2024-10-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergenbananen
Nu köpte pappa ny google box för att testa om det fungerar där. Men då ser det ut såhär.

https://i.postimg.cc/RhgMqg6q/IMG-20241027-192149.jpg

När du lägger in din spellista i Tivimate så välj Xtreme Codes.

Server är all text före /get.php i din m3u länk.
Användarnamn och lösen hittar du också i din m3u länk.

Ta bort spellista och prova om det funkar bättre att lägga in den med Xtreme Codes.
Citera
2024-10-28, 08:48
Medlem
Mittpunkts avatar
När ni ser på hockey och fotboll på IP-tv, fryser bilden för er andra? Jag satt och såg på Premier League igår. Kunde se kanske ja, 10-15 sekunder så frös bilden och det stod "no signal". Stängde av och startade upp. Samma sak.

Detta gäller också vissa filmer, speciellt 4K filmer. Där kan ljudet försvinna i upp till 20 sekunder och sedan komma tillbaka. Detta kan upprepas en handfull gånger under tiden jag tittar på filmen.
Citera
2024-10-28, 09:12
Medlem
diseuses avatar
Prövningstillstånd beviljat i Högsta domstolen för fallet gällande Dreamhost.

Pressmeddelande från HD (Mål: PMT 7965-24):
Citat:
En person har dömts för upphovsrättsbrott bestående i att han verkat som administratör för en tjänst på internet genom vilken skyddade filmverk olovligen tillgängliggjorts för allmänheten. Frågan i Högsta domstolen är om de företag som är rättighetshavare har rätt till ersättning för ideell skada med anledning av de intrång som skett.
Svea hovrätt, Patent- och marknadsöverdomstolen, mål: PMB 13963-23 (dom)
Citera
2024-10-28, 12:22
Medlem
Hej!

Ni som har Bahnhof och säger sig inte få strypt IPTV streaming, har ni gjort någon inställning någonstans i era routrar eller liknande?

Jag har tidigare haft Telia som ISP där det alltid fungerat. Bytte till Bahnhof och det fungerar inte längre.
Kopplar jag istället tvn till mitt telefonnät (som är en annan operatör) så fungerar det igen.

Så varför fungerar det inte när jag är uppkopplad mot it WiFi (Bahnhof?)

mvh
gräsets störste fiende
Citera
2024-10-28, 16:31
Medlem
Jaestes avatar
Använd ej WiFi. Koppla med Ethernet (koppar) så fungerar det.
Citera
2024-10-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
När du lägger in din spellista i Tivimate så välj Xtreme Codes.

Server är all text före /get.php i din m3u länk.
Användarnamn och lösen hittar du också i din m3u länk.

Ta bort spellista och prova om det funkar bättre att lägga in den med Xtreme Codes.

Vi hade lagt in ett mellanrumm på ett ställe där det inte skulle vara ett. Nu fungerar allt toppen 👐
Citera
2024-10-28, 20:31
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
👽

Kan inte pma dig.
Citera
2024-10-28, 20:37
Medlem
När jag ser live tv är skuggor och sånt hyfsat okej men när det är film eller serie blir skuggor pixliga. Provat stänga av allt dynamiskt på tvn. Kör iplaytv. Förslag på inställning att prova i appen?
Citera
2024-10-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaeste
Använd ej WiFi. Koppla med Ethernet (koppar) så fungerar det.

Hej!
Du menar att jag skall dra en fysisk ethernet sladd från min router till tvn? Visst, det kan jag prova

Vet du ifall jag kan sätta en mesh nod i närheten av tvn och dra sladd från den noden till tvn? Eller måste det vara ifrån ”modernoden” där fibersladden sitter? (Sitter nämligen långt ifrån tvn, därav frågan).

Så undrar jag också om det är någon specifik lan port på routern jag behöver dra sladden ifrån? (Har 4 lediga).

Och till slut: behöver jag ställa in något i routern? (När jag hade telia fick jag sätta en VID=845 på den lan porten på routern som kopplade till tvn. Behöver jag göra något snarlikt för Bahnhof?

Med vänlig hälsning,
Gräsets störste fiende
Citera
2024-10-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GraesKlipparn
Hej!
Du menar att jag skall dra en fysisk ethernet sladd från min router till tvn? Visst, det kan jag prova

Vet du ifall jag kan sätta en mesh nod i närheten av tvn och dra sladd från den noden till tvn? Eller måste det vara ifrån ”modernoden” där fibersladden sitter? (Sitter nämligen långt ifrån tvn, därav frågan).

Så undrar jag också om det är någon specifik lan port på routern jag behöver dra sladden ifrån? (Har 4 lediga).

Och till slut: behöver jag ställa in något i routern? (När jag hade telia fick jag sätta en VID=845 på den lan porten på routern som kopplade till tvn. Behöver jag göra något snarlikt för Bahnhof?

Med vänlig hälsning,
Gräsets störste fiende

Ska bara vara att koppla i sladden i valfri port, stänga av wifi på teven, och köra.
Citera
2024-10-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Ska bara vara att koppla i sladden i valfri port, stänga av wifi på teven, och köra.

Skall testa!

mvh
gräsets störste fiende
Citera
2024-10-29, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravediggaz
Så leverantörer 2024.
Nordic IPTV. Accepterar inte PayPal och hemsidan har till och från en hel del nedtid.
IPTV King. Kräver adress, telefonnummer, accepterar inte PayPal och har till och från felmeddelanden som -There has been a critical error on this website.
Toucan. Accepterar Klarna men har hört ett det kan lagga en hel del med deras tjänst?

Vilka fler leverantörer finns det som är pålitliga? Vägrar att uppge mina kortuppgifter eftersom senast jag köpte ett IPTV abonnemang så gjordes det diverse köp dagen efter i olika länder allt från Brasilien till Pakistan.

Beställ ett kort från typ northmill? Inget suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in