2024-10-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cl18241
Bologna har ju förstört honom och de är påväg att förstöra Emil Holm också.

I övrigt tycker jag Williot Swedberg i dagsläget är bättre än Bergvall och flertalet andra landslagsspelare, varför han bör ingå i A-landslagstruppen. Jag tycker dock inte att det är Bergvall som ska petas, utan egentligen bara att Swedberg också bör vara med om en ung talang som Bergvall är det.

Tycker ärligt inte Bergvall borde vara i vårt seniora landslag ännu, jag gillar det jag ser och gillar att han är modig och tar risker i sitt spel, man lär sig mer på att vara modig än försiktig men med sagt så är han också extremt valpig och är en extremt säkerhetsrisk.

Tror dock han kan bli väldigt bra i framtiden dock pga sitt mod.
Citera
2024-10-20, 17:44
Medlem
Citat:

I övrigt tycker jag Williot Swedberg i dagsläget är bättre än Bergvall och flertalet andra landslagsspelare, varför han bör ingå i A-landslagstruppen. Jag tycker dock inte att det är Bergvall som ska petas, utan egentligen bara att Swedberg också bör vara med om en ung talang som Bergvall är det.

Jesper Karlsson kommer bara längre och längre ifrån landslaget numera. Spelare på hans position (vänsterytter) har tagit kliv.

Nanasi bland annat har fått en lysande start på sin tid i Strasbourg och tagit sin chans med bravur i sin startdebut i landslaget.

Ondrejka har gjort mål för Royal Antwerp i pågående match mot OH Leuven och ligger på 5 mål och 2 assist på 10 matcher i belgiska ligan som är i jämnklass med Eredivisie.

Elanga har varit ojämn i PL, men han har farten som gör att han står ut bland dem övriga nämnda, det är hans speluppfattning som behöver slipas på

Swedberg har fortfarande lite att jobba på, men jag tror det släpper inom närtid.
Citera
2024-10-21, 07:42
Medlem
Citat:

Jesper har nog mycket att skylla sig själv,Motta sa redan i fjol att Jesper har svårt ta in spelsätt, och har nog inte lärt sig än.jesper var ej juvel ,men tyvärr,han kommer behöva börja om i ny klubb hitta kärlek och en tränare eom inte kommer begära för avancerat spelsätt av Jesper.
Citera
2024-10-21, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Jesper Karlsson kommer bara längre och längre ifrån landslaget numera. Spelare på hans position (vänsterytter) har tagit kliv.

Nanasi bland annat har fått en lysande start på sin tid i Strasbourg och tagit sin chans med bravur i sin startdebut i landslaget.

Ondrejka har gjort mål för Royal Antwerp i pågående match mot OH Leuven och ligger på 5 mål och 2 assist på 10 matcher i belgiska ligan som är i jämnklass med Eredivisie.

Elanga har varit ojämn i PL, men han har farten som gör att han står ut bland dem övriga nämnda, det är hans speluppfattning som behöver slipas på

Swedberg har fortfarande lite att jobba på, men jag tror det släpper inom närtid.
Swedberg tror jag kommer blomma ut maxat inom 12-18 månader ,han har redan steppat upp denna säsong, han vågade satsa och inte bli utlånad denna säsong, det kommer betala sig både för honom,Celta, landslaget på sikt.
Citera
2024-10-23, 12:50
Medlem
Kul med mål och assist (nåja...) av Gyökeres i går. Nu väntar i CL hemmamöten mot City och Arsenal.
Citera
2024-10-24, 09:07
Medlem
Jesper Karlsson, denna gåta..glasklart från Bologna, han lånas ut i januari, han har gjort sitt i Bologna.
Citera
2024-10-24, 22:28
Hugo Larsson fortsätter vara formstark och blir matchhjälte för sitt lag i Europa League ikväll med det avgörande målet i slutet. Dansken kan inte fortsätta hantera honom som paria när han är poängplockaren från mittfältet. Vinnarskalle viker inte ner sig utan visar resultat.
Citera
2024-10-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Hugo Larsson fortsätter vara formstark och blir matchhjälte för sitt lag i Europa League ikväll med det avgörande målet i slutet. Dansken kan inte fortsätta hantera honom som paria när han är poängplockaren från mittfältet. Vinnarskalle viker inte ner sig utan visar resultat.

Kul att Hugo kommer in och räddar Frankfurt från ett riktigt praktfiasko mot det lettiska motståndet RFS.

Bergvall var också matchavgörande idag när han fick med sig straffen som Richarlison gjorde mål på mot AZ som även blev matchens enda.

Igår gjorde Gudmundsson assist mot Atletico Madrid i Champions League
Citera
2024-10-25, 22:53
Medlem
Alieu Njie gjorde sitt första Serie A mål ikväll mot Como.

Jesper Karlström gjorde sitt första poäng för Udinese i form av en assistent mot Cagliari och fick dessutom höga betyg och blev matchens spelare på Sofascore och WhoScored
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-10-25 kl. 23:08.
Citera
2024-10-26, 23:12
Medlem
Amin Sarr som många antagligen har glömt har precis gjort ett dundermål där han utanför straffområdet tog ett skott med sin svaga fot som gick rakt i krysset. Det var hans första för Hellas Verona, annars var det en kväll att glömma för laget eftersom dem förlora med 1-6 mot Hiens Atalanta.

Gyökeres har gjort mål i en pågående match mot Famalicao, till ingens förvåning vid det här laget, är snarare en fråga om hur många mål han kommer göra varje match.
Citera
2024-10-30, 08:45
Medlem
Det är sorgligt med Jesper i Bologna, han värvas som den stora stjärna i fjol,men har inte ens levererat nåt minnesvärt det är mer o mer tydligt Bologna kommer kasta bort honom ,dvs låna ut,sälja,bryta kontrakt ,de vill bli av med honom..
Undra va fan som hänt,vet MOTTA sa flera gånger Jesper försöker lära sig spela på vårt sätt,men som fortfarande inte efter 2 år lärt sig hur Bologna vill spela?måste ha mer bakom..Har Jesper lärt sig italienska?
Citera
2024-10-30, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det är sorgligt med Jesper i Bologna, han värvas som den stora stjärna i fjol,men har inte ens levererat nåt minnesvärt det är mer o mer tydligt Bologna kommer kasta bort honom ,dvs låna ut,sälja,bryta kontrakt ,de vill bli av med honom..
Undra va fan som hänt,vet MOTTA sa flera gånger Jesper försöker lära sig spela på vårt sätt,men som fortfarande inte efter 2 år lärt sig hur Bologna vill spela?måste ha mer bakom..Har Jesper lärt sig italienska?
Det är trist 10an på ryggen men lämnad utanför CL-truppen. Förra året var han som paria enligt Motta, inte hans värvning och typ svåra Motta.

Men nu spelar Bologna 433 han borde kunna få fart på sin karriär men bänkas för Ndoye visserligen yngre men gör inte mycket när han spelar förutom att kunna springa. Blev inte bra det här hoppas han lämnar i januari men intresset är inte lika hett längre som när han blev matchens lirare mot Lazio med ett långskott och en assist.

Har dock kvalité för att bli uttagen i det svenska landslaget fortfarande. Fart, unik teknik, hårda frisparkar och långskott.

Får se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in