Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Ja du har uppenbarligen gått på en av de dummaste konspirationsteorierna som någonsin har existerat. Beklagar.
Att vara dåligt insatt är en grundförutsättning för att tro att chemtrails existerar. Ju mer kunskap du har om flyg och meteorologi desto dummare blir konspirationsteorin.
Det finns (och har alltid funnits) en direkt korrelation mellan antal contrails och ett annanlkande vädersystem. Är du duktig så kan du förutsäga vädret nästa dag genom att studera när contrails och cirrusmoln bildas.
En annalkande varmfront innebär att varm och fuktig luft pressas uppåt vilket i sin tur innebär att luftfuktigheten i den övre delen av atmosfören stiger. Luften blir mer och mer mättad med fukt vilket är perfekta förutsättningar för att det ska bildas fjädermoln och contrails. Därefter tätnar molnen allt mer och blir tillslut ett täcke av moln.
Det du mycket felaktigt tolkar som "ett konstigt, tjockt täcke över hela himlen " är naturlig molnbildning har förekommit i alla tider.
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/moln/moln-bildningssatt-1.31468
Det där tugget förekommer som argument i princip varenda konspirationsteori och är så allmänt hållet att det bara blir fjantigt.
Absolut inte. Varför tjatar alla foliehattar om MSM hela tiden? De är inte någon bra källa för kunskap, om du tar dina mystiska moln som exempel så är det mycket bättre att du lyssnar på en meteorolog i stället för MSM.
1. Jag har inte gått på någon konspirationsteori. Det jag argumenterar för har jag bevisat 100% med vetenskapliga artiklar och det är allmän fakta som vem som helst lätt kan hitta. Att påstå det är att "gå på en dum konspirationsteori" är det mest lågintelligenta påståendet.
2. kalla mig inte foliehatt när du har fått bevis för vad du frågar efter men är för dum att förstå det.
Jag resonerar och tänker logiskt, du klarar inte ens av att förstå skillnaden mellan ett argument och en liknelse som inte är en riktig situation utan en hypotes för att stärka grundargumentet.
En foliehatt är en dåre som du som blir matad med infromation och tror på allting sen har argument som inte ens fungerar till din fördel.
Du menar att påstå att exakt vad cloudseeding går ut på och hur det fungerar skulle vara ett dåligt argument då all vetenskap säger det fungerar så?!?!?
FOLIEHATT, orkar inte.. seriöst, ingen idé att argumentar.
Du tror alltså att mainstreammedia ger dig sanningen? Då är du alltså inte medveten att två olika länder i krig kommer få olika nyheter i form av propaganda? Tror du då att två nyhetsartiklar som går emot varandra och är tekniskt sett omöjliga att då vara sånna båda två trots det är sanna?
Som sagt, DIN SJUKA FOLIEHATT, kalla mig inte namn då argumenten tryter för dig.
Men ok, FOX NEWS och CNN sa emot varandra till den nivån att de gav raka motsatse till varandras nyheter om samma sitautioner, du tänker alltså att båda mainstreamnätverken av nyheter var sanna fast de motsa varandra?!?!?!?!?!!?