2024-10-27, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Han kanske hade saker hos sin pappa. Du vet en plan B...
Nej, det påstod att de fotades/filmades när de bar ut TV:n ur bostaden - jag tror knappast han förvarar massa extra TV apparater i hos T
Citera
2024-10-27, 20:08
Avslutad
[quote=Sturuf|89931497]
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Tror vi alla känner cirka 10 personer som har blivit av med sin teve i år, och känner till cirka 40-50 stycken som gjort det. Cirka 34% hulgråter, 4% snyftar, resten behåller sina kroppsvätskor för sig själva.

Undrar hur mycket som går till rekreation i näsan per dag och annat som ska in och alkoholkonsumtionen för monstret måste kosta en del.

Precis, och hon kan allt om kapital, och är så stolt över Chrippa som bara köper en tv till, utan gråta som alla andra tappar bort sina tv apparater. Det finns ju inte på kartan att kärringen kan svara på mina frågor. För hade hon kunnat det, så hade hon varit så nöjd och tillfredsställd, att trycka till någon på riktigt för en gång skull. Det är så pinsamt låg nivå. Chrippa och Tanten har en sak gemensamt, de överskattar sin egna förmåga, å det grövsta. Och underskattar sin omgivning. Därför kommer aldrig kunna redogöra för frågor jag ställt, utifrån sina egna påståenden, anklagelser gentemot andra postare om att inte kunna det hon själv inte kan.
Senast redigerad av Assault12 2024-10-27 kl. 20:14.
Citera
2024-10-27, 20:09
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det påstod att de fotades/filmades när de bar ut TV:n ur bostaden
Grannar filmade. Finns klipp av det på TikTok.
Syns när de bär ut tv, stationär dator, skärmar och lådor med saker.
Inte "det påstod"....
Det var så.
Han har köpt ny tv med farsan sin
Citera
2024-10-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Julia har själv berättat i live att hennes konton är låsta.
Vid andra tillfällen har hon berättat att polisen har hennes mobil och att hon uppgett alla uppgifter till polisen när hon agerat målvakt för Chrippa.
Hon samarbetar med polisen och det retar Chrippa så mycket att han tar barnet som vapen mot henne.

Aha det är därför att som den smartie han är hittar på det här om skyddsplacering och allt vad han kallar det. Har hört en ljudinspelning när Julia inte får hämta sin dotter när det är hennes vecka. Chrippa dillar då om att soc ha sagt att hon inte får ha barnet.

Julia ringer då soc och de säger att barnet inte alls är placerat på något sätt enbart hos Christofer. Utan att hon har all rätt att hämta barnet till sin vecka.

Efter det så tar Chrippa in barnet som står bakom hans ben och gråter och vill följa med mamma nu, då griper Linnea in och tar tag i barnet och drar henne ännu längre in i bostaden och skriker till Julia att jag ringer polisen.

Och Julia sa, ja ring polisen.

Och sen stängdes dörren.

Det låter som om saker och ting behöver redas ut hos socialen kring barnets boende. Den här påhittade skyddsplaceringen är ju bisarr. Och att vägra låta barnet resa hem med mamma på grund av den här påhittade skyddsplaceringen eller vad han kallar det mer är ju egenmäktigt förfarande.

Chrippa trasslar till dig för sig.
Citera
2024-10-27, 20:14
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Julia har själv berättat i live att hennes konton är låsta.
Vid andra tillfällen har hon berättat att polisen har hennes mobil och att hon uppgett alla uppgifter till polisen när hon agerat målvakt för Chrippa.
Hon samarbetar med polisen och det retar Chrippa så mycket att han tar barnet som vapen mot henne.

Det går inte ihop om du tar det i rätt ordning.

Chrippa hade dottern boende hos sig redan INNAN Julias mobil beslagtogs.

Den togs i beslag när hon var på förhör samma dag som Chrippa plockades in.

Dottern hade/har sitt huvudsakliga boende hos Chrippa pga att Julia såg till att bli vräkt.

Hon lever på soc men sket i hyran och utan bostad så drog hon runt dottern för att sova på soffor hos vänner.

