2024-10-24, 10:10
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja din mupp -om de har plockat in Chrippa och Linnea så har de givetvis också hämtat Lillen.
Det är liksom inte okej om myndigheterna lämnar kvar en fyraåring som skall ta hand om sig själv.

De har alltså inte hämtat Lillen för att Chrippa inte fungerar som förälder - utan det gäller ju en misstanke om eko-brott - om uppgifterna stämmer.

Tyvärr kommer nu Lillen tydligen få åka tillbaka till en mamma som är mer intresserad av TikTok än barnet, som struntar i tandläkarbesök osv .. och som du mycket sällan sett engagera sig tillsammans med barnet i aktiviteter som både är nyttiga och roliga för barnet.

Haha nej, det är du som är en mupp. Nu vill vi alla höra här hur fel du haft om clownen. Det handlar inte om ungen åker tillbaka eller hamnar på ett fosterhem, eller om någon annan. Det handlar om att du likt de få andra här inne som försvarat clownen ska stå för att ni hade fel. Men det kommer ni aldrig göra, lilla lilla människa.
Citera
2024-10-24, 10:11
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Alla borde lugna sig lite.

Ingen vet ännu vad som kommer ske.. Förhör sen släppas vem vet.

Men Micor.
Jag har ännu inte sett bevis för att Julia har huvudansvar över vissa tjänster för att Chloe var folkbokförd där.

Du har haft många dagar på dig att leta nu.

Alla vet vad som kommer ske. Hans jävla luftslott rasar som ett korthus idag
Citera
2024-10-24, 10:16
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Nej, det var väl om han dömdes för grov misshandel till många år i fängelse som han sa att han hade "gett upp".
Han är dock inte typen som ger upp - så jag är rätt säker på att han hade hanterat det också.

Nej jag minns tydligt att det spelats upp ett telefonsamtal mellan Jocke och Chrippa, där Jocke bett Chrippa lägga om sitt liv och att Eko kommer slå till en dag...och Jocke sa även "då är jag rädd att du inte klarar det.." Något i den stilen. Och Chrippa svarade liknande: "ja precis, jag skulle ge upp då, det skulle jag inte klara.."

Att vara så enormt uppe i sig själv som Chrippa varit, och besatt i märkeskläder och lägga precis ALL vikt i att pengar och lyxliv med resor är det enda som gäller. Det är ingen liten sak. Uppvaknandet kan få folk att ta drastiska beslut. Finns oändligt med män som tagit sina liv då de anser att allt är förlorat ekonomiskt. Vi får självklart hoppas att han har övervak och inte väljer den vägen. För barnets skull. Men att risken inte finns tror jag är att stoppa huvudet i sanden totalt.
Citera
2024-10-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Även om chrippa blir dömt till fängelse kan det ta flera år innan han åker in,Till och med dömda våldtäksmän kan få vänta flera år på fängelsdomen
Tror inte dom släpper honom för det finns risk att han lämnar landet.
Citera
2024-10-24, 10:17
Medlem
Citat:
Jo, jag har länkat till hur det fungerar.
Det är dessutom en kunskap du borde - saknar du den så har du sannolikt inga barn själv och rör dig inte utanför hemkommunen/regionen.

Stämmer inte. Du försöker bara sprida trådsanningar.
Du har inte länkat till ett skit.
Bara att Chloe har sin rätt att ha Folktandvården i den kommun hon är folkbokförd.. Det är det ända du har rätt i.

Sen har alla som har delad vårdnad om barnet. 50/50 lika stort ansvar att boka och ta henne dit.

Så även om Chrippa skulle bo i Marbella. Så hade han haft lika stort ansvar att sköta det dom veckorna chloe hade varit hos honom.
Till den kommun som Chloe är folkbokförd i.
Precis som Chrippa tog henne till bvc där hon var folkbokförd.
Citera
2024-10-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ja, men om det var så uppenbart så hade ju processen varit ganska kort.
Behöver de sitta på och samla fler bevis, eller leta efter bevis så är det ju inte "uppenbart".
Det är ju inte så att en åklagare får sitta och vänta medan en person fortsätter att begå brott om det finns en bevisning som räcker till åtal.

