2024-10-30, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Hur kan du vara säker på det? Kanske skulle fler våga söka om de visste att risken att bli ihopparad med en matfotograferande, videobloggande och TikTok-glad Ingrosso-wannabe inte fanns. Jag tror det.

Jag tror att de flesta normala människor helst undviker att gifta sig i tv ...om de inte tror sig ha nåt att vinna på det. Folk vill hitta kärleken? Ja, säkert men då kanske de är smarta nog att titta på tidigare säsonger och se hur det slutar för de flesta. Nej, jag kan inte veta men jag tror att det är så. Och jag tror inte att det största problemet deltagarna har är matfotografering. Dessutom ställer ju experterna själva upp i programmet för att marknadsföra sig själva och sina verksamheter (= låtsasterapi utan vetenskaplig grund). Jag tänker att det ligger i tiden, att det helt enkelt är lite så det funkar gällande det mesta. För vill man ha hjälp med att hitta kärleken och bli ihopparad med nån så finns det andra sätt, vad jag vet, som inte innefattar att hängas ut i tv som nån cirkusapa.

Tillägg: Adam är med i programmet för att marknadsföra sig inom standup-branschen. Därför har han tålamod med stackars Elsas leffebloggande. Han lägger huvudet på sne och tänker att "ja ja, det är inte lätt..."
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-30 kl. 13:15.
Citera
2024-10-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Borde det inte vara ett krav att ingen deltagare ska visa någon ambition att bli influencer eller rikskändis? Alltså ingen tid ska läggas på att TikToka, skapa content eller videoblogga (eller vad det nu kallas). Den som ägnar sig åt sådant får avslag, och en kontrollfråga kan inkluderas redan i ansökningsformuläret.

Hur drar man en sådan gräns? Alltså, Adam har ju som hobby att hålla på med stand up comedy. Han lär säkert få några gig efter detta och kommer helt klart kunna skapa rolig content utifrån att gift sig med Elsa. Tänker att Niklas yogapass kommer att bara uppbokade framöver. Och så vidare och så vidare.
Citera
2024-10-30, 13:23
Medlem
Hörde nåt på radion idag om att Rosanna och hennes PTSD-Göteborgare till make (har glömt namnet) skall få ett eget program på SVT. Det blir intressant. Jag tycker det räcker att ha haft en fungerande relation i ett år för att bli relationsexpert och kunna ge andra par råd.
Citera
2024-10-30, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Hur drar man en sådan gräns? Alltså, Adam har ju som hobby att hålla på med stand up comedy. Han lär säkert få några gig efter detta och kommer helt klart kunna skapa rolig content utifrån att gift sig med Elsa. Tänker att Niklas yogapass kommer att bara uppbokade framöver. Och så vidare och så vidare.

Och Agust gjorde öppet reklam för sin konferensanläggning. Alltså kom igen, hela programmet är ju som en enda lång reklamfilm för olika hotell, restauranger och aktivitetsställen som spa, klättring, åka båt på nån kanal osv. Det handlar om pengar och alla vet det.
Citera
2024-10-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hörde nåt på radion idag om att Rosanna och hennes PTSD-Göteborgare till make (har glömt namnet) skall få ett eget program på SVT. Det blir intressant. Jag tycker det räcker att ha haft en fungerande relation i ett år för att bli relationsexpert och kunna ge andra par råd.

Christoffer heter han.

Kollade hennes Instagram nu. Den 19 november släpps första avsnittet...
Citera
2024-10-30, 13:42
Medlem
Citat:
Christoffer heter han.

Kollade hennes Instagram nu. Den 19 november släpps första avsnittet...

Hon svarar såhär på en kommentar på inlägget:

"Vi gör ett kort program med SVT som är lite mer vetenskapligt, där vi träffar olika experter och lär oss mer om hur lust och attraktion fungerar 🥰"

Kära public service.
Citera
2024-10-30, 15:25
Medlem
Citat:
Hon svarar såhär på en kommentar på inlägget:

"Vi gör ett kort program med SVT som är lite mer vetenskapligt, där vi träffar olika experter och lär oss mer om hur lust och attraktion fungerar 🥰"

Kära public service.

Herregud, de där tråkbollarna vill man ju inte se mer av.
Arvid och Ida är väl jättebesvikna att de missade detta.
Citera
2024-10-30, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Ja för nu börjar det knaka i fogarna mellan dem.
Citera
2024-10-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Herregud, de där tråkbollarna vill man ju inte se mer av.
Vaddårå? Arvid & Ida fick ju nöjet att se en äldre man bli rövfistad på en skånegård...
Citera
2024-10-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Vaddårå? Arvid & Ida fick ju nöjet att se en äldre man bli rövfistad på en skånegård...

Ursäkta?
Citera
2024-10-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Det handlade om fellatio
Smög han in snoken när hon sov?
Citera
2024-10-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Jag tror att de flesta normala människor helst undviker att gifta sig i tv ...om de inte tror sig ha nåt att vinna på det. Folk vill hitta kärleken? Ja, säkert men då kanske de är smarta nog att titta på tidigare säsonger och se hur det slutar för de flesta. Nej, jag kan inte veta men jag tror att det är så. Och jag tror inte att det största problemet deltagarna har är matfotografering. Dessutom ställer ju experterna själva upp i programmet för att marknadsföra sig själva och sina verksamheter (= låtsasterapi utan vetenskaplig grund). Jag tänker att det ligger i tiden, att det helt enkelt är lite så det funkar gällande det mesta. För vill man ha hjälp med att hitta kärleken och bli ihopparad med nån så finns det andra sätt, vad jag vet, som inte innefattar att hängas ut i tv som nån cirkusapa.

Tillägg: Adam är med i programmet för att marknadsföra sig inom standup-branschen. Därför har han tålamod med stackars Elsas leffebloggande. Han lägger huvudet på sne och tänker att "ja ja, det är inte lätt..."

Jag tror att de flesta som är med i Bonde söker fru, GVFÖ, Love is Blind osv osv är det för att få synas på tv. Antagligen till stor del för att faktiskt ökar chansen att träffa någon ganska rejält också.

Det handlar om matematik.

Hur man än ser ut och uppträder så finns det ju någon som tycker att man är attraktiv. I princip. Om det sen är 99 av 100 personer eller 1 av 100 000 personer är en annan sak.

Det fina med att vara med i TV är att man dels outar sig själv som singel, det kanske inte är givet i t ex ICA-kön, och dels att man får ett mycket större upptagningsområde genom exponeringen på bästa sändningstid. Helt plötsligt är det hundratusentals personer av det motsatta könet som sitter och tittar på en på TV. Några av dessa kommer höra av sig.

Visst, du blir matchad med EN person. Den personen är egentligen irrelevant. Det är exponeringen för alla de andra potentiella där ute i stugorna som är grejen. Det kan ju vara hundratals personer som du kan välja bland i ett senare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in