2024-10-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonathan-b93
Det är ju superbra att du är nöjd. Däremot är det ju ganska fel att uttala sig negativt om något man aldrig har testat och aldrig kommer att testa. Blir ju rätt stelt.

UHF är väl hyffsat nytt antar jag, TiviMate har funnits länge så det är väl därför den är "populärast". Behöver nödvändigtvis inte betyda bäst. Att man ej kan använda det på någon annan enhet än endast Android för TV säger ju sig självt... Stenåldern xD
IPTVX kommer till Android i början av 2025 - du kan ju prova den om du är sugen på att jämföra med något bättre!

Jag har spanat in iptvx, men det ser för smetigt ut för mig. Gillar den cleana looken i Tivimate.

Skulle inte tro det är värt köpa en Apple tv box för att prova UHF när jag är nöjd med Tivimate. (Ihop med miljoner andra människor). Räcker med 500 spänn så har du en OK Android sticka med Tivimate. Behövs inget mer för att glo på tv-kanaler.
Citera
2024-10-26, 11:59
Medlem
Har för närvarande iptv på min smart tv med iboplayer men har en gammal tv som jag skulle vilja nyttja iptv med, hört att Chromecast och Fire Stick är det som rekommenderas. Vilket är bäst?
Citera
2024-10-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SR4
Har för närvarande iptv på min smart tv med iboplayer men har en gammal tv som jag skulle vilja nyttja iptv med, hört att Chromecast och Fire Stick är det som rekommenderas. Vilket är bäst?

Xiaomi Mi-tv stick 4K.
Citera
2024-10-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Xiaomi Mi-tv stick 4K.

Vad är skillnaden?
Citera
2024-10-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SR4
Vad är skillnaden?

Firestick är låst till Amazon och har Fire OS (inte Android TV), du har ingen Play Store appbutik där. Om du vill installera t.ex Tivimate måste du krångla och sideloada appen. Sen är den fylld med massa Amazonappar som gör den seg. Haft två stycken tidigare.

Chromecast med Google TV är OK, men dyrare. Likvärdig med Xiaomi Mi tv stick 4k.
Citera
2024-10-26, 20:46
Medlem
Jag började bli intresserad av IPTV, min kollega sa namnet på den han använder sig utav.. jag sökte nu på nätet och finner flertal hemsidor med samma namn, vissa med identiska även så hittills omöjligt för mig veta vilken han använder sig utav.
Men av alla hemsidor jag nu besökt, har jag börjat tveka en aning då det felskrivs lite överallt och inte ser så uppdaterat ut heller! Och rejäl prisskillnader mellan vissa som däremot verkar erbjuda likadant.
Det påstods på en sida att man skulle få prova på, skickade in intresse men - inget svar på ett par timmar.

Får kolla med kollegan igen senare.

Jag har en Chromecast generation 4, ser här ovan ni pratar om den. Vad för appar toppar lista för använda IPTV för chromecast? Tror ni det lär fungera hyfsat bra på en 100/100 lina hemma men där man kör wifi? Min TV är inte direkt ny så upplösning spelar egentligen mindre roll, 720p duger gott om det alls finns man kan välja?

Aldrig använt IPTV helt enkelt, har förstått man oftast får M3U länk som sedan ger en tillgång till länkar/kanaler som då streamas direkt.
Citera
2024-10-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruton
Jag började bli intresserad av IPTV, min kollega sa namnet på den han använder sig utav.. jag sökte nu på nätet och finner flertal hemsidor med samma namn, vissa med identiska även så hittills omöjligt för mig veta vilken han använder sig utav.
Men av alla hemsidor jag nu besökt, har jag börjat tveka en aning då det felskrivs lite överallt och inte ser så uppdaterat ut heller! Och rejäl prisskillnader mellan vissa som däremot verkar erbjuda likadant.
Det påstods på en sida att man skulle få prova på, skickade in intresse men - inget svar på ett par timmar.

Får kolla med kollegan igen senare.