Whops..
Ibland är det bättre att vara tyst.
Citera
2024-10-24, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Haha nej, det är du som är en mupp. Nu vill vi alla höra här hur fel du haft om clownen. Det handlar inte om ungen åker tillbaka eller hamnar på ett fosterhem, eller om någon annan. Det handlar om att du likt de få andra här inne som försvarat clownen ska stå för att ni hade fel. Men det kommer ni aldrig göra, lilla lilla människa.
Vad har jag haft fel i menar du?
Att han haft mycket pengar - trots att ni hävdat motsatsen?
Att vi inte vet varifrån pengarna kommer?

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nej jag minns tydligt att det spelats upp ett telefonsamtal mellan Jocke och Chrippa, där Jocke bett Chrippa lägga om sitt liv och att Eko kommer slå till en dag...och Jocke sa även "då är jag rädd att du inte klarar det.." Något i den stilen. Och Chrippa svarade liknande: "ja precis, jag skulle ge upp då, det skulle jag inte klara.."
Det är vad som sägs gällande misshandeln.

Citat:
Att vara så enormt uppe i sig själv som Chrippa varit, och besatt i märkeskläder och lägga precis ALL vikt i att pengar och lyxliv med resor är det enda som gäller. Det är ingen liten sak. Uppvaknandet kan få folk att ta drastiska beslut. Finns oändligt med män som tagit sina liv då de anser att allt är förlorat ekonomiskt. Vi får självklart hoppas att han har övervak och inte väljer den vägen. För barnets skull. Men att risken inte finns tror jag är att stoppa huvudet i sanden totalt.
Fast nu är det ju rätt så många intagna som förlorat allt och när de ställs inför faktum så klarar de mycket långa straff.
Chrippa är inte typen som ger upp - och jag tror inte han gör det även om han skulle dömas.
Citera
2024-10-24, 10:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Stämmer inte. Du försöker bara sprida trådsanningar.
Du har inte länkat till ett skit.
Bara att Chloe har sin rätt att ha Folktandvården i den kommun hon är folkbokförd.. Det är det ända du har rätt i.

Sen har alla som har delad vårdnad om barnet. 50/50 lika stort ansvar att boka och ta henne dit.

Så även om Chrippa skulle bo i Marbella. Så hade han haft lika stort ansvar att sköta det dom veckorna chloe hade varit hos honom.
Till den kommun som Chloe är folkbokförd i.
Precis som Chrippa tog henne till bvc där hon var folkbokförd.
Det var inte Chrippa som beställt tiden till BVC, hon blev kallad och Julia avbokade den.

Jo, det finns ett huvudansvar för den som bor på orten där barnet är mantalsskrivet - så länge det inte begärts överflytt av olika funktioner till det andra boendet. För att göra flytt av sådant så krävs att båda vårdnadshavarna godkänner det.
Akutvård är alltid undantaget - men det gäller inte förrän läget är akut.

Färdigdiskuterat i den saken med dig.
Citera
2024-10-24, 10:25
Medlem
Är det någon som kan sammanfatta den här tråden? Samtidigt förklara varför den här personen trendar bland äldre ämnen... Fattar inte intresset av Chrippe
Citera
2024-10-24, 10:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Whops..
Ibland är det bättre att vara tyst.
Nej, absolut inte.
Stämmer det som sägs så bekräftar väl det enbart det jag säger i inlägget.
Är det uppenbart så sitter de inte och drar ut på ärendet och låter folk fortsätta begå brott.
Citera
2024-10-24, 10:27
Medlem
wicks avatar
Citat:
Vad har jag haft fel i menar du?
Att han haft mycket pengar - trots att ni hävdat motsatsen?
Att vi inte vet varifrån pengarna kommer?

Det är vad som sägs gällande misshandeln.

Fast nu är det ju rätt så många intagna som förlorat allt och när de ställs inför faktum så klarar de mycket långa straff.
Chrippa är inte typen som ger upp - och jag tror inte han gör det även om han skulle dömas.

Du är väl inte så dum så inte du inte inser allt du försvarat han i? Han gör aldrig några fel, det är alltid Jockes fel chrippa är bästa pappan ingeting är bevisat enligt er anhängare.

Nu fick du bevis.
Citera
2024-10-24, 10:30
Avstängd
"Catch me if you can" passar väl bra nu?
https://ibb.co/bQjsrCx

Grannen har koll.
https://ibb.co/pjW2JP8
Senast redigerad av frason 2024-10-24 kl. 10:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in