2024-10-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men gud människa, kan du sluta skriva på Flashback och ställa dig till förfogande för Interpol, eller hela mänskligheten? Tänk att du kunde lista ut hur ”allt ligger till”.

Ok, gör du så
Senast redigerad av kastenhof 2024-10-28 kl. 15:58.
Citera
2024-10-28, 15:59
Medlem
Kundalinis avatar
Att man är kritisk till dumpen likställs med att man hör allt för att skydda gäddorna.

David Lagercrantz har säkert varit ute på äventyr med #494. Det är därför han har skrivit en dumpenkritisk krönika i Aftonbladet.

Anledningen till att mainstreammedia nu
Försöker sänka dumpen är för att högt uppsatta pedofiler vill stoppa Åkessons förslag om att polisen ska få Jobba med samma Metoder som Dumpen.

Hör ni inte själva hur det låter?

I morgon är det judarna och rymdödlorna som håller i trådarna? Eller syftet med Fredde Reinfeldts migrationspolitik kanske var att skapa så mycket arbete för
Polisen att de inte skulle ha resurser över för att hantera all grooming på nätet?

Det är förstås förfärligt när barn utnyttjas, men man behöver ju inte bli paranoid och konspiratorisk (eller använda sig av
Dumpens rättsosäkra pöbelmetoder) för det. Men jag tror inte det går in.
Det är halleluja- och undergångsstämning på en och samma gång hos de som ser dumpen som någon slags frälsarverksamhet.

På 1600-talet hade ni bränt häxor, på 40-talet judar. För ni vet väl vad häxor och judar gör med Snälla, kristna barn?
Citera
2024-10-28, 16:04
Bannlyst
Varför har jag en stark känsla att Patrik Sjöberg faktiskt dödade sin tränare? Detta borde definitivt utredas mer, fast kan tänka mig att en sådan känd respekterad person se till att polisen mörklägger detta.

Att det är sant vad de säger? Vad Sara säger? Vad är det som säger att att Sara inte har frivilligt valt att sälja sex samtidigt som Patrik Sjöberg kanske bara hitta på för att det ska låta bra? Kanske inte har varit några övergrepp överhuvudtaget utan mer överenskommelse som de senare är vuxen ålder ser som ” övergrepp”

Jag litar inte någonting på någon av dessa personer.

Med tanke på att man kan köpa sig fri, som jag gjorde. Tänk inte säga vem jag är fast så är fallet.

Tycker definitivt man ska ta det de säger med nypa salt.
Senast redigerad av Fotbollskillen92 2024-10-28 kl. 16:07.
Citera
2024-10-28, 16:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasanforst
Fråga Impulskollen om det, det är de som får betalt, inte Dumpen.
Ni får ju läsa på lite bättre o hålla er till fakta.
Jag läser gärna på, var hittar jag lämplig litteratur för det, med verifierad fakta?
Citera
2024-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasanforst
Hitte på storys?
Lever du I skyddad verkstad?
Jag har skrivit min story där och det skulle du aldrig vilja råka ut för, jag lovar dig....

För jäkla tråkigt om du är drabbad men tyvärr kommer allt som förknippas med Tjackis Nilsson för alltid mötas av tvivel. En människa som med lätthet hade offrat sina egna barn för några tusenlappar är ingen jag litar på iaf
Citera
2024-10-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Varför har jag en stark känsla att Patrik Sjöberg faktiskt dödade sin tränare? Detta borde definitivt utredas mer, fast kan tänka mig att en sådan känd respekterad person se till att polisen mörklägger detta.

Att det är sant vad de säger? Vad Sara säger? Vad är det som säger att att Sara inte har frivilligt valt att sälja sex samtidigt som Patrik Sjöberg kanske bara hitta på för att det ska låta bra? Kanske inte har varit några övergrepp överhuvudtaget utan mer överenskommelse som de senare är vuxen ålder ser som ” övergrepp”

Jag litar inte någonting på någon av dessa personer.

Med tanke på att man kan köpa sig fri, som jag gjorde. Tänk inte säga vem jag är fast så är fallet.

Tycker definitivt man ska ta det de säger med nypa salt.

