Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-27, 20:38
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Låter som du är avundsjuk. Du tyckte hon var märkligt när hon var ensam och hon dög inte som vän. Nu när hon är stor på nätet vill du verka som ni var vänner jämt. Klart hon ignorerar dig, hon har bättre saker för sig
Precis som med alla andra mytomaner i tråden, redogör för var jag skrivit att hon inte dög som vän. Jag upprepar frågan tills den är besvarad.

Citat:
Klart hon ignorerar dig, hon har bättre saker för sig
1. Hon vet inte vem hon skriver med.
2. Bättre saker = att slösa hela sitt liv på internet genom att skriva till andra anonyma och flasha sina diagnoser och psykiska åkommor?
3. Hon ignorerade inte, utan blockerade över ett skämt, tragisk som hon är.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du undrar alltså varför folk blockar dig när du utger dig för att vara en för dem okänd idiot?
Hej Statistiken! 8 år sedan, fick du mitt PM?

Till en person som har 11.000 okända idioter på sitt instakonto?
Citera
2024-10-27, 20:41
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Hon vill uppenbarligen inte ha kontakt med dig. Släpp det och vidare. Sitt inte som ett psykfall och stalka henne från anonyma konton och starta gnälltrådar. Gå vidare med ditt. Gör något kul istället! Det är du som är fett konstig här, mannen. Inte hon.
1. Vi pratar inte om "hon". Vi pratar om kvinnor i allmänhet.
2. Hon vet inte vem "jag" är så helt omöjligt för henne att veta om hon vill ha kontakt med "mig" eller inte.
3. Söka kontakt med vän = stalka? (Ja, jag vet att det börjar bli slitet nu)

Citat:
Håller med om allt du skriver. Väldigt, väldigt märkligt beteende från TS. Sitter och serieskriver från anonyma konton och fattar inte varför han blir ignorerad och blockad. Oskön person som tror alldeles för mycket om sig själv. Normalfungerande vuxna förstår är man är oönskad och går vidare. TS däremot, är övertygad om sin egen förträfflighet och sitter och snackar skit om vederbörande men kräver ändå att få ha kontakt. Satan min skapare, vad är det för fel på folk?
Du verkar psykiskt sjuk, alternativt kan du inte läsa. Läs om TS och återkom om du behöver övningsuppgifter i grundläggande läsförståelse.
Citera
2024-10-27, 20:55
det är först efter skolan som skillnader mellan individer blir tydliga. när man avviker mer och mer ifrån normen. Man ska studera eller lyckas skaffa sig ett bra jobb, träffa kärleken, flytta till eget hem och få barn och ha pengar till kläder, resor, hobbies och utelivet med vännerna. Sen ska man må bra och ha en bra relation till sina föräldrar inte minst. Det är symptom på "utslagning" som skapar dessa fenomen du undrar över.
Citera
2024-10-27, 21:23
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
det är först efter skolan som skillnader mellan individer blir tydliga. när man avviker mer och mer ifrån normen. Man ska studera eller lyckas skaffa sig ett bra jobb, träffa kärleken, flytta till eget hem och få barn och ha pengar till kläder, resor, hobbies och utelivet med vännerna. Sen ska man må bra och ha en bra relation till sina föräldrar inte minst. Det är symptom på "utslagning" som skapar dessa fenomen du undrar över.
Tack för ett av få seriösa svar här i tråden.

Visst tyder det på detta, men jag förstår liksom inte poängen. Hon vill ha slumpmässiga följare, men inte alla slumpmässiga följare. Hon skriker efter uppmärksamhet, men vägrar acceptera att bli sedd. Hon ställer offentliga frågor och blockerar dem som svarar.

Psykiskt friska tjejer är mer konsekventa i sina beteenden. De behåller sina irl-vänner online och vägrar acceptera folk utifrån, rent generellt, tvärtemot skoltiden. Det är också en försämring men kanske mer handlar om desperationen efter pojkvänner som upphör i vuxenlivet.
Citera
2024-10-27, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Tack för ett av få seriösa svar här i tråden.

