2024-10-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Du är ett troll för du hävdar ett specifikt värde istället för att bara säga 0. Vad är logiken med att BTC ens skulle ha ett värde om du anser att det är bubbla? Hur kommer du fram till värdet 3 USD och inte 0.000001 USD, 0 USD eller 1 SEK?
Du kan uppenbarligen inte läsa för det har jag förklarat detaljerat.
Citat:
Ok, så det finns ingen högutbildad och framgångsrik ekonom som investerat och blivit rik på BTC? Vilken värld lever du i? CEO av Binance skrattar åt dig.
Nu visar du hur korkad du är igen.
Eftersom det är så många TA-idioter i Bitcoin och inte bara jag vet hur man SKAPAR TA-signaler -fast jag har inte tillräckligt med pengar för att göra det i Bitcoin - så kan ju spekulativa EKONOMER utnyttja idioterna. Jag antar att det redan skett flera vändor.
Citat:
Gulligt att du försöker få dig verka vara på samma nivå som Warren Buffett. "för oss ekonomer"
Jag påminner dig om att jag och han är FA-investerare och säger i grunden samma sak om Bitcoin...
2024-10-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
"kryptokidsen" "Larry Flink" "Blackrock" har nog aldrig nämnts i samma mening tidigare
Men kul med livlig fantasti..
Blackrock nämnde jag aldrig, det var en ren replik till önsketänkandet att Larry Fink verkligen tror på bitcoin. Han verkar ju själv inte köpa bitcoin, men tjänar gärna pengar på andra som gör det.

Blackrock säger själva att majoriteten av IBIT-andelsägarna är ”crypto fans” utan finansiell erfarenhet. Så det är ingalunda en livlig fantasi utan fakta.
BlackRock's ETF chief says 75% of its bitcoin buyers are crypto fans new to Wall Street
2024-10-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Han är bullish på Bitcoins framtid och vill därför göra pengar på det. Ja så skulle man kunna förenkla det hela, om man helt viftar bort det han faktiskt säger som om han vore en tramsgubbe. Nu är dock inte Larry Fink en tramsgubbe.
Han är inte en tramsgubbe, han är en slipad krämare som vet hur man mjölkar folk på pengar, snackar upp saker i vaga termer, glider lite på sanningen, och säger just det som de tilltänkta kryptokidsen vill höra, utan att egentligen ha sagt något konkret att stå för.

Jobbet med att sätta upp IBIT är redan gjort, nu är det bara att mjölka. Arbetsinsatsen framåt är att förvalta en fond med en enda placering 1:1, inte så kostnadskrävande. Skulle intresset bland placerarna svalna så kan han bjuda in sig själv till kryptomedia, snacka lite löst om ”has the potential”, ”some say Gold 2.0” osv. Alltid lurar det någon, som du är ett levande bevis för.
2024-10-28, 19:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Han är inte en tramsgubbe, han är en slipad krämare som vet hur man mjölkar folk på pengar, snackar upp saker i vaga termer, glider lite på sanningen, och säger just det som de tilltänkta kryptokidsen vill höra, utan att egentligen ha sagt något konkret att stå för.

Jobbet med att sätta upp IBIT är redan gjort, nu är det bara att mjölka. Arbetsinsatsen framåt är att förvalta en fond med en enda placering 1:1, inte så kostnadskrävande. Skulle intresset bland placerarna svalna så kan han bjuda in sig själv till kryptomedia, snacka lite löst om ”has the potential”, ”some say Gold 2.0” osv. Alltid lurar det någon, som du är ett levande bevis för.

Ok, men jag håller inte med.
2024-10-28, 21:32
Medlem
Helt ärligt att vi ens är här och skriver i den här tråden.

"Bitcoins rätta värde är bara ca TRE usd" står det. Bara det är ett skämt när den just nu står på 69500$.....

Vi hörs om 5år igen.....
2024-10-28, 22:42
Medlem
expanders avatar
Måste bara inflika att TS har en förtjusande likhet i "klang och ton" på sina inlägg, samt den överdrivna användning av smileys, till den klassiska foliehatten Död o återfödd. För att inte tala om självvurmen.
Det ger helt klart en speciell karaktär till diskussionerna och predikan.

Förövrigt bör väl initiala värdet på bitcoin utgår ifrån "bitcoin pizzan"?
Alternativt kostnaden för den elektricitet som användes för minandet av den första bitcoinen.
Var TS får 1 dollar ifrån förstår jag inte.
Senast redigerad av expander 2024-10-28 kl. 22:46.
2024-10-29, 13:27
Medlem
Medans ni gojjar om Bitcoins värde, ska Microsoft ha ett styrelsemöte om de ska börja köpa Bitcoin eller inte.

Men det e lugnt. Bitcoins värde är ju egentligen 3$....

https://x.com/saylor/status/1849790766945587241
2024-10-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isak321
Medans ni gojjar om Bitcoins värde, ska Microsoft ha ett styrelsemöte om de ska börja köpa Bitcoin eller inte.

Men det e lugnt. Bitcoins värde är ju egentligen 3$....

https://x.com/saylor/status/1849790766945587241
Det är en liten punkt långt ner på agendan till ett helt ordinarie möte, bland flera andra små punkter, där det med en mening rekommenderas att avslå någon aktieägares förslag om att köpa lite bitcoin.
2024-10-29, 13:47
Medlem
Att det ens tas upp är stort nog.....
2024-10-29, 13:48
Medlem
Leastons avatar
Bitcoins rätta värde är ca 71 000 dollar!
Prove me wrong...
2024-10-29, 13:59
Medlem
Du har fel.

Jag har lagt en order på 3$ väntar tills den går igenom. Det ska bli nice att få äga en hel bitcoin i alla fall.

Be han som skriver om TA och FA skicka sina diagram så kan du väl läsa av dessa....
2024-10-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoins rätta värde är ca 71 000 dollar!
Prove me wrong...
Bra då vet vi att alla som betalar mer än 71k gör en dålig affär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in