2024-10-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Mhm, Magnus verkar vilja ha en gemenskap som jag tror är svår att finna med Hector, kanske det helt enkelt är att Hector skojar bort allt och är för mycket jag-centrerad. Nu säger ju Hector själv att han inte har haft någon seriös relation, men han känns överlag mer slampig och Magnus mer som en seriös person som vill ha en partner som lever upp till hans ideal. Vad vet jag?

Selma bara skrattar. Nu är ju jag tjej och inte lagd åt det hållet, men jag skulle bli superstressad av att det inte verkar finnas något lugn och någon eftertanke hos henne. Hoppas att det inte är så att Andreas tänker att han måste stå ut med hennes flabbiga sida för att få en relation, utan att han faktiskt står ut med den. Annars kommer han att få ett jobbigt liv som toffel, fast han kanske tycker att det är värt det?

Elsa; lycka till, du kommer att behöva det. Det spelar ju ingen roll om man har läst på högskolan om man inte kan föra sig. Och, Handels ligger i Stockholm och är på en helt annan nivå statusmässigt än någon annan skola i landet, i princip. Tyder på statuskomplex att vilja nämna att man läst på "Handels", som tydligen ligger i Göteborg, stup i kvarten. Pinsamt är nästan bara förnamnet.

Ninni och Nicklas, hoppas ni gillar varandra på riktigt och inte bara vill samma sak.

Ja, Elsa kommer nog få svårt att hitta någon efter det här. Handelshögskolan har alltid funnits i Göteborg. Jag har flera i familjen som har gått där. Handelshögskolan är inte något som jag förknippar med Stockholm, men när du nämner det så tror jag att jag hört någon gång att den finns där också.
Citera
2024-10-29, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ja, Elsa kommer nog få svårt att hitta någon efter det här. Handelshögskolan har alltid funnits i Göteborg. Jag har flera i familjen som har gått där. Handelshögskolan är inte något som jag förknippar med Stockholm, men när du nämner det så tror jag att jag hört någon gång att den finns där också.

Tänkte precis samma sak och jag är ändå uppvuxen i Stockholm. 😬
Citera
2024-10-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok men de är metro. Vilket inte är fel men fritt för vem som helst att tycka är töntigt.

Alltså, är flera av killarnq inte bara lite mer lågenergipersoner? Typ som Fredrik som parades ihop med Stina. Väldigt lugnt, eftertänksamt, uppfört. Inget fel i det alltså. En personlighet som är raka motsatsen till Ida och Arvid.
Citera
2024-10-29, 21:45
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ok men de är metro. Vilket inte är fel men fritt för vem som helst att tycka är töntigt.
Metro är en klädstil

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Klart jag är harmlös, det är bara vissa som envisats med att likna mig vid typ Mother of Dragons i tråden.
Det var meningen att du skulle bli kränkt! för att bli utmålad som harmlös, inte ta det skällsordet som en komplimang!

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har inte sociala medier så du får göra en länk till en printscreen.
Nu är det så att instagram öppnas i din webbläsare utan inloggning, men okay jag ska inte vara den som är den, här får du bilden helt utan biverkningar https://imgbox.com/pBfRZQpz
Citera
2024-10-29, 21:46
Avslutad
Citat:
Hm. Det tror inte jag, jag tror att hon accepterade det för att hon har för stor acceptans mot skit.
Och en otrygg/klängig anknytning.
Arvid dundrade fram på en vit häst det första hon såg.
Det jag såg var att Ida och Agust hade naturlig kemi.
Tror de hade haft många yogastunder/kamasutra i hans lilla kollektiv.

Intressant experiment men tyvärr tror jag att du har fel. Det var attraktion vid första ögonkastet.
Citera
2024-10-29, 21:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Metro är en klädstil

Det var meningen att du skulle bli kränkt! för att bli utmålad som harmlös, inte ta det skällsordet som en komplimang!

