2024-10-28, 12:23
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Hennes man är bror till skådespelerskan Marika Lagercrantz som var en riktigt het MILF när hon var yngre.
Kanske har kärringen snygga barn.
Citera
2024-10-28, 12:27
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Samnytt påverkar väl inte på samma sätt som svt. Och sist jag kollade så sponsrade heller inte skattebetalarna Samnytt. Varför försöker du förminska ett allvarligt problem?
Det är och har alltid varit problematiskt för Sverige att medier vinklar.

Varje tidning eller politisk kant måste bli alltmer sensationella och nischade i symbios till sina egna läsare för att gå med vinst och/eller för att få ut respektive "propaganda".

Att Samnytt tas upp beror på att jag tycker att det är just dom brutit den svenska hedern.
Sen kan man alltid skylla på ditten och datten, tex liten tidning. och därför anse sig ha rätt att vara kriminell.
Men sök istället bidrag som alla andra. De borde stämmas 100 gånger om.
Citera
2024-10-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homenzinho
En vänsterkvinna ersätter en vänsterkvinna vid statstelevisionen, enligt statstelevisionen. Drottningen har utsett sin egen arvtagare, med regimens goda minne.

Betyder det att agendajournalistiken kvarstår i nuvarande form, med tonvikt på klimathysteri, klappjakt på SD och förmaningar om vad man inte får säga och dela på socialer? Eller kan man räkna med någon förändring?

Förmodligen kommer det att bli värre. Hon har ju en bakgrund från universitetet i Oregon där de flesta tongivande ANTIFA medlemmarna stammar ifrån. Förmodligen lärde hon sig ett och annat trix gällande infiltration och subversiv verksamhet när hon var där. Men det återstår att se.

Hursomhelst fortsätter väl wokehysterin i oförminskad takt. Fler program ledda av blattar. Fler program där vita svenskar, helst män, förlöjligas. Barnprogram ledda av transvestiter. Debatter där allt höger om S hatas. Uppmuntrande sångtävlingar där den som sjunger falskt vinner. På Spåret väljer enbart ut fd eller nuvarande anställda inom public service. Äh, va? Det gör de ju redan.

Konklusion: nepotismen och vansinnet fortätter.
Citera
2024-10-28, 12:41
Citat:
Uppenbarligen är du en del av det vänstervridna, totalitära drevet, då du demoniserar en liten låda med till dig avvikande åsikter och anser att de hör hemma bakom lås och bom. Du har sannerligen bolsjevik i blodet.
Jag har alltid varit för rättvisa, och därför innan sympatiserat med högern eftersom jag tyckte att det var fruktansvärt att inte alla åsikter fick föras fram.
Därför tog jag Samnytts parti. Men nu SD visat sitt rätta ansikte sig så återgår jag till samma rättvisa som jag alltid haft oberoende av vänster eller höger.
Fattar du att man även kan ha åsikter oberoende politiken i sak?
Citera
2024-10-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Är det Davids syrra? Släkt garanterat och som exempelvis Bonniers judar och vänster således kommer ingenting bli till det bättre..,

Davids fru tydligen..kommer garanterat bli mer David som framhäver sina spökskrivarböcker i svt framöver, neopotism i sin vänaste form,,,

Olyckligt att mediaeliten är så tätt sammankläggad med varandra. Så Anne är gift med David L på Expressen vilken i sin tur är son till f d chefredaktör Olof L på DN? Och så lever de alla i innerstan och umgås med varandra. Inte särskilt troligt att vi kan räkna med nya fräscha grepp eller nya perspektiv i MSM då det ser ut på detta vis.
Citera
2024-10-28, 12:46
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtide3n
Jag har alltid varit för rättvisa, och därför innan sympatiserat med högern eftersom jag tyckte att det var fruktansvärt att inte alla åsikter fick föras fram.
Därför tog jag Samnytts parti. Men nu SD visat sitt rätta ansikte sig så återgår jag till samma rättvisa som jag alltid haft oberoende av vänster eller höger.
Fattar du att man även kan ha åsikter oberoende politiken i sak?
Du verkar ha anammat hyckleri som rättesnöre. Man kan tycka olika i sakfrågor. Inget konstigt i det borde tyckas. Dock, Du verkar vilja stoppa dem med avvikande åsikter. Ditt försök att berätta en resa hur ditt medvetande vaknat upp ger jag inte mycket för, då den visar på totalitära åsikter. Är det kanske det du kom fram till?
Citera
2024-10-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Är David Lagercrantz jude? Hittar ingenting vid en snabb sökning som säger det men jag har för mig att han är det. Han verkar ömma judarna väldigt mycket iaf.

Nej.
Citera
2024-10-28, 12:52
Citat:
Du verkar ha anammat hyckleri som rättesnöre. Man kan tycka olika i sakfrågor. Inget konstigt i det borde tyckas. Dock, Du verkar vilja stoppa dem med avvikande åsikter. Ditt försök att berätta en resa hur ditt medvetande vaknat upp ger jag inte mycket för, då den visar på totalitära åsikter. Är det kanske det du kom fram till?
Nej. Jag verkligen led under många år med SD och Samnytt.
Det var hemskt att Åkesson blev fick springa gatlopp. Men vad jag ser nu är verkligen inte bättre. Jag trodde eller hoppades på att SD skulle bli räddningen men ack så fel jag fick.

SD borde ha lärt sig någonting och numera den vuxne i rummet men icke... Det kan jag inte förlåta.
Citera
2024-10-28, 13:00
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Olyckligt att mediaeliten är så tätt sammankläggad med varandra. Så Anne är gift med David L på Expressen vilken i sin tur är son till f d chefredaktör Olof L på DN? Och så lever de alla i innerstan och umgås med varandra. Inte särskilt troligt att vi kan räkna med nya fräscha grepp eller nya perspektiv i MSM då det ser ut på detta vis.
De gifte sig för typ 25 år sen och då var ingen av dem speciellt uppburen eller högt uppsatt.

Att SVT får en VD som bor i glesbygd och kommer från annan bransch än media lär knappast hända. Och jag har svårt att se något motsvarande hända i andra branscher.
Citera
2024-10-28, 13:02
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
– SVT ska vara en konstruktiv och trygg kraft i hjärtat av den svenska vardagen. Det är en stor och högtidlig uppgift. SVT ska finnas till för alla. Det blir min och medarbetarnas roll att tillsammans se till att SVT fortsätter att förtjäna publikens tid och förtroende. Det är med ödmjukhet och glädje jag tar mig an rollen som vd för SVT, som är det finaste arbete jag kan tänka mig.

Reagerade på den fetade meningen. Jag undrar om hon menar att det ska fortsätta som det är idag med den alltför agendasättande programtablån och den ideologiska slagsidan mot vänster hos redaktionerna, eller om det finns några planer på att rensa ut t ex alla kommunister på redaktionerna och ge plats för människor med andra perspektiv, för att få en mer nyanserad och rimlig bild av verkligheten. Siffran 70% har jag i bakhuvudet från någonstans, när det gällde hur många som röstar antingen V, MP eller S inom public service.

Drivor av människor har övergett public service för länge sedan, och det vet de själva redan om. Men jag tror inte att SVT, SR eller UR egentligen är särskilt intresserade av att deras kanaler ska vara för alla, med tanke på den politiska slagsidan, och att vinna tillbaka lyssnare och tittare man nu (troligtvis för evigt) har förlorat är ingen prioriterad fråga. Så länge de fortsätter att pumpa ut "den rätta ideologin" till en majoritet av befolkningen så behöver ingenting ändras.

Det enda som t ex SVT tjänar som syfte till idag för mig personligen är som en måttstock för att se hur långt vi har kommit i det här landet när det gäller rapportering av problem så som de faktiskt är. Invandring, kriminalitet, energipolitik, etc. Om det dyker ett allvarligt och riksintressant brott så går man till den källa, t ex Samnytt eller Fria Tider, som oftast skriver brutalt ärligt om incidenten, och sen går jag över till att se hur SVT valt att rapportera om saken. Givetvis, och i vanlig ordning, är det för det mesta "lying by omission" från SVT:s håll. De inbillar väl sig fortfarande att de är "neutrala" när de väljer att utelämna relevant information, för "ingen individ eller grupp ska pekas ut." Det är det som den "neutrala" och kultliknande värdegrunden förespråkar.
Citera
2024-10-28, 13:09
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homenzinho
En vänsterkvinna ersätter en vänsterkvinna vid statstelevisionen, enligt statstelevisionen. Drottningen har utsett sin egen arvtagare, med regimens goda minne.

Betyder det att agendajournalistiken kvarstår i nuvarande form, med tonvikt på klimathysteri, klappjakt på SD och förmaningar om vad man inte får säga och dela på socialer? Eller kan man räkna med någon förändring?

Kvinnor har väldigt svårt att förhålla sig till verkligheten och det finns 100 000-tals års historiska bevis på det iom att de alltid stannade kvar i byn utan att behövas utsättas för faror som männen tog på sig ist.
Därför kan dagens kvinnor nu ta sig friheten att "känna" att de sitter på sanningen om livets realiteter mer än män så de kan få "blomstra" ut på kommunistkanalen än mer.

Ersätt med en riktig man ist så vi får en riktig public service för hela befolkningen , inte bara andra halvan av befolkningen , eller lägg ner nuvarande ps-skräp som bara ställer till det för ett tidigare homogent land!

Eller föredrar ni kärring-teve , manliga feminister?
Citera
2024-10-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
De gifte sig för typ 25 år sen och då var ingen av dem speciellt uppburen eller högt uppsatt.

Att SVT får en VD som bor i glesbygd och kommer från annan bransch än media lär knappast hända. Och jag har svårt att se något motsvarande hända i andra branscher.

Nej, må så vara. Men i just mediabranschen är det så extra olyckligt med kläggeri eftersom den jobbar just med kommunikation till folket och tolkning/ presentation av vad som sker i världen. Om den branschen består till 90 % av individer med extrem vänsterlutning samt dessa också är tätt sammanlänkade via personliga nätverk har vi i grunden en gigantisk demokratisk problematik. Min förutsägelse är att MSM, som redan befinner sig i riskzonen av att ha gjort sig själv irrelevant för "vanligt folk", än mer riskerar att befästa denna position genom oförmåga till förnyelse. I längden kan vi inte ha en skattebetald mediasektor som inte producerar program folk kan tänka sig att ta del av. Jämför detta med andra skattefinansierade sektorer som t ex vård eller skolor. Dessa faciliteter har de flesta behov av och nyttjar. Men en media man saknar förtroende för kan man som medborgare undvika. Det blir då en liten klubb av inbördes beundrande som gör program bara de själva (och en pytteliten del av folket) tar del av men som de tvingar andra att bekosta. Inte hållbart. Inte demokratiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in