner på McDonalds medarbetare?

Jag ser inte ner på servicearbetare, för att dom på något sätt skulle vara under mig. Men vissa av dom ser jag ner på för att dom är usla på sitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
För att det bara är efterblivna idioter utan framtidsutsikter som jobbar med sånt?

Jag kan bara uttala mig om Sverige.

För 10 år sedan var det i alla fall vanligt att driftiga ungdomar jobbade på McDonald för att få lite tillskott i studiekassan och för att få lite arbetslivserfarenhet och en första referens på väg in i sin karriär.

Vad de som jobbar där idag har för framtidsutsikter vet jag inte. Vissa kommer säkert gå vidare. Andra är jag rädd redan nått sitt tak där, då jag upplever att vissa där idag har uppenbara problem med enkel IQ-70-logik.
Citera
2024-10-31, 00:46
Tala för dig själv. Jag ser inte ner på andra människor för att de arbetar på ett visst ställe. Jag har däremot svårt för människor som tror att de är bättra än andra för att de har ett "finare" jobb, fler högskolepoäng, en fet aktieportfölj osv.
Citera
2024-10-31, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinaryMachine
För att det bara är efterblivna idioter utan framtidsutsikter som jobbar med sånt?

Tror du det så är du fan slut i huvudet.
Otroligt bra första jobb.
Citera
2024-10-31, 01:11
Medlem
Vem ser ner på dem? Tala för dig själv
Det finns ett jobb för alla och det ska vi va glada för. Att se ner på olika yrkeskategorier säger en hel det om ens människosyn
Citera
2024-10-31, 05:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag kan bara uttala mig om Sverige.

För 10 år sedan var det i alla fall vanligt att driftiga ungdomar jobbade på McDonald för att få lite tillskott i studiekassan och för att få lite arbetslivserfarenhet och en första referens på väg in i sin karriär.

Vad de som jobbar där idag har för framtidsutsikter vet jag inte. Vissa kommer säkert gå vidare. Andra är jag rädd redan nått sitt tak där, då jag upplever att vissa där idag har uppenbara problem med enkel IQ-70-logik.

Stämmer inte alls, det har alltid varit efterblivna lågliv som jobbar där.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Tror du det så är du fan slut i huvudet.
Otroligt bra första jobb.

Vara tjänstehjon med uruselt betalt är ett "otroligt bra första jobb" för dig?
Hur pass gravt begåvningshandikappad är du egentligen?
Senast redigerad av BinaryMachine 2024-10-31 kl. 05:38.
Citera
2024-10-31, 06:20
Medlem
StorKokoss avatar
Jag ser inte ner på dem, nästan tvärtom som står ut med ett sådant stressigt och ibland även farligt jobb beroende var man arbetar och vilka tider på dygnet. Jag hoppas att de kan få lite erfarenhet och med det få ett bättre jobb. Det är nog fan en bra egenskap att ha jobbat på donken, lite som lumpen. Jobbigt men en bra erfarenhet att ta med sig i livet.

Att ha donken på sitt CV visar att du är en person med styrka som tagit dig igenom hemska arbetsförhållanden och narcissistiska mellanchefer. Som arbetsgivare hade jag sett det som stort plus.
Senast redigerad av StorKokos 2024-10-31 kl. 06:23.
Citera
2024-10-31, 06:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
”Vi”. Personligen högaktar jag folk som tar mindre kvalificerad jobb för att försörja sig på ett hederligt sätt och på så vis arbeta för samhället.
Citera
2024-10-31, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilken råidiot du är.

Få ser ned på dem.
Harris skriver inte McD för ett juridikjobb, för bara idioter gör det.

Hon tog fram det för att visa att hon visste hur det kunde vara, och inte för att skymfa.

Problemet var att hon ljög.
Dessutom har någon i hennes kampanj fejkat en bild på kamelen i McDonalds dräkt.
Citera
2024-10-31, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vem ser ner på en som jobbar på McDonalds? Jag har aldrig upplevt att folk gör det. Men jag är inte barn till en plantageägare heller.

Jag skulle spekulera att de som aldrig behövt "knega" för pengarna ser ner på allt "kneg". Jag själv brukade se ner på donkenfolket, tills jag råkade ut för en finanskris och fick en åsiktskorrigering.

All heder åt alla som jobbar för att lägga mat på bordet, donken, städare, bussförare och hantverkare osv.
Citera
2024-10-31, 07:04
Medlem
Det borde vara tvärtom. De som arbetar på McDonalds borde se ner på dem som äter skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in