2024-10-28, 19:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ungefär så, ja, och det är dessutom olagligt i många länder att ens antyda att raser existera. Utöver det blir man utfryst och blir av med jobbet omedelbart samt kallad för "rasist" och "nazist" omedelbart. Du ser ju själv hur dårar som Binary beter sig som börjar raljera om nazism omedelbart. Hela etablissemanget är infekterat av precis samma förljuga mentalitet.

Det finns en parallell i läkarkåren, nämligen debatten om mödomshinnan. Det är samma där, de säger: "det är klart att mödomshinnan finns som struktur rent anatomiskt, men eftersom det gör mer skada än nytta för kvinnor att vi medger detta, så säger vi att den inte finns".
Citera
2024-10-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Du har ett fruktansvärt tråkigt sätt att diskutera, där du för in politiska agendor och cirkelresonemang, och direkt omöjliggör en givande diskussion. Trist för både dig, motparter och läsare.
Du tycker att det är trist eftersom dina argument tar slut när jag ställer krav på vetenskapliga källor. Du vinner inte detta med retorik.
Citera
2024-10-28, 19:23
Medlem
Citat:
Detta är nästan hela sanningen. Intressant hur diskussionen i tråden förflyttades från "nej, svarta har inte lägre IQ" till "raser finns inte!" när det inte gick att argumentera emot den första delen mer.

Det är för att det är en politisk fråga för dem och att erkänna genetiska skillnader mellan folkgrupper vore att erkänna att de grundläggande premisserna som utgör deras liberala- och vänsterideologier är felaktiga: nämligen den att vi inte föds som tomma blad formade utefter vår omgivning utan att vi i en avsevärd grad är ett resultat av våra gener. Det är alltså ett existensiellt hot mot hela deras ideologi.

"Socioekonomiska faktorer" som dessa dårar brukar kalla det för i politiska sammanhang. Det är bristen på utbildning och fritidsgårdar som t.ex. gör att afrikaner är betydligt vanligare våldsverkare, oavsett var i världen de befinner sig, och inte deras gener.

"Arv eller miljö" brukar frågan kallas för.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arv_eller_milj%C3%B6

Vetenskapen har dock för längesedan kommit över denna debatt. Vi föds inte som tomma blad, men inom politiken använder sig fortfarande vänsterdårarna och liberalerna utav denna felaktiga premiss.

Samma idiotiska förutsättningar använder sig feminismen utav fast då istället applicerat på kön. Att män och kvinnor är olika är ju bara en "social konstruktion" i deras värld...
Citera
2024-10-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns en parallell i läkarkåren, nämligen debatten om mödomshinnan. Det är samma där, de säger: "det är klart att mödomshinnan finns som struktur rent anatomiskt, men eftersom det gör mer skada än nytta för kvinnor att vi medger detta, så säger vi att den inte finns".

Jag är lite osäker på vad du syftar på här. Kan du förklara?
Citera
2024-10-28, 19:25
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du tycker att det är trist eftersom dina argument tar slut när jag ställer krav på vetenskapliga källor. Du vinner inte detta med retorik.

Ok. För den som vill utröna om det du skriver här är korrekt, så kan man ju läsare våra utbyten tidigare i tråden alternativt i tråden om raser här (du och jag skrev ju faktiskt där också): (FB) Vad är raser i djur och människor?
Citera
2024-10-28, 19:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag är lite osäker på vad du syftar på här. Kan du förklara?

Det är samma princip, att även läkare och forskare förnekar saker som de egentligen vet, av politiskt korrekta skäl.
Citera
2024-10-28, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl inget konstigt att det finns mulatter t.ex.? Och halvindianer? Och eurasier? Eller helt enkelt "personer med blandad etnisk bakgrund".

Är "mulatt" en egen ras?
Citera
2024-10-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ok. För den som vill utröna om det du skriver här är korrekt, så kan man ju läsare våra utbyten tidigare i tråden alternativt i tråden om raser här (du och jag skrev ju faktiskt där också): (FB) Vad är raser i djur och människor?

De som påstår att raser inte existerar hos människan kan ju först förklara varför det finns flera djurarter som är uppdelade i underarter och raser fast där den genetiska variationen är lägre än den vi finner hos människan.

"NAAAAAAAAAAAAZISM!!!!!!" är deras svar.
Citera
2024-10-28, 19:30
Avslutad
Citat:
Hur kommer det sig att du spottar ur dig så mycket felaktigheter, då?

Vilka raser delar du in människorna i? Efter vilka kriterier?
Citera
2024-10-28, 19:33
Avslutad
Citat:
Detta är nästan hela sanningen. Intressant hur diskussionen i tråden förflyttades från "nej, svarta har inte lägre IQ" till "raser finns inte!" när det inte gick att argumentera emot den första delen mer.

Det där med svarta och IQ redde vi ju ut.
Citera
2024-10-28, 19:37
Medlem
Citat:
Detta är helt felaktigt. Om någon vill sätta sig in i det istället för att lyssna på Merapis och Jenny9s svammel så kan man läsa lite om det här: (FB) Vad är raser i djur och människor?

Kut att du citerar dig själv, precis som du skulle vara nån expertis på ämnet....
Citera
2024-10-28, 19:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilka raser delar du in människorna i? Efter vilka kriterier?

Du kommer som vanligt med dessa mellanstadiefrågor. Jag orkar inte föra diskussionen så. Jag kan inte säga exakt vilka raser jag delar upp människor i, eller exakt vilka kriterier som det ska göras efter. I din IQ-80-hjärna så betyder det "hah, Stig-Britt kan inte!" men för någon som inte är efterbliven så bringar detta svaret klarhet:

Det räcker med att titta på hur man gör uppdelningar i djurriket i övrigt, och notera att man gör ett stort avtramp från hur man brukar göra just när det kommer till människan. Hade man använt samma metodik och kriterier för människan som för djurriket i övrigt, så hade vi fått ett antal raser (vad det antalet är beror sedan lite på, eftersom det finns lite variation och godtycklighet även i uppdelning av underarter i djurriket, men man gör helt annorlunda när det gäller människan).

Ok, varför gör man annorlunda? Inte för att det inte finns genetiskt eller morfologiskt underlag för uppdelning i underarter, utan för att det är politiskt svårt att försvara. Om du hade läst någon litteratur över huvud taget bortom Kalle Anka-serietidningar, så hade du vetat att redan Darwin insåg detta faktum kring zeitgeist vilket var varför han låste in sina anteckningar till efter sin död - han förstod att det inte var tidsenligt att prata om evolution i ett samhälle där ett gäng Jenny9-liknande varelser skulle bli upprörda över faktumet.

Skriv med någon annan, du behöver typ dubbla din IQ för att jag ska orka föra diskussion med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in