2024-10-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ordet skyddsplacering är felaktigt använt av Chrippa.

Det pågår en utredning av situationen så det var därför inte soc eller polisen agerade när Julia bara dök upp .

Hade hon haft soc i ryggen innan hon kom dit och ordnat upp sin situation så hade det väl varit en annan sak.

Dessutom så behöver man som förälder lära sig att kommunicera med varandra.

Jag personligen anser att Chrippa och Julia behöver samarbetssamtal och avtal med hjälp av familjerätten.

Det var hennes vecka och han menade att han hade en skyddsplacering och då inte behövde låta dottern åka med sin mamma.

Han och Linnea har suttit vid köksbordet och gjort en egen socutredning och sagt att Julia inte har en bostad så därför skyddsplacerar Chrippa barnet i Chrippas vård.

Chrippa är ju så dum så korna slutar mjölka.

Han började ju glatt skrika högt att han nu hade barnet och skulle ha henne jämt för det var en skyddsplacering.

Tror du att han har mer än en femårings förstånd?
Citera
2024-10-27, 20:43
Medlem
Dopys avatar
Jag fattar inte hur folk som hatar Chrippa orkar sitta och kolla på hans streams.
Men det ger ju mer tittare för chrippa, så det är väl bara positivt för honom.
Citera
2024-10-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Chrippa, Linnea och jag är väldigt olika människor som vill väldigt olika saker i livet.
Så nej jag är inte avundsjuk på dem, varför skulle jag vara det?
Är du avundsjuk på dem?

Varför låter du som en idiot för? Är du en?

Chrippa skrek ut sin glädje för att han själv hade skyddsplacerat barnet hos sig själv för att Julia inte hade det ena eller andra och han tycker inte att det räckte för att hon skulle kunna få ha barnet, så han vägrade lämna ut barnet. Vilket är egenmäktigt förfarande och det kan bli rättsliga följder av sånt. Julia verkar ju nu få stöd av flera människor så att en anmälan mot Hr Christofer Berg kanske redan finns?
Citera
2024-10-27, 20:45
Medlem
Citat:
Jag fattar inte hur folk som hatar Chrippa orkar sitta och kolla på hans streams.

Jamen det är väl roligt för lilla dig. Är du glad nu? Fick du lördagsgodis i går? Vara upp lite längre på lördag och nån timme extra på nätet för dig. Så fint att du förklarar att du inte fattar. Nu vet vi det.
Citera
2024-10-27, 20:45
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, dom behöver nog lite mer hjälp än så, de kan ju inte ens ta hand om sig själva. Än mindre skapa en trygg miljö, i ett permanent hem. Det är tragiskt att barn ska behöva ha det så, och ständigt befinna sig i epicentrum av bråk och skrik. Det är väldigt obehagligt för ett barn i den åldern, och det brukar sätta sina spår.

Ja dom är i behov av hjälp för att reda ut situationen och lära sig samarbeta.

Dessutom behöver det här drevet och allt som rör det upphöra från alla håll - det är en förutsättning för att kunna stabilisera hela situationen.

Det påverkar också föräldraförmågan och inte i positiv mening.
Citera
2024-10-27, 20:50
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur vet Chrippa hur Julia bor?

Varför säger soc till Julia att dottern inte är placerad hos Chrisfofer utan att hon har rätt att ha barnet varannan vecka?

Varför hittar han på något om skyddsplacering, vad är det och hur passar det in i det hela? Vad är det för något barnet behöver SKYDD emot?

Sådant är det ju självklart att man måste veta.

Vi vet inte hur de kommunicerar och vad men en sak är säker - man kan inte vara en bra förälder under tiden som man saknar bostad.

Då är det den andra förälderns skyldighet att ta över boendet mer under tiden.
Citera
2024-10-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja, efter att man blivit friad i Tingsträtten och sedan dömd i Hovrätten kan det ske. Pajas! inte samma sak här.

Hahahahahaha under pågående utredning så är det omöjligt att släppas om man riskerar sådana straff du påstår.

Du ljuger, och är en riktig dräääääng.

Jalla, gå kolla Netflix. I serier där kanske det hänt

Jag pissar på dig, och hela ditt släkträd.

Glöm inte det viktigaste, DU VET INTE VAD DU PRATAR OM!

FInns en anledning till att du har det där användarnamnet.

oj, trampade på en jävligt öm tå, känner folk som suttit häktade i 8 mån , men släppta i väntan på att ETT vittne ska återkomma till sverige , och sedan fått 5 år så JO jag vet vad jag snackar om , vet folk som inte blivit häktade å också fått 5-6 år. gå nanna kudde, glöm inte mammas tutte på vägen hahhaahaha som en 2 årig tuffinmg du är bakom en skärm! ncncncncnc
Citera
2024-10-27, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ja dom är i behov av hjälp för att reda ut situationen och lära sig samarbeta.

Dessutom behöver det här drevet och allt som rör det upphöra från alla håll - det är en förutsättning för att kunna stabilisera hela situationen.

Det påverkar också föräldraförmågan och inte i positiv mening.

Drev? Det är nog så att någon vuxen ska klippa av kabeln till deras internet och börja i skolan igen. Samarbeta kan ju vara bra att lära sig. Men det är nog det minsta problemet.
Citera
2024-10-27, 20:58
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Drev? Det är nog så att någon vuxen ska klippa av kabeln till deras internet och börja i skolan igen. Samarbeta kan ju vara bra att lära sig. Men det är nog det minsta problemet.

Ja, drev eller vad kallar du det som pågått på sociala medier sedan årsskiftet?

Flera hundra videos på youtube kallar jag för drev.
Citera
2024-10-27, 21:00
Avslutad
Citat:

Jag hatar ingen, tycker mest synd om honom. Hans streams består ju mest av att skrika och gapa. Folk hatar honom, och han tjänar pengar då? Tror inte det spelar så stor roll, det är smulor oavsett.
Citera
2024-10-27, 21:01
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är han som är återbetalningsskyldig till långivarna -- men de kan fortfarande ha levt upp pengarna tillsammans och moraliskt är då skulden också hennes.

Hon kommer nog få ett kännbart straff på annat sätt ska du se.
Citera
2024-10-27, 21:03
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Hon kommer nog få ett kännbart straff på annat sätt ska du se.

Vad menas med kännbart straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in