Visst tyder det på detta, men jag förstår liksom inte poängen. Hon vill ha slumpmässiga följare, men inte alla slumpmässiga följare. Hon skriker efter uppmärksamhet, men vägrar acceptera att bli sedd. Hon ställer offentliga frågor och blockerar dem som svarar.

Psykiskt friska tjejer är mer konsekventa i sina beteenden. De behåller sina irl-vänner online och vägrar acceptera folk utifrån, rent generellt, tvärtemot skoltiden. Det är också en försämring men kanske mer handlar om desperationen efter pojkvänner som upphör i vuxenlivet.

det låter som en typ av kontaktstörning, eller så vill hon bara ha "likes" eller samlar på följare som inte utmanar henne.
Citera
2024-10-27, 22:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Jag söker uppmärksamhet för att få svar på min fråga. Vad du tycker och tänker är helt ointressant om ditt IQ inte ens räcker till att besvara trådstartens frågeställning, det vill säga varför kvinnor i allmänhet blir så jävla efterblivna efter gymnasiet.

Med tanke på den tid du tar på dig att svara på mina inlägg är det tämligen tydligt att du bryr dig om vad jag skriver och att du blir upprörd över det. Truth hurts! Du är välkommen att skriva ytterligare ett långt och argt svar för att visa hur mycket du inte bryr dig

Citat:
Håller med om allt du skriver. Väldigt, väldigt märkligt beteende från TS. Sitter och serieskriver från anonyma konton och fattar inte varför han blir ignorerad och blockad. Oskön person som tror alldeles för mycket om sig själv. Normalfungerande vuxna förstår är man är oönskad och går vidare. TS däremot, är övertygad om sin egen förträfflighet och sitter och snackar skit om vederbörande men kräver ändå att få ha kontakt. Satan min skapare, vad är det för fel på folk?

Nu tror jag visserligen att TS inte talar sanning men det är ändå intressant. För om han talar sanning är han, som du skriver, en riktigt otrevlig person. Om han inte talar sanning visar han ändå hur oskön han är genom att få ut något av att hitta på historier och sedan skriva lång arga inlägg till okända människor. Det finns ingen försonande egenskap oavsett vilket alternativ som är korrekt. Han lär dessutom fortsätta in absurdum.
Citera
2024-10-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag undrar också mest över TS trådstart. Han verkar inte riktigt klok heller. Tio år efter gymnasiet tar han kontakt med en person han knappt hade kontakt med då det begav sig. Han gör detta under fejkat namn. Skriver mail och PM men fortsätter trots att han blivit ignorerad. Vad är drivkraften? Varför bry sig om någon man påstår sig se ner på? Känns mest som en osäker snubbe som gärna vill se hur misslyckad en person blivit som han inte gillade för tio år sedan. Småsint...

Därför att han varit råkåt på denna brud enda sedan gymnasiet. Ingen normal människa söker upp någon, man knappt känner. Ännu mindre ett decennium efter. Bara en psykopat känner igen en annan psykopat. Han har uppenbarligen lika mycket problem själv. Att han dessutom beter sig som någon kärlekskrank valp som pockar på uppmärksamhet. Trots att han blir ignorerad. Kan inte bli mer uppenbart.

En loser som ingen tjej ville ha då, inte nu heller. Inte ens " diagnos tjejen". Klassisk incel. Dom kan inte riktigt låta bli att skriva sådana huvudrubriker on just det kvinnliga könet.

Hon borde polisanmäla dig för stalking. Du verkar ha en hel uppsättning med skruvar som fattas.
Citera
2024-10-28, 00:32
Medlem
avcs avatar
Citat:
Med tanke på den tid du tar på dig att svara på mina inlägg är det tämligen tydligt att du bryr dig om vad jag skriver och att du blir upprörd över det. Truth hurts!
Nej. Det irriterar mig att du lusar ner min tråd med massa efterblivna skitinlägg, vilket resulterar i ytterligare kavalkader OT-inlägg från fler som bestämmer sig för att inte läsa trådstarten.

Citat:
Nu tror jag visserligen att TS inte talar sanning men det är ändå intressant.
Vad du tror och inte tror är irrelevant.

Citat:
För om han talar sanning är han, som du skriver, en riktigt otrevlig person.
What comes around, goes around...

Citat:
Om han inte talar sanning visar han ändå hur oskön han är genom att få ut något av att hitta på historier och sedan skriva lång arga inlägg till okända människor.
Säger mytomanen som kavlar ihop inbillningsfoster istället för att bara lämna tråden och söka sig till ett ämne densamma behärskar.

Citat:
Du är välkommen att skriva ytterligare ett långt och argt svar för att visa hur mycket du inte bryr dig
Det kommer jag inte göra, däremot rapporterar jag framtida OT-inlägg då du i och med detta bekräftar trollning snarare än missförstånd och uppmanar till ytterligare off-topic. (Kräks över sånt här, men i undantagsfall nödvändigt pga rena sabotörer i trådarna)
Citera
2024-10-28, 00:48
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Därför att han varit råkåt på denna brud enda sedan gymnasiet.

Baserat på?

Citat:
Ingen normal människa söker upp någon, man knappt känner.
Jag känner alltså inte personen jag varit vän med sedan gymnasiet?

Citat:
Ännu mindre ett decennium efter.
Folk tar kontakt 30, 40, 50 år sedan senast. Det händer, tro det eller ej. Att de inte tar kontakt med dig förstår jag, det har uppenbarligen vissa anledningar.

Citat:
Han har uppenbarligen lika mycket problem själv.
Mitt problem är att jag vill ha svar på varför tjejer blir dumma i huvudet efter gymnasiet. Är det så otroligt svårt att svara på?

Citat:
Att han dessutom beter sig som någon kärlekskrank valp som pockar på uppmärksamhet.
Och vad gör då inte vederbörande? 11.000 följare, konstanta uppmärksamhetsinlägg, bloggar och liknande?

Citat:
Trots att han blir ignorerad. Kan inte bli mer uppenbart.
Jag blev ignorerad för hon inte kunde ta ett skämt, din jävla tönt. Dessutom på ett anonymt konto, så det var aldrig jag som blev blockerad.

Citat:
En loser som ingen tjej ville ha då, inte nu heller. Inte ens " diagnos tjejen".
Hon ville ha mig då, jo. Det blev aldrig så utan vi var aldrig mer än vänner i verkligheten. Tro det eller ej, det går faktiskt att vara vän med tjejer också.

Om du läste tråden ordentligt har jag dessutom haft partner i 5 år. Även hon har haft några förhållanden men de räckte ungefär lika länge som mobilbatteriet. En liten drawback med borderline, helt klart.

Ovanstående skiter jag dock i; det intressanta är att hon skriker efter uppmärksamhet men inte klarar av den uppmärksamhet hon får. Det är liksom hela frågeställningen. Jag har ingenting emot personen ifråga, visst att hon ser förjävlig ut och är 11 i huvudet med sitt konstanta valpiga uppmärksamhetspåkallande, men hon är fortfarande min vän. Att jag är hennes vän betyder att jag accepterar hur hon ser ut och är, även om jag har mina åsikter. Hon har alldeles garanterat sina åsikter om mig också.

Citat:
Klassisk incel. Dom kan inte riktigt låta bli att skriva sådana huvudrubriker on just det kvinnliga könet.

Återigen, tråden handlar om ett beteende, inte om någon slags önskan att få ligga. Tragiska töntar ni är som inte ens kan läsa en rubrik om en kvinna, utan att omedelbart tänka att det är en loser som bara vill ligga.

Citat:
Hon borde polisanmäla dig för stalking.
Vore det så enkelt hade du själv blivit polisanmäld som stalkar mig med inlägg på Flashback.

Citat:
Du verkar ha en hel uppsättning med skruvar som fattas.
Det är inte olagligt
Senast redigerad av avc 2024-10-28 kl. 00:57.
Citera
2024-10-28, 00:59
Medlem
Citat:
Precis som med alla andra mytomaner i tråden, redogör för var jag skrivit att hon inte dög som vän. Jag upprepar frågan tills den är besvarad.

1. Hon vet inte vem hon skriver med.
2. Bättre saker = att slösa hela sitt liv på internet genom att skriva till andra anonyma och flasha sina diagnoser och psykiska åkommor?
3. Hon ignorerade inte, utan blockerade över ett skämt, tragisk som hon är.

Hej Statistiken! 8 år sedan, fick du mitt PM?

Till en person som har 11.000 okända idioter på sitt instakonto?

Jag undrar vem som är tragisk, en som har trevligt med sina följare på nätet eller en som anonymt stalkar och inte gått vidare sen gymnasiet. Väx upp och skaffa dig ett eget liv istället för att bry dig i hur andra lever sitt
Citera
2024-10-28, 01:12
Medlem
avcs avatar
Citat:
Jag undrar vem som är tragisk, en som har trevligt med sina följare på nätet eller en som anonymt stalkar och inte gått vidare sen gymnasiet. Väx upp och skaffa dig ett eget liv istället för att bry dig i hur andra lever sitt
Du är tragisk som inte kan besvara varken TS eller följdsvaren du fått. Redogör för var jag skrivit att hon inte dög som vän och hur kontakt med vänner = stalking. Jag har en hel del vänner på sociala medier som jag inte träffat sedan gymnasiet, eller ens då. En ganska snygg brud som jag inte träffat eller ens chattat med sedan högstadiet gillade ett av mina inlägg för ett par veckor sedan, är det också stalking?

Och framför allt, varför utvecklar kvinnor detta beteende i vuxenlivet? Vad är din syn på detta? Är man på allehanda plattformar och bokstavligen skriker efter uppmärksamhet för man inte vill få "stalkers" eller vad vill du komma fram till? Tycker du dessa 11.000 "stalkers" ska sluta bry sig, växa upp och skaffa egna liv istället?
Citera
2024-10-28, 01:19
Medlem
Citat:
Du är tragisk som inte kan besvara varken TS eller följdsvaren du fått. Redogör för var jag skrivit att hon inte dög som vän och hur kontakt med vänner = stalking. Jag har en hel del vänner på sociala medier som jag inte träffat sedan gymnasiet, eller ens då. En ganska snygg brud som jag inte träffat eller ens chattat med sedan högstadiet gillade ett av mina inlägg för ett par veckor sedan, är det också stalking?

Och framför allt, varför utvecklar kvinnor detta beteende i vuxenlivet? Vad är din syn på detta? Är man på allehanda plattformar och bokstavligen skriker efter uppmärksamhet för man inte vill få "stalkers" eller vad vill du komma fram till? Tycker du dessa 11.000 "stalkers" ska sluta bry sig, växa upp och skaffa egna liv istället?

Det är en kvinna som gör det här, inte alla.
Många släpper gärna sitt liv från gymnasiet när de blir vuxna och går vidare.
En del gillar kontakt med tidigare gymnasievänner, de som själva kanske är kvar mentalt i den tiden. Därför fick du napp från en.
Personligen hade jag spytt galla om någon anonym började skriva och dra upp massor från gymnasiet. Jag hade också ignorerat.
Så det är helt enkelt olika. Men i det här fallet borde du bara acceptera att hon har gått vidare och lämnat gymnasietiden bakom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in