Citat:
Ursprungligen postat av
Mikaelviraa
Jag är otroligt fascinerad över hur Elsa reagerar när hon är utanför sin "trygghet" och iväg från sin familj. Det här ska förställa en vuxen kvinna. Hur hanterar hon utmaningar i övrigt? Hur kan man vara så svag? Har man tagit sig igenom en tuff utbildning kan man ju bli ganska "stärkt" och känna att man klarar allt.
Jag misstänker dock att det handlar mer om att matchen inte blev som hon föreställt sig (Ida och Arvid-drömmigt). Till följd fick hon en reality check, vilket kan vara särskilt jobbigt när man applicerat instagramfilter på livet. Synd för henne för hon missar vilket kap Adam är.
Jag tror att det handlar om att hon är så curlad och allmänt efter att det är det det beror på hur hon beter sig
när hon tycker att Adam inte var tillräckligt mycket Arvid (läskig, biffig och manipulativ).
Hon påminner jättemycket om barn jag träffat på i olika sammanhang med sina föräldrar, där föräldrarna bara skämt bort, aldrig ställt krav och fram för allt aldrig krävt att barnen ska ta hänsyn till andra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Halleluwah
Borde det inte vara ett krav att ingen deltagare ska visa någon ambition att bli influencer eller rikskändis? Alltså ingen tid ska läggas på att TikToka, skapa content eller videoblogga (eller vad det nu kallas). Den som ägnar sig åt sådant får avslag, och en kontrollfråga kan inkluderas redan i ansökningsformuläret.
JA!!!
Fast som Lilitheyes säger är även experterna med av samma anledning; marknadsföra sina egna företag och sig själva som varumärke.
Men jag har tänkt detta länge. Det blir så hemskt när vissa söker 100% seriöst och står ut med ren psykisk misshandel för att de tror på att allt är seriöst och det programmet låtsas vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Jag tror att de flesta normala människor helst undviker att gifta sig i tv ...om de inte tror sig ha nåt att vinna på det. Folk vill hitta kärleken? Ja, säkert men då kanske de är smarta nog att titta på tidigare säsonger och se hur det slutar för de flesta. Nej, jag kan inte veta men jag tror att det är så. Och jag tror inte att det största problemet deltagarna har är matfotografering. Dessutom ställer ju experterna själva upp i programmet för att marknadsföra sig själva och sina verksamheter (= låtsasterapi utan vetenskaplig grund). Jag tänker att det ligger i tiden, att det helt enkelt är lite så det funkar gällande det mesta. För vill man ha hjälp med att hitta kärleken och bli ihopparad med nån så finns det andra sätt, vad jag vet, som inte innefattar att hängas ut i tv som nån cirkusapa.
Tillägg: Adam är med i programmet för att marknadsföra sig inom standup-branschen. Därför har han tålamod med stackars Elsas leffebloggande. Han lägger huvudet på sne och tänker att "ja ja, det är inte lätt..."
Haha! Vilken tröstande tanke om Adam. Mitt första intryck var att han inte var så oskyldig. Han är ändå advokat.
Han låter henne säkert skämma ut sig och tänker på sin långsiktiga plan 😆.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Hörde nåt på radion idag om att Rosanna och hennes PTSD-Göteborgare till make (har glömt namnet) skall få ett eget program på SVT. Det blir intressant. Jag tycker det räcker att ha haft en fungerande relation i ett år för att bli relationsexpert och kunna ge andra par råd.
SÅ PINSAMT!! Och så jävla ointressant.
Alla vet redan vad attraktion är, det är inget mystiskt. Det är bara GVFÖ som vill få det till att vara mystiskt, att det är svårt att mekaniskt tvinga fram attraktion.
Jag skulle aldrig kolla på nån sån spin-off. Kollar ju knappt på GVFÖ.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Ja för nu börjar det knaka i fogarna mellan dem.
Jaså? Jag följer dem inte, hur vet du det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Jag tror att de flesta som är med i Bonde söker fru, GVFÖ, Love is Blind osv osv är det för att få synas på tv. Antagligen till stor del för att faktiskt ökar chansen att träffa någon ganska rejält också.
Det handlar om matematik.
Hur man än ser ut och uppträder så finns det ju någon som tycker att man är attraktiv. I princip. Om det sen är 99 av 100 personer eller 1 av 100 000 personer är en annan sak.
Det fina med att vara med i TV är att man dels outar sig själv som singel, det kanske inte är givet i t ex ICA-kön, och dels att man får ett mycket större upptagningsområde genom exponeringen på bästa sändningstid. Helt plötsligt är det hundratusentals personer av det motsatta könet som sitter och tittar på en på TV. Några av dessa kommer höra av sig.
Visst, du blir matchad med EN person. Den personen är egentligen irrelevant. Det är exponeringen för alla de andra potentiella där ute i stugorna som är grejen. Det kan ju vara hundratals personer som du kan välja bland i ett senare skede.
Jo det stämmer men vissa verkar verkligen söka seriöst för att verkligen gifta sig och ge allt till just den personen (Agust, Ida, Jim, Alex, Grävis osv).
Tycker synd om dem när de fattar halvvägs in i inspelningen efter att ha blivit helt manglade inför kamerorna, att den andra bara sökte för att bli känd.