2024-10-26, 14:55
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Om du läser boken "I bunkerläkarens våld" så framgår det att hon arbetat som eskort under många år, men ändå kombinerat detta med ett normalt liv där hon även hade haft vanliga yrken. Så denna kidnappningen skedde inte i den kontext du vill göra gällande. Det hade kunnat vara vilken kvinna som helst...

Fast han letade ju upp henne genom att surfa på eskortsidor. Han valde ut specifikt henne där och hade en ”dejt” två dagar innan och spelade ”amerikansk börsman” och pratade engelska. Och testknullade henne. Mot betalning. Han valde henne specifikt baserat på detta och bokade den ”dejt” som sen blev kidnappningstillfället. Han var även mycket noggrann med att få med sig kondomen från första ”dejten”.

Om han sen testat fler eskorter innan hade varit intressant att veta. Men han var tydligt ute efter en eskort, inte vilken kvinna som helst.
Citera
2024-10-27, 19:28
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayne79
Martin Johansson fd Trenneborg med okänd adress dock poste restante i Borås
Hur många poste-restante-utlämningsställen finns det i Borås? Ett skulle jag tro. Någon borde ju se honom någon gång om han hämtar posten?
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Han är hemlös.
Har han vänner i Borås som han bor inneboende hos? Föräldrar?
Citera
2024-10-27, 21:09
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Hur många poste-restante-utlämningsställen finns det i Borås? Ett skulle jag tro. Någon borde ju se honom någon gång om han hämtar posten?

Har han vänner i Borås som han bor inneboende hos? Föräldrar?

Det borde han ha, men de har nog tagit avstånd från honom. Han har bara en mamma kvar i livet.
Citera
2024-10-28, 06:38
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Martins bror tycks även han vara akademiker och tycks vara intresserad av sociala frågor, orättvisor etc. Han själv uttrycker vilken chock det var att läsa om sin egen bror I tidningen.

Jag måste säga att även brodern uttrycker sig konstigt när förhörsledaren frågar ifall det bara var Martin och han på U2 konserten och brodern svarar att det var 15.000 andra där som lyssnade..

Vidare berättar brodern att det är hans “uppfattning” att Martin inte har några barn.

Det låter också konstigt att brodern som sysslar med siffror hela dagarna svarar på förhörsledarens fråga “när” Martin flyttade ner till Skåne att det var “tre, fyra år sedan”. Sen säger han att det var antingen I slutet av 2009 eller I början av 2010. Förhöret gjordes hösten 2015. Vet ej om han är nervös eller varför räknar han så pass fel..

Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Det borde han ha, men de har nog tagit avstånd från honom. Han har bara en mamma kvar i livet.
Lever inte hans bror heller längre?
Citera
2024-10-29, 10:41
Medlem
fearreapers avatar
Har sett första avsnittet av dokumentären Bunkerkvinnan på Viaplay och jag ärligt talat kunde inte se klart den, trög, långsam, för mycket fokus på offret i sig som verkar vara ute efter få pengar eller något, Enligt hon själv har hon inte bearbetat händelsen än, Och då beslutar hon själv att åka ut tillbaka till bunkern, som jag för övrigt trodde var riven vid det här laget. Jag tycker inte synd om henne. Jag tycker att hon verkar"stolt" över att få rampljuset på henne för en gångs skull. Men det är min åsikt, jag kommer inte se fortsättningen,
Citera
2024-10-29, 17:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Har sett första avsnittet av dokumentären Bunkerkvinnan på Viaplay och jag ärligt talat kunde inte se klart den, trög, långsam, för mycket fokus på offret i sig som verkar vara ute efter få pengar eller något, Enligt hon själv har hon inte bearbetat händelsen än, Och då beslutar hon själv att åka ut tillbaka till bunkern, som jag för övrigt trodde var riven vid det här laget. Jag tycker inte synd om henne. Jag tycker att hon verkar"stolt" över att få rampljuset på henne för en gångs skull. Men det är min åsikt, jag kommer inte se fortsättningen,
Kände likadant när jag första avsnittet som jag stängde av efter 15 min, långsamt och ganska trist att höra henne berätta hur jobbigt det var. Det är som hon vill vältra sig i allt som hade med kidnappningen att göra, när hon t.ex. hämtar en låda från polisen med saker som masken han hade på sig. Varför åka tillbaka till bunkern? vad finns det där och titta på för att hon ska glömma?

