2024-10-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Skall bo på hotell i Stockholm i veckan och fick nu i dagarna ett mail om att jag kan välja att uppgradera rummet, köpa öl för 90kr/flaskan eller att betala 150kr för att få tillgång till morgonrock och tofflor.

Trodde först jag läste fel men nej de vill ha betalt för att man skall få tillgång till morgonrock och tofflor, något som normalt sett brukar ingå.

Visst jag kan förstå att det är en del stölder av dessa men då får man se till att belasta gästens transaktionskonto med summan av vad det kostar att köpa nytt om personen har snott med sig morgonrocken, tofflorna brukar alltid ingå.

Hotellet i fråga är Clarion hotell Stockholm men det verkar som att fler hotell väljer att göra samma sak Då borde morgonrocken vara min att behålla för det står inget om att man hyr den.
https://ibb.co/pJdjTs8

Och kollar man på bilden så ser det lagom fräscht ut med en begagnad morgonrock och tofflor som ligger där på sängen. Det skall vara engångstofflor men skulle inte bli förvånad om de har tvättat ett par använda tofflor.

Är det normalt att hotell i Stockholm tar betalt för morgonrocken och tofflor? Inte sovit på hotell i Stockholm sen 2003.
På Gothia Towers i Göteborg så får man givetvis låna dessa.

Om det är Clarion på Ringvägen så är det rejält slitet efter 20 år.
Bodde där i somras och det var riktigt nergånget. Framför allt badrummet , handdukar som var så
söndertvättade att det hängde trådar.
Ringde housekeepng som skulle byta men dom kom aldrig.
Citera
2024-10-28, 16:42
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ingår alltid på spa-hotell.

V a d ända in i Golfströmmen är ett ”SPA-hotell”?
Citera
2024-10-28, 17:12
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Marknadsföringsflum som innebär att hotellet har en pool, erbjuder massage osv, eventuellt i mer eller mindre seriösa paket som kan innehålla mat och dryck. I värsta fall skulle ett kunna innebära att det finns en solariemaskin.
Citera
2024-10-28, 17:32
Medlem
Citat:
Hahaha! Pinsamt budgethotell.

Besparing, 99 av 100 gäster använder dem inte.
Citera
2024-10-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Om det är Clarion på Ringvägen så är det rejält slitet efter 20 år.
Bodde där i somras och det var riktigt nergånget. Framför allt badrummet , handdukar som var så
söndertvättade att det hängde trådar.
Ringde housekeepng som skulle byta men dom kom aldrig.
Yes det stämmer, ligger nära Globen dit jag ska. Satsade på ett Deluxe dubbelrum och får väl hoppas på att detta ser ok ut. Skulle sovit i sviten på Quality Hotel Globe men fick inte med något sällskap och att sova där själv gör jag inte, då kan jag lika gärna ta ett billigare rum.

21 år sedan man sov på hotell i Stockholm om man inte räknar med Yasuragi. Sover väl på sin höjd på vanligt hotell 1-2 gånger per år och då blir det Gothia Towers Upper House i Göteborg.

Skulle tro att mitt gästrum är bra mycket lyxigare än hotellrummet man skall sova i. Finns badrockar tofflor handdukar och kimonos så att det räcker och blir över.
Senast redigerad av MickelMan 2024-10-28 kl. 17:43.
Citera
2024-10-28, 19:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Hej tanten! Har du verkligen missat hela spa-vågen? Vad är det för dålig karl du har som inte bjuder dig på spa-hotell??
Citera
2024-10-29, 10:33
Medlem
Citat:
Hahaha! Pinsamt budgethotell.

Kan en tycka, men för ett "vanligt" hotell i sthlm så efterfrågas inte morgonrock och tofflor av majoriteten av besökarna. Så varför lägga pengar på något som inte används?
Citera
2024-10-29, 10:34
Medlem
Citat:

Inte helt svårt gissat att det är ett hotell med inriktning på .... spa?
Citera
2024-10-29, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Haha sunkiga Sverige. Här i Kina finns dukat på rummen tofflor(engångs), mineralvatten och te t.o.m på 2-3 stjärniga hotell .
Vad ligger skatten på i Kina?
Citera
2024-10-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vad ligger skatten på i Kina?
Progressiv
Citera
2024-10-29, 19:09
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Inte helt svårt gissat att det är ett hotell med inriktning på .... spa?

Ah, men jag känner bara till Yasuragi i Saltsjö-Boo/Nacka. Finns där fler?
Vilka i så fall?
Citera
2024-10-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ah, men jag känner bara till Yasuragi i Saltsjö-Boo/Nacka. Finns där fler?
Vilka i så fall?

Ellery Beach House, Orboden Spa, Arken Hotel & Spa,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in