2024-10-28, 15:29
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
https://x.com/cornubot/status/1850893319968010415?s=61

Smör i stöldskyddsförpackningar i ryska affärer. Sanktionerna biter inte?

Def har de haft i över ett år. Numer tar de bort de helt från hyllorna.

https://x.com/PStyle0ne1/status/1849705504257290340
Citera
2024-10-28, 15:33
Medlem
BallaKlavas avatar
Helt sjukt att kriget bara fortsätter? Enligt flashbacks experter har Ryssland varit nere för räkning konstant senaste 2 åren? Hur kan kriget fortsätta? Är det pga konspirationsteorin om "forever wars" som Biden/Kamelen sägs stödja eller finns andra förklaringsmodeller?
Citera
2024-10-28, 15:33
Medlem
CanisMinors avatar
On the night of October 26, 2024, near Novopokrovka in Zaporizhia region, Maxim Andriyovych Fedorenko, a soldier from the 2nd Assault Company "V" of the 38th Separate Motorized Rifle Brigade, shot ten sleeping Russian servicemen in his unit and fled toward Polohy.

https://t.me/noel_reports/19455
Citera
2024-10-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Det är inte så det funkar. Nato ger order och medlemmarna följer order.

Var det därför som Turkiet inte släppte in Sverige på över ett år?

Däremot stämmer påståendet förstås för Warszawapakten och alla andra ”organisationer” som Ryssland tvingar in sina grannländer i.
Citera
2024-10-28, 15:35
Medlem
Citat:

Du tror att världen fungerar som Ryssland. Men så är det inte. Varje medlemsland bestämmer över sig självt. Jag förstår att det kan vara svårt att fatta om man är van vid det ryska synsättet, men i Väst fungerar det faktiskt så att varje land har egen beslutanderätt.
Citera
2024-10-28, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Helt sjukt att kriget bara fortsätter? Enligt flashbacks experter har Ryssland varit nere för räkning konstant senaste 2 åren? Hur kan kriget fortsätta? Är det pga konspirationsteorin om "forever wars" som Biden/Kamelen sägs stödja eller finns andra förklaringsmodeller?
Ja, mycket märkligt att ryssen inte intog Ukraina på 3 dagar som det var sagt...
Citera
2024-10-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Var det därför som Turkiet inte släppte in Sverige på över ett år?

Däremot stämmer påståendet förstås för Warszawapakten och alla andra ”organisationer” som Ryssland tvingar in sina grannländer i.
Det är lite kul att dom låtsas att Ryssland har initiativet även i BRICS när Putin i verkligheten blir satt på plats vid varenda möte.
Verkar som att Ryssland måste mosas totalt för att självbilden skall ändras, annars börjar ju allt bara om igen längre fram i tiden.
Citera
2024-10-28, 15:38
Medlem
Citat:
Nej, du har ingen insikt i hur nato fungerar.
Citera
2024-10-28, 15:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja, mycket märkligt att ryssen inte intog Ukraina på 3 dagar som det var sagt...

Med tanke på att USA pumpat in runt 100 miljarder (har jag för mig, rätta mig om jag har fel), är det inte konstigt. Men det du hänvisar till är väl uttalanden från Ryssland innan det hade börjat pumpas in pengar från skattebetalare i denna konflikt?

Men jag undrar varför inte Ryssland är besegrade redan, med tanke på vad som skrivs i dessa trådar? Det är en konstant KO dagligen senaste åren. Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt.
Citera
2024-10-28, 15:50
Medlem
Såklart har den nya NATO nickedockan Rutte tillträtt... en högoddsare va?
En holländare, en kolonisatör av rang. Perfekt att leda "Väst"s koloniala ambitioner i svarta havet, Georgien och Ukraina.

Nu säger virrpannan att Nordkorea och Ryssland "omedelbart ska stoppa Nordkoreanska soldater i Kursk".

Haha va?

Ska Tyskland, USA och Storbrittanien "omedelbart" sluta med soldater i Baltikum , mellanöstern och ja i princip hela världen?

Hade vi sett Nordkoreanska soldater inne i Ukraina då kan vi börja snacka.
Just nu är de där för att städa upp inne i erkända Ryssland, Kurskregionen.

Pajas
Citera
2024-10-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Med tanke på att USA pumpat in runt 100 miljarder (har jag för mig, rätta mig om jag har fel), är det inte konstigt. Men det du hänvisar till är väl uttalanden från Ryssland innan det hade börjat pumpas in pengar från skattebetalare i denna konflikt?

Men jag undrar varför inte Ryssland är besegrade redan, med tanke på vad som skrivs i dessa trådar? Det är en konstant KO dagligen senaste åren. Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt.

Håller dem fortfarande på med 3-dagars argumentet?
3-dagar var en Amerikansk NATO estimation inget som har kommit från Kreml.
USA underskattade sig själva och sin spionorganisation CIA, som är världens bästa. NEJ inte Mossad, CIA är bäst i världen.

De roterade bland annat Ukrainas luftförsvar dagarna innan invasionen, USA är inte att leka med.

Ett ganska smart knep egentligen, hävda att moståndarens grandiosa planer minsann grusades, och älta det i all oändlighet. Men ganska billig propaganda egentligen.
Citera
2024-10-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Nato finns i alla medlemsländer, sen kan det variera om det är missilsystem, trupper, flygvapen eller annat.
Har inte de flesta länderna egna missilsystem, egna trupper och eget flygvapen. Varför är det ett problem när NATO-länder har just det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in