Sara sålde sex frivilligt ja. Finansierade tjack och ovilja att jobba. Så där är det inte tal om att bli utnyttjad. Ang Patrik har jag ingen aning. Men lär ju inte varit allt för fasligt
Citera
2024-10-28, 17:41
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det är förstås förfärligt när barn utnyttjas, men man behöver ju inte bli paranoid och konspiratorisk (eller använda sig av
Dumpens rättsosäkra pöbelmetoder) för det. Men jag tror inte det går in.
Det är halleluja- och undergångsstämning på en och samma gång hos de som ser dumpen som någon slags frälsarverksamhet.

På 1600-talet hade ni bränt häxor, på 40-talet judar. För ni vet väl vad häxor och judar gör med Snälla, kristna barn?

Så är det. Dumplingarna är samma typ av människor som hade påhejat Hitler i nazi-Tyskland på 40-talet.

Lättmanipulerade, en skock får som inte har förmåga att tänka kritiskt och helt och hållet låter sina känslor styra.
Citera
2024-10-28, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Sara sålde sex frivilligt ja. Finansierade tjack och ovilja att jobba. Så där är det inte tal om att bli utnyttjad. Ang Patrik har jag ingen aning. Men lär ju inte varit allt för fasligt

Tror han överdriver en hel del den där mannen. På sin höjd kanske den där tränaren har lagt sin hand på hans lår, det kanske inte ens var sexuellt. Fast nu i efterhand så vill han bara mala på. Min magkänsla säger dock att om det har varit sexuellt så är det definitivt Patrik som har dödats sin tränare.

Han dog tydligen samma kväll som Patrik hade varit där.
Citera
2024-10-28, 18:44
Medlem
Någon frågade vad Dumpens samarbetspartner mer ägnade sig åt än att slita av snuskgubbar pengar?
Sara är inne på det i telefonsamtalet med Christopher från ETC; avhopparverksamhet och sen var det väl några boenden för skäggbarn från Långtbortistan om jag minns rätt.

Sara verkar tillfriskna så ett stort grattis.
Såg att Ludvigs insamling dragit in stålar så bra jobbat men en ny kappa i utskrivningspresent? Saras diskreta gula täcke duger i vinter. En resa kan hon väl få?!
Citera
2024-10-28, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Någon frågade vad Dumpens samarbetspartner mer ägnade sig åt än att slita av snuskgubbar pengar?
Sara är inne på det i telefonsamtalet med Christopher från ETC; avhopparverksamhet och sen var det väl några boenden för skäggbarn från Långtbortistan om jag minns rätt.

Sara verkar tillfriskna så ett stort grattis.
Såg att Ludvigs insamling dragit in stålar så bra jobbat men en ny kappa i utskrivningspresent? Saras diskreta gula täcke duger i vinter. En resa kan hon väl få?!

Låter bra, nu hoppas vi att det följer planen, dvs hopp tillbaks, hopp dras undan.

Du fattar andemeningen, för du är ju inte dum! Eller?
Citera
2024-10-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDamp

Gädda!? Ond? Karma?

Du är inte helt frisk min vän. Såklart omöjligt för mig att avgöra exakt var skon klämmer för dig men låt säga så här då.

Sara är yrkeskriminell och förstör genuint för folk som inte begått brott. Hon gör det bra och till den grad att folk avlsutar sina liv. Tycker du inte därmed att det du insinuerar som karma har träffat rätt person? Dvs En yrkeskriminell pundare som förstör och skapar kaos på totalt felaktiga grunder är väl inget som ens du kan uppskatta? Och gör du det finns det ett antal registrerade vårdgivare i landet som du bör uppsöka snarast. Tips från coachen dock, vill de ha 135K för att ta sig an dig bör du gå till din gode man och rådgöra först.

Så att Sara aka tjackhoran nu får smaka sin egen medicin tycker jag är totalt skäligt. Dock Önskvärt att hon hålls vid liv tills det att hon dömts ordentligt av Svea rikes lag och inte kommer undan billigt för sina ondskefulla gärningar. Det kan vara en fin stämpel i passet när hon ska in i helvetet eftersom det även där finns gränser för vilka djävlar de släpper in.

Så med detta sagt så får du nog ta dig en funderare på vem du kallar ond. Fundera också på hur din trovärdighet påverkas av att blåsa av 73 meddelanden till höger och vänster på 5 min. I det fall att du praktiserar egenvård så rekommenderar jag dig även att se över om du missat något intag alternativt lite guldstjärna att förkomma och själv begära läkemedelsövertag. Kan eventuellt innebära lite mer fredagsmys framöver för dig.

