2024-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Instruktrerna borde sluta ltsas vara hrda, det r bara cringe och pinsamt. Det r cringe och pinsamt nr de ska f en huva ver huvudet och komma p "frhr".

Ja, mycket posering ocks nr de filmas i helikoptern och zoomas in rent allmnt.

Pinsamt nr "Pam" dissar deltagare i helikoptervningen nr hon sjlv inte skulle klara ngt av vningarna.
Citera
2024-10-28, 20:42
Medlem
Varfr r kvinnor med i detta program? De orkar inte ens bra sina 60 kilos kroppar.
Citera
2024-10-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja, mycket posering ocks nr de filmas i helikoptern och zoomas in rent allmnt.

Pinsamt nr "Pam" dissar deltagare i helikoptervningen nr hon sjlv inte skulle klara ngt av vningarna.

r det Pam som r Petra, programledare fr Robinson?
Citera
2024-10-28, 21:13
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Instruktrerna borde sluta ltsas vara hrda, det r bara cringe och pinsamt. Det r cringe och pinsamt nr de ska f en huva ver huvudet och komma p "frhr".

Folk hr pstr ju att det gr till s i den riktiga uttagningen till elitstyrkan. Hnga i kallt rum naken med rnarluva p huvudet o.s.v.
Citera
2024-10-28, 21:14
Medlem
Inte chans att den dr Petra hade klarat ngra vningar. Hon r alldeles fr baktung.
Hrde en intervju i radion med henne gng ocks, hon fick psykbryt nr intervjuaren stllde frgor.
Flera helt vanliga frgor var fr personliga tyckte hon. Hon knns mentalt ostabil.
Citera
2024-10-28, 21:28
Medlem
Crapmagics avatar
rets kklinje & ntta haka
https://www.instagram.com/p/Cu3lzmXM4qv/?img_index=1
Citera
2024-10-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ja det r hon.
Hon var med som Pam i elitstyrkan UK ocks.
Citera
2024-10-28, 21:29
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Tycker du att hon r utseendemssig lik Petra eller?
Citera
2024-10-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
rets kklinje & ntta haka
https://www.instagram.com/p/Cu3lzmXM4qv/?img_index=1

Eller hennes videos. Jklar vilken allsidighet och styrka hon har.
Citera
2024-10-28, 21:43
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Eller hennes videos. Jklar vilken allsidighet och styrka hon har.
Ja hon kommer vinna kvinnokampen och skogsmulle kommer god 2:a, man borde som i vasaloppet infra kvinnoelitstyrkans kning
Citera
2024-10-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Grntjnst r nr du genomfr grundutbildningen under de 6 frsta veckorna som du tycker in. Ibland grs den p det frbandet dr du ska tjnstgra och ibland blir man ihopslagna med andra frband, vilket hnde i mitt fall. S jag fick allts genomfra grundutbildningen p ett jgar/elitfrband.

Det r bara ngot som sker p jgar/elitfrband dr de genomgr s extrema vningar och inget vriga vrnpliktiga eller officerare utstts fr. Jag sjlv utsattes inte fr dessa vningar, men man trffade ju killarna frn grundutbildningen och snackade och d berttade de bla vilken skit de utst. Jag upplevde trots allt bara 6 veckor av elndet och det hll p att ta kncken p mig.

Sjlvklart vet FM om detta och det r praxis fr jgar/elitfrband. De ska hrdas helt enkelt. Tex s har ju rjdykarna sin examensimning nr de fr simma tills de skiter ned sig i torrdrkten fr att de ska lra sig hur drygt det r att gra rent den och aldrig gra om det igen. Det frstr jag verkligen inte vitsen med. Jag hller p med dykning och skulle man skita p sig i torrdrkten s r det ju med som allt annat. Man spolar rent den, tvttar den ordentligt, skljer den och hnger den p tork.

Det ska ju sgas att det r 26 r sedan jag gjorde vrnplikt och d var det ok med kollektiva bestraffningar, pennalism och annan skit som inte fr anvndas idag. Men jag tror knappast mycket har frndrats p jgar/elitfrbanden. De r gamla institutioner dr den andan sitter i vggarna.

Dock behandlas de inte i nrheten s illa som amerikanska eller brittiska jgarsoldater. De blir konstant kallade fr fittor, horor, att de kommer knulla deras morsor och vldta deras systrar om de inte gr allt exakt rtt samtidigt som de skriker dig 1 cm frn ansiktet osv. Riktigt p den nivn r det inte hr, men inte lngt ifrn.

P vriga frband anvnder man pedagogisk och frklarar allvaret, men samtidigt lyfter man soldaterna till att bli bttre p ett bra stt. Man vill helt frivilligt bli en bttre version av sig sjlv utan hot, vld och skrik.
r inte den inledande pennalismen ocks ngot som ska skapa tt sammanhllning i gruppen som utstts fr bestraffningarna?
Att man har en "gemensam fiende" strker gruppen.
Citera
2024-10-28, 22:14
Medlem
Yggdrasil12s avatar
r det bara jag som tycker att de kastar bort sin chans nr de lmnar in sitt nummer sjlvmant?

r vl flera tusen skare varje r och dessa ger upp.

Nu har ja sett o tittat och kan absolut inte stta mig in i denna uttagning och utmaningar som vntar i programmet men, utan mat , rdsla fr hjder , klaustrofobi eller dylikt kyla vrme ja allt mjligt intrffar.

Jag skulle inte klara 1 sek iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in