Nu är det så att instagram öppnas i din webbläsare utan inloggning, men okay jag ska inte vara den som är den, här får du bilden helt utan biverkningar https://imgbox.com/pBfRZQpz

Det är flera år sen Instagram tog bort funktionen att öppnas i webbläsare utan inloggning. Jag känner flera som skaffat Instagram enbart pga det, att man inte kan "smyga" utan konto längre.
Men tack för printen, där fick du till det!
Citera
2024-10-29, 21:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Hm. Det tror inte jag, jag tror att hon accepterade det för att hon har för stor acceptans mot skit.
Och en otrygg/klängig anknytning.
Arvid dundrade fram på en vit häst det första hon såg.
Det jag såg var att Ida och Agust hade naturlig kemi.
Tror de hade haft många yogastunder/kamasutra i hans lilla kollektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Intressant experiment men tyvärr tror jag att du har fel. Det var attraktion vid första ögonkastet.

Såg ingen kemi mellan dem, han var så långt ifrån hennes typ som över huvud taget var möjligt. Sen föredrog jag själv Augusts personlighet framför Arvids, men aldrig att Ida fallit för honom.
Citera
2024-10-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Mhm, Magnus verkar vilja ha en gemenskap som jag tror är svår att finna med Hector, kanske det helt enkelt är att Hector skojar bort allt och är för mycket jag-centrerad. Nu säger ju Hector själv att han inte har haft någon seriös relation, men han känns överlag mer slampig och Magnus mer som en seriös person som vill ha en partner som lever upp till hans ideal. Vad vet jag?

Selma bara skrattar. Nu är ju jag tjej och inte lagd åt det hållet, men jag skulle bli superstressad av att det inte verkar finnas något lugn och någon eftertanke hos henne. Hoppas att det inte är så att Andreas tänker att han måste stå ut med hennes flabbiga sida för att få en relation, utan att han faktiskt står ut med den. Annars kommer han att få ett jobbigt liv som toffel, fast han kanske tycker att det är värt det?

Elsa; lycka till, du kommer att behöva det. Det spelar ju ingen roll om man har läst på högskolan om man inte kan föra sig. Och, Handels ligger i Stockholm och är på en helt annan nivå statusmässigt än någon annan skola i landet, i princip. Tyder på statuskomplex att vilja nämna att man läst på "Handels", som tydligen ligger i Göteborg, stup i kvarten. Pinsamt är nästan bara förnamnet.

Ninni och Nicklas, hoppas ni gillar varandra på riktigt och inte bara vill samma sak.

Precis.
Fast en pinsamt och omogen människa med dålig kontakt med sina känslor förstår inte själv att hen är just pinsam.
Att snacka lite knackig amerikanska, fota sin mat och ringa syrran stup kvarten är så jäkla coooooolt.

Handels? he he 😁
"Don't get med started"
Senast redigerad av Liggist 2024-10-29 kl. 22:31. Anledning: Felstavat
Citera
2024-10-29, 22:52
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Vad tror ni om Selma och August (från förra säsongen)? Hade de passat ihop?
Bättre kombination är Elsa och Jim, då hade Elsa fått sig ett redigt skott i cloettafabriken. Det har hon förtjänat.
Citera
2024-10-30, 02:42
Medlem
Ska bli väldigt kul att se sen när paren träffar varandra.
Citera
2024-10-30, 03:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Bättre kombination är Elsa och Jim, då hade Elsa fått sig ett redigt skott i cloettafabriken. Det har hon förtjänat.

Nej, nu tycker jag att du ska ta och sila tugget en aning... Eller låta nån av de manliga deltagarna skjuta dig i lämplig fabrik (för det är väl vad du drömmer om antar jag). Det går att diskutera utan att dra till med kränkande sexkommentarer som dessutom anspelar på eventuella övegrepp i föregående säsong. Att vara rapp och grov i truten och svara lite uppkäftigt - fine. Men till en viss gräns. INTE okej kommentar.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-30 kl. 04:31.
Citera
2024-10-30, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter

Det är oerhörd skillnad på Handelshögskolan i Stockholm och Handels i Göteborg. Den i Stockholm är till största delen privatfinansierad, eftertraktad och väldigt svår att komma in på. Handels i Göteborg är en del av Göteborgs universitet och inhyser fler utbildningar än enbart ekonomi. Jag läste exempelvis några kurser kulturgeografi på Handelshögskolan i Göteborg, WOW!!! 🙄

Elsa hade lika gärna kunnat gått klart ekonomprogrammet i Halmstad för det spelar ingen roll. Men för någon som hon som inte känner till detta så trycker hon självklart på att hon gått just på Handels eftersom hon tror att hon är bättre för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in