Och den här bearbetningen ska vara i 3 avsnitt - hade gott väl räckt med 1.
Citera
2024-10-29, 17:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Fattar du inte att dokumentären Bunkerkvinnan ska handla om just henne?
Resten av ditt svammel är just bara det, svammel.

Bunkern är riven men en kopia är uppbyggd igen för att hon ska kunna bearbeta det hon har varit med om.

Det finns dom som har varit utsatta för skrämmande händelser som olyckor, krig och sexuellt eller fysiskt våld mm som aldrig blir fri sin PTSD.

Posttraumatiskt stressyndrom, PTSD
https://www.kry.se/fakta/psykiatri-o...kologi/trauma/

Du kan ju läsa en artikel om du orkar... Aftonbladets var en plusartikel så det får bli denna.
https://www.allas.se/samhalle/bunker...iksson/7081849
Citera
2024-10-29, 18:16
Medlem
Tortellis avatar
När det här blev aktuellt 1a ggn så var/är det inte någon tvekan om att kvinnan suktade uppmärksamhet. Hon var med överallt! Tv4 alla tidningar, samtidigt skyddad id. Men det är självklart Martin som är token i sammanhanget, men jag reagerade på kvinnans behov av att få visa upp sig. Jag hoppas att hon mår bra/bättre nu.
Citera
2024-10-29, 19:34
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fattar du inte att dokumentären Bunkerkvinnan ska handla om just henne?
Resten av ditt svammel är just bara det, svammel.

Bunkern är riven men en kopia är uppbyggd igen för att hon ska kunna bearbeta det hon har varit med om.

Det finns dom som har varit utsatta för skrämmande händelser som olyckor, krig och sexuellt eller fysiskt våld mm som aldrig blir fri sin PTSD.

Posttraumatiskt stressyndrom, PTSD
https://www.kry.se/fakta/psykiatri-o...kologi/trauma/

Du kan ju läsa en artikel om du orkar... Aftonbladets var en plusartikel så det får bli denna.
https://www.allas.se/samhalle/bunker...iksson/7081849

Svammel? Nja mer realistisk version över att hon är nästan lika pengakåt som Englas mamma 🤮🤮👍
Citera
2024-10-29, 19:35
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kände likadant när jag första avsnittet som jag stängde av efter 15 min, långsamt och ganska trist att höra henne berätta hur jobbigt det var. Det är som hon vill vältra sig i allt som hade med kidnappningen att göra, när hon t.ex. hämtar en låda från polisen med saker som masken han hade på sig. Varför åka tillbaka till bunkern? vad finns det där och titta på för att hon ska glömma?

Och den här bearbetningen ska vara i 3 avsnitt - hade gott väl räckt med 1.

Det är nästan som hon vill ha all ära, att alla ska tycka om henne med mera. Jag blir illamående. Hon var inte heller snygg. + att hon går ut med att eventuellt visa miljöerna/miljön där hon bor + namn, Löjligt.
Citera
2024-10-30, 00:46
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
I huvudet på en gärningsman avsnitt 6 säsong 1 handlar om detta med ju. Där påstår de att han köpte sex en gång innan tillfället han drogade och kidnappade henne. Om det stämmer så var det knappast en ”dejt” i vanlig mening som hon sa nu.
Vad spelar det för roll, förtjänar hon att låsas in i en bunker för det?
Citera
2024-10-30, 01:39
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Vad spelar det för roll, förtjänar hon att låsas in i en bunker för det?

Ingen förtjänar kidnappning, men rätt ska vara rätt. Att sälja sex är på inget sätt att dejta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in