2024-10-28, 15:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Ja, det tycker jag. Och enligt FN-s stadga om de mänskliga rättigheterna så har de den rätten.

Varför i helvete skriver du saker som är helt fel, som alla vet är helt fel och som är extremt lätt att visa är helt fel?
Citera
2024-10-28, 15:57
Medlem
snake65s avatar
https://omni.se/ryska-soldater-hanar-nordkoreaner-i-lackta-ljudklipp-javla-kineser/a/KMGany
Ryzzka soldater verkar inte tycka om sina nya allierade soldater, ryzzen verkar se ner på andra nationers folk
Citera
2024-10-28, 16:12
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/DefenceU/status/1850911398832038340
Citat:
New week—new record

russian personnel losses last week amounted to 10,490 soldiers.

It's the highest weekly number since the invasion began. For two weeks in a row, russian combat losses exceed 10,000 people.
Citera
2024-10-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Med tanke på att USA pumpat in runt 100 miljarder (har jag för mig, rätta mig om jag har fel), är det inte konstigt. Men det du hänvisar till är väl uttalanden från Ryssland innan det hade börjat pumpas in pengar från skattebetalare i denna konflikt?

Men jag undrar varför inte Ryssland är besegrade redan, med tanke på vad som skrivs i dessa trådar? Det är en konstant KO dagligen senaste åren. Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt.

Med tanke på att Ryssland slickar Nordkoreas röv och likaså Irans och har fått stöd så kan man undra varför har de inte vunnit kriget för 2 år sedan? Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt duh!

Ännu bättre är att stormakten Ryssland kan inte stå på egna ben, Ukraina är ingen stormakt men enligt er rysstroll så är Ryssland numbah 1 in das weldt.
Senast redigerad av pettersson72 2024-10-28 kl. 16:17.
Citera
2024-10-28, 16:27
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Med tanke på att USA pumpat in runt 100 miljarder (har jag för mig, rätta mig om jag har fel), är det inte konstigt. Men det du hänvisar till är väl uttalanden från Ryssland innan det hade börjat pumpas in pengar från skattebetalare i denna konflikt?

Men jag undrar varför inte Ryssland är besegrade redan, med tanke på vad som skrivs i dessa trådar? Det är en konstant KO dagligen senaste åren. Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt.
Visst är det märkligt! Världens 2 största armé körde punka efter några dagar?? "Motivation slår klass" och ryssen saknar bådadera? Ukrainarna får mer och mer klass och Motivation förstår man att de har, vem fasen vill ha med Putin att göra.
Citera
2024-10-28, 16:29
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:

Det är en klassisk red herring från Ukraina sidan, de påstår att x sa att Kiev kommer tas på 3 dagar när det i själva verket var General Milley (numer avsatt) som sa att Kiev kommer att falla på 72h. Ingen Ryss hävdade något sådant.

De försökte igen med Kursk där samma muppar påstod att Putin gett en deadline på att återta Kursk till oktober, när man åter igen ber om källa så försvinner de lika snabbt som den Ukrainskt ockuperade marken i östra Ukraina.

edit: Dessutom är det närmare 400 miljarder dollar som Ukraina erhållits än så länge. Jämnförelsevis ligger Rysslands militärbudget för nästa år som kommer bli den största sedan Sovjet tiden på 165 miljarder dollar.
Senast redigerad av nidhoogen 2024-10-28 kl. 16:36.
Citera
2024-10-28, 16:31
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Du kör med halmgubbar så sluta göra dig dum.

Putin lägger in mer och mer i potten så det är ända in i kaklet nu.
Citera
2024-10-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Det är en klassisk red herring från Ukraina sidan, de påstår att x sa att Kiev kommer tas på 3 dagar när det i själva verket var General Milley (numer avsatt) som sa att Kiev kommer att falla på 72h. Ingen Ryss hävdade något sådant.

De försökte igen med Kursk där samma muppar påstod att Putin gett en deadline på att återta Kursk till oktober, när man åter igen ber om källa så försvinner de lika snabbt som den Ukrainskt ockuperade marken i östra Ukraina.

Det är bra märkligt en veckolång operation som tog mer mark i Ryssland än vad Ryssland hitills gjort i Ukraina att den fortfarande är igång snacka om pinsamt för Putin för det första att ens stora Ryssland blir invaderat.
Citera
2024-10-28, 16:33
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Vilket är grannlänet till Donetsk. Länsgränsen ligger ca 2 mil från Pokrovsk. Striden om Pokrovsk kommer dock bli den hårdaste i det här kriget om inte USA och EU kastar in handduken innan dess.

Nja, jag tror inte Ryssen kommer tillåta ännu en Bakhmut. Yevgeny "Släggan från Murmansk" Prigozhin tömde alla fängelser på kamikaze soldater. De kommer skära av alla vägar in till Pokrovsk (cauldron) innan de ens börjar skicka in marktrupper är jag övertygad om. Pokrovsk har tack vare media blivit nästa Mariupol/Bakhmut/Avdeevka och väldigt många av de få grisarna i Ukrainsk i uniform kommer behöva sätta livet till för att försvara en blivande grushög (och inte längre strategiskt viktig).

Pokrovsk har redan nu i mångt och mycket neutraliserats då Ryssen har fullständigt flyg och artilleriövertag så inga förnödenheter kommer in.
Citera
2024-10-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Nja, jag tror inte Ryssen kommer tillåta ännu en Bakhmut. Yevgeny "Släggan från Murmansk" Prigozhin tömde alla fängelser på kamikaze soldater. De kommer skära av alla vägar in till Pokrovsk (cauldron) innan de ens börjar skicka in marktrupper är jag övertygad om. Pokrovsk har tack vare media blivit nästa Mariupol/Bakhmut/Avdeevka och väldigt många av de få grisarna i Ukrainsk i uniform kommer behöva sätta livet till för att försvara en blivande grushög (och inte längre strategiskt viktig).

Pokrovsk har redan nu i mångt och mycket neutraliserats då Ryssen har fullständigt flyg och artilleriövertag så inga förnödenheter kommer in.

Märkligt då att ryssen inte redan har tagit Pokrovsk?
Citera
2024-10-28, 16:42
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Det är bra märkligt en veckolång operation som tog mer mark i Ryssland än vad Ryssland hitills gjort i Ukraina att den fortfarande är igång snacka om pinsamt för Putin för det första att ens stora Ryssland blir invaderat.

Som det gamla Ukrainska ordspråket lyder "Det är en sak att oink invadera och ta mark i Ryssland.. att stanna oink där och behålla marken är en annan oink oink femma."

Ryssen är mindre än 5 km från Sudzha just nu, du vet byn som blev världskänd när alla grisar i Ukrainsk uniform plundrade en lokal butik (tänk dig Ica) och la upp på TikTok.

Över 20.000 grisar i Ukrainsk uniform har fått sätta livet till i Kursk, för vad? Vad av strategiskt värde har de tagit? Ryssen avancerar fortfarande hårt på östfronten och kärnkraftverket står säkert. Inte ens pro-Ukrainska analytiker och experter tycker Kursk var en bra ide.
Citera
2024-10-28, 16:43
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Märkligt då att ryssen inte redan har tagit Pokrovsk?

Märkligt då att vi pratar om en blivande offensiv mot Pokrovsk och inte t ex Donetsk eller Sevastopol.. med tanke på allt vinnande Ukraina gör eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in