Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Med tanke på att USA pumpat in runt 100 miljarder (har jag för mig, rätta mig om jag har fel), är det inte konstigt.
Men det du hänvisar till är väl uttalanden från Ryssland innan det hade börjat pumpas in pengar från skattebetalare i denna konflikt?
Men jag undrar varför inte Ryssland är besegrade redan, med tanke på vad som skrivs i dessa trådar? Det är en konstant KO dagligen senaste åren. Ändå fortsätter konflikten? Jag tycker det är ytterst märkligt.

Det är en klassisk red herring från Ukraina sidan, de påstår att x sa att Kiev kommer tas på 3 dagar när det i själva verket var General Milley (numer avsatt) som sa att Kiev kommer att falla på 72h. Ingen Ryss hävdade något sådant.
De försökte igen med Kursk där samma muppar påstod att Putin gett en deadline på att återta Kursk till oktober, när man åter igen ber om källa så försvinner de lika snabbt som den Ukrainskt ockuperade marken i östra Ukraina.
edit: Dessutom är det närmare 400 miljarder dollar som Ukraina erhållits än så länge. Jämnförelsevis ligger Rysslands militärbudget för nästa år som kommer bli den största sedan Sovjet tiden på 165 miljarder dollar.