2024-10-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har läst genom det noga..

Inget av din text är något nytt utan samma smörja i 3år..

Ställer frågan igen ..

Vad är det som stör dig så pass länge ?

Visst du kanske känner att KP gjort en del fel men hur kan det påverka dig så långt efter ?

Om jag får gissa så handlar det om att du hatar känslan att Engström är misstänkt ....lev med det

Se det positiva i det istället..

Utan Engström så försvinner 90% av dina inlägg på fb

Nej du fattar ju inte kontexten. Diskussionen handlade om att de trodde på tekniska bevis från brev eller vapen. Han är oärlig om nån som bara mörkar den delen. Delen om skäligen misstänkt betyder ingenting. Det blev en uthängning i princip. Det finns ingenting på honom. Det som stör mig är att det här genomsyrar hela samhället. Det är få som tänker logiskt.
Citera
2024-10-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Nej du fattar ju inte kontexten. Diskussionen handlade om att de trodde på tekniska bevis från brev eller vapen. Han är oärlig om nån som bara mörkar den delen. Delen om skäligen misstänkt betyder ingenting. Det blev en uthängning i princip. Det finns ingenting på honom. Det som stör mig är att det här genomsyrar hela samhället. Det är få som tänker logiskt.

Men vad gör det dig så långt efter ?

Engström borde vara misstänkt långt innan..
Citera
2024-10-28, 19:36
Medlem
Citat:
Men vad gör det dig så långt efter ?

Engström borde vara misstänkt långt innan..

Jag tycker faktiskt inte det. Men jag har fullt upp med annat så jag lägger inte så mycket energi på det här längre egentligen. Men ibland undrar man varför folk inte kan stå för felaktigheter.
Citera
2024-10-28, 19:40
Medlem
quggels avatar
Vad gäller post-it-lappen som hittades i SEs papperskorg så lyder den Tysk Reg. Wiesbaden vilket jag antar syftar på en tyskregistrerad bil, registrerad i Wiesbaden. Tyskarna har ju regionerna på registreringsskylten (WI ...) ungefär som vi hade för länge sen.

Frågan är varför han behövde notera det.

EAP hade sitt högkvarter i Wiesbaden. Är detta ännu en slump? Fullt möjligt.
Citera
2024-10-28, 19:41
Medlem
Citat:
Jag tycker faktiskt inte det. Men jag har fullt upp med annat så jag lägger inte så mycket energi på det här längre egentligen. Men ibland undrar man varför folk inte kan stå för felaktigheter.

Jag tänker inte försvara KP och han kan ha fel i en del saker..

Även om jag tror att Engström kan vara GM så är KPs "uthängning" ganska oviktigt i sammanhanget eftersom inget nytt kom om Engström..

Ur det personliga planet om Engström haft barn eller nära släktingar så är en uthängning såklart tråkigt ...

Men jag brukar vända på det..

Är Engström GM så kom han billigt undan...jävligt billigt undan..
Citera
2024-10-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Vad gäller post-it-lappen som hittades i SEs papperskorg så lyder den Tysk Reg. Wiesbaden vilket jag antar syftar på en tyskregistrerad bil, registrerad i Wiesbaden. Tyskarna har ju regionerna på registreringsskylten (WI ...) ungefär som vi hade för länge sen.

Bra spånat
.
Sånt gillar vi...

Hade dom fiskat upp detta i CA tråden så hade dom slutat älta om han var sjuk eller inte
Citera
2024-10-28, 19:47
Medlem
quggels avatar
Citat:
Bra spånat
.
Sånt gillar vi...

Hade dom fiskat upp detta i CA tråden så hade dom slutat älta om han var sjuk eller inte

Han kan ha fått instruktioner om att möta upp någon i en tysk-reggad bil, reggad i Wiesbaden, och skrivit ner detta på en post-it, exempelvis då han talat med någon på telefon.

Kanske han ändå inte var ensam utan en del i något, regisserat av EAP. Uteslutningen ur moderaterna kan ha dragit honom längre höger ut.
Citera
2024-10-28, 19:48
Medlem
Citat:
Jag tänker inte försvara KP och han kan ha fel i en del saker..

Även om jag tror att Engström kan vara GM så är KPs "uthängning" ganska oviktigt i sammanhanget eftersom inget nytt kom om Engström..

Ur det personliga planet om Engström haft barn eller nära släktingar så är en uthängning såklart tråkigt ...

Men jag brukar vända på det..

Är Engström GM så kom han billigt undan...jävligt billigt undan..

Hade det inte varit bättre och ärligare att säga att vi fick inte de tekniska bevis vi ville ha gentemot SE och kommer inte längre så vi lämnar över till några andra?
Citera
2024-10-28, 20:28
Medlem
Citat:
Hade det inte varit bättre och ärligare att säga att vi fick inte de tekniska bevis vi ville ha gentemot SE och kommer inte längre så vi lämnar över till några andra?

Var det inte indirekt så ?

Jag tror inte dom ville längre ha en öppen sk Palmegrupp och efter 35år så fick det räcka..

Nej, dom behövde inte nämna Engström även om dom misstänkte honom eller inte kom runt honom...

Jag tror att dom vet något mer men eftersom det inte finns något tekniskt så nöjde dom sig med gula linjen..
Citera
2024-10-28, 20:35
Medlem
Citat:

Jag tror inte dom ville längre ha en öppen sk Palmegrupp och efter 35år så fick det räcka..

Nej, dom behövde inte nämna Engström även om dom misstänkte honom eller inte kom runt honom...

Jag tror att dom vet något mer men eftersom det inte finns något tekniskt så nöjde dom sig med gula linjen..
Ja det är möjligt att det inte var hållbart kostnadsmässigt längre. Och då är vi överens om att de inte behövde nämna SE iaf. Våra åsikter går däremot isär när det gäller att du tror att de vet nåt mer. Det tror inte jag.
Citera
2024-10-28, 22:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel

Man ska nog fundera på hur just denna lapp hamnade fastgemat i PHs PM.

Lappen ser ut som en lapp som förekom i små kuber med 1000 blad på skrivbord på 80-talet och var bra om man ville slänga ned en tanke eller anteckna något när man talade i telefon.

Vi vet inte hur många hundra lappar PH gick igenom innan han körsbärsplockade just lappen med "Rydesheim - Wiesbaden Reg".

Det annonserades om bussresor till Rüdesheim i tidningarna och WGs fru brukade åka på bussresor själv ibland. Kanske var det så oskyldigt att SE hade tagit reda på lite närmare var Rüdesheim låg för att ha något att prata om på Bridgekvällarna?

PH minns inte själv hur han tänkte angående lappen när han förhördes 2017 så även om det är en obehaglig tanke om man fastnat i att SE mördade OP så kanske vi får släppa lappen då den saknar bevisvärde.
Citera
2024-10-28, 22:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det märkliga var att de själva hittade på "Gula linjen". Det saknas "Gula zonen" som ska färgas gul när LJ kommer fram till mordplatsen till exempel. Då går det åt mycket gul färg.

Gula linjen bevisar bara att SE kunde se LJ från mordplatsen, vilket inte direkt var någon nyhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in