Jag har en Chromecast generation 4, ser här ovan ni pratar om den. Vad för appar toppar lista för använda IPTV för chromecast? Tror ni det lär fungera hyfsat bra på en 100/100 lina hemma men där man kör wifi? Min TV är inte direkt ny så upplösning spelar egentligen mindre roll, 720p duger gott om det alls finns man kan välja?

Aldrig använt IPTV helt enkelt, har förstått man oftast får M3U länk som sedan ger en tillgång till länkar/kanaler som då streamas direkt.

Du installerar t.ex Tivimate appen från play store på din Chromecast. Råder dig att lägga in kanalerna med alternativet Xtreme Codes sen i appen. Då skriver du bara in användarnamn och lösenord som finns i din m3u-länk.

Bara fråga din kollega om mailadress till hans säljare så löser det sig.
Citera
2024-10-27, 07:25
Medlem
Citat:
Du installerar t.ex Tivimate appen från play store på din Chromecast. Råder dig att lägga in kanalerna med alternativet Xtreme Codes sen i appen. Då skriver du bara in användarnamn och lösenord som finns i din m3u-länk.

Bara fråga din kollega om mailadress till hans säljare så löser det sig.

Tack

Kollegan seg på svara men kollat runt på reddit bl.a av förslag som dykt upp genom senaste året, men gissar det kan vara skillnad mot en som marknadsför mer svenska kanaler och undertexter med mera?

Vad är normalt betala för ett år? Ser oftast kring 1400 men även sett 800 på en sida som såg mer välbyggd men säkert kan vara scam.
Nåväl lutar på vänta tills kollegan svara eller ta mindre antal månader och mindre kostnad för något man ser folk på reddit eller andra sidor via google verkar bekräfta fungerar.
Citera
2024-10-27, 11:56
Medlem
Jag har fått problem med undertexter, det går välja men blir inga, alltid funkat innan. Kör iptv smarters i tv. Nån som vet?
Citera
2024-10-27, 19:25
Medlem
Citat:
Får du ens den blåa ringen som laddar/snurrar när du startar en kanal?

Nu köpte pappa ny google box för att testa om det fungerar där. Men då ser det ut såhär.

https://i.postimg.cc/RhgMqg6q/IMG-20241027-192149.jpg
Citera
2024-10-27, 20:04
Medlem
Köpte nå IPTV för 25 dollar för 3 månader, verkar fungera helt ok på chromecast gen 4. Åtminstone en film som sågs. Den andra verkade lite hackig, prövade stänga av VPN som jag just hade lagt på men fortsatte hacka precis likadant.
Utöver det verkar helt okej, gissar med någon annan hårdvara så blir det bättre, men det får jag nog kika framtid om värt. För ser en del YT även så då vill jag även ha smart tube appen och det ingen aning om såna där formula z11 eller liknande hanterar?

Prövade TiviMate men det verkade kräva betalning, helt förbannat efter skrivit in den långa m3u länken som det krävdes och laddat ner alla länkar och när frugan väl valt film, så kom det upp att betala för TiviMate, helkass.
Blev smarter lite eller vad den heter istället som verkar fungera minst lika bra enligt.
Citera
2024-10-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruton
Köpte nå IPTV för 25 dollar för 3 månader, verkar fungera helt ok på chromecast gen 4. Åtminstone en film som sågs. Den andra verkade lite hackig, prövade stänga av VPN som jag just hade lagt på men fortsatte hacka precis likadant.
Utöver det verkar helt okej, gissar med någon annan hårdvara så blir det bättre, men det får jag nog kika framtid om värt. För ser en del YT även så då vill jag även ha smart tube appen och det ingen aning om såna där formula z11 eller liknande hanterar?

Prövade TiviMate men det verkade kräva betalning, helt förbannat efter skrivit in den långa m3u länken som det krävdes och laddat ner alla länkar och när frugan väl valt film, så kom det upp att betala för TiviMate, helkass.
Blev smarter lite eller vad den heter istället som verkar fungera minst lika bra enligt.

Nej hårdvara kan du utesluta. Iptv kräver knappt någon hårdvara, en Chromecast gen 4 är redan plenty med kraft. Vissa leverantörer av kanalerna är skit, andra bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in