Ha nu ett gott liv

PS jag är ingen gädda DS

Håller med dig fullt ut, att de blir granskade är ju för att 200 fått in flertalet tips, de har pratat med folk och skapat sig en välgrundad uppfattning av upplägget utifrån flertalet källor. Som de inte kan nämna pga källskydd för att inte skada visselblåsare.

De har satt sig i denna sitsen, kunde varit annorlunda om de inte bara försvarat IK för ett halvår sedan, om de nu tyckt att de gjort konstiga saker kunde de kollat upp den själva då.

Vill ge alla en möjlighet att ändra sig och bättra sig. Det är därför vi har rättsvård. Det är itne bara för att straffa individerna, utan ge dem en möjlighet att bättra sig.
Alla skall ha en möjlighet att förbättra sig, enligt Sara själv, så har hon ju blivit frisk. Dock är ju de drogberoende de man sist skall lita på och efter så kort tid. Det kan dock stämma, men de som varit inne i detta missbruk tappar ofta empati med mera.

En sådan person kan inte stå i front för välmående för andra. Deras utdömande gör det inte lönt för någon av dessa personer att söka hjälp eller bättra sig.
Det kan bero på andra beroenden inte bara "Sexuell dragning" utan högst troligen porrberoende, överaktiv sexualitet, sexberoende kanske till och med drogberoende. Men någon form utav beroende.

Sedan ser det ju ut som att dessa individer håller sig till forum/platformar där åldersgränsen är oftast 18+ och även om det är fel, kanske de inte haft kontroll eller möjlighet att tänka igenom och gjort sitt största misstag i livet. Detta straffas de hårt för.

Deras räddare i det hela är att det inte fanns något barn, men det är också det värsta som hänt, för nu kommer de utnyttjas och tryckas ner. Allt för att en missbrukare som inte hittat sin plats i samhället vill ha uppmärksamhet, visa hur bra och god hon är samt framför allt den blodade tanden har fastnat i pengarna, troligt var de den här girighet som skapade ett tveksamt samarbete med Impulskollen.

Sättet de agerar på förstör mer liv än de räddar, de påstår sig väl vid det här laget räddat miljoner barn. Alltså fiktiva då. Sedan skiter de i de barn de skadat, eller gjort så dem förlorat sina familjemedlemmar som aldrig kommer att komma tillbaks.

Jag vill tro att alla kan bättra sig, Sara har fått en chans att visa det, men det är såhär som hon beter sig? Vid de här laget tycker jag hon har förbrukat denna chansen och borde ta sig en funderare. Just nu verkar det lugnt ifrån dem, kanske de tänker över saker (Haha, det tror jag inte på, de planerar nog sin hämd eller nästa lögn)

Hittade denna:
https://da.se/2020/11/viktigt-att-forsta-hur-missbruk-fungerar/
Citat:
Vi tror att vi pratar med en fungerande person, det känns som vi har ett bra samtal. Men vi pratar med en person som har kraftigt nedsatt minnesfunktion, har svårt med empati och inte kan se sig själv utifrån."

Citat:
vilket gör att den beroende ofta inte söker den vård som behövs.
Där tror jag vi hittar sara och patrik, de skulle nog behöva prata med någon om sina trauman och problem, men de tar ut dem på sina offer och åker glada och nöjda hem igen.

https://www.paracelsus-recovery.com/sv/blog/du-kan-inte-lita-pa-en-missbrukare/

Citat:
"Narkomaner" blir väldigt bra på att dölja sanningen. I början tjänar denna taktik till att skydda relationer och jobb som hotas av missbruk

Citat:
Allt eftersom tiden går, blir missbrukare utövade på oärlighet och de blir experter på att dölja sanningen, även för nära vänner och familj. Försvarsmekanismer blir allt mer komplicerade och lögn blir en andra natur.

Personer som levt i ett beroende och blivit empatilösa har där med svårt att göra bedömningar om någon är självmordsbenägen.
Personer som levt i ett beroende kan med högsta sannolikhet blivit manipulativa och lögnaktiga för att skydda jaget.

Frågan är om de kan lita på varandra eller om de har sina egna agendor.
Citera
2024-10-28, 19:40
Medlem
Härligt att se att Dumpen har fixat cloudflare nu. Nu blir det svårt för alla anti-dumpen terrorister att ddosa och sänka sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in