Chrippa gjorde exakt vad som förväntas av en förälder i den situationen när den andra föräldern inte kan erbjuda ett tryggt hem.

Så han använder inte dottern mot Julia - det är enbart ett passande narrativ för drev-gänget.
Citera
2024-10-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12

Precis, och hon kan allt om kapital, och är så stolt över Chrippa som bara köper en tv till, utan gråta som alla andra tappar bort sina tv apparater. Det finns ju inte på kartan att kärringen kan svara på mina frågor. För hade hon kunnat det, så hade hon varit så nöjd och tillfredsställd, att trycka till någon på riktigt för en gång skull. Det är så pinsamt låg nivå.

Micro skriver samma saker om och om igen. Det är inte en diskussion från hennes sida. Hon påstår glatt att alla är avundsjuka på Chrippa och Linnea samtidigt som omvärlden faller samman omkring dem.

Det här med att han vägrade lämna ut barnet är egenmäktigt förfarande och han kan dömas för det. Och i förlängningen om han fortsätter att bara behålla barnet så kan han förlora vårdnaden. Oj vad alla är avundsjuka.
Citera
2024-10-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det går inte ihop om du tar det i rätt ordning.

Chrippa hade dottern boende hos sig redan INNAN Julias mobil beslagtogs.

Den togs i beslag när hon var på förhör samma dag som Chrippa plockades in.

Dottern hade/har sitt huvudsakliga boende hos Chrippa pga att Julia såg till att bli vräkt.

Hon lever på soc men sket i hyran och utan bostad så drog hon runt dottern för att sova på soffor hos vänner.

Chrippa gjorde exakt vad som förväntas av en förälder i den situationen när den andra föräldern inte kan erbjuda ett tryggt hem.

Så han använder inte dottern mot Julia - det är enbart ett passande narrativ för drev-gänget.

Hur vet Chrippa hur Julia bor?

Varför säger soc till Julia att dottern inte är placerad hos Chrisfofer utan att hon har rätt att ha barnet varannan vecka?

Varför hittar han på något om skyddsplacering, vad är det och hur passar det in i det hela? Vad är det för något barnet behöver SKYDD emot?
Citera
2024-10-27, 20:25
Medlem
Citat:

Kan erbjuda ett tryggt hem?

Man kan inte bara vägra lämna ut barnet till den andra föräldern för att man själv har gjort en utredning och tagit ett beslut om skyddsplacering. Det måste du väl ändå förstå?
Citera
2024-10-27, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Micro skriver samma saker om och om igen. Det är inte en diskussion från hennes sida. Hon påstår glatt att alla är avundsjuka på Chrippa och Linnea samtidigt som omvärlden faller samman omkring dem.

Det här med att han vägrade lämna ut barnet är egenmäktigt förfarande och han kan dömas för det. Och i förlängningen om han fortsätter att bara behålla barnet så kan han förlora vårdnaden. Oj vad alla är avundsjuka.

Precis, och för vem skriver man då? Retorisk fråga såklart. Hon tillför inget av värde, och att de får fortgå, är ju obegripligt. Allt hon skriver är trams. Chrippa är rik. Hon är rik, och andra kan inget om kapital. Och den här tråden ska grunda sig i fakta och spekulation. Och jag är avundsjuk och allt möjligt. Nu har kärringen öppet mål. Nu finns möjlighet att förnedra mig helt.
Citera
2024-10-27, 20:30
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Hur vet Chrippa hur Julia bor?

Varför säger soc till Julia att dottern inte är placerad hos Chrisfofer utan att hon har rätt att ha barnet varannan vecka?

Varför hittar han på något om skyddsplacering, vad är det och hur passar det in i det hela? Vad är det för något barnet behöver SKYDD emot?

Ordet skyddsplacering är felaktigt använt av Chrippa.

Det pågår en utredning av situationen så det var därför inte soc eller polisen agerade när Julia bara dök upp .

Hade hon haft soc i ryggen innan hon kom dit och ordnat upp sin situation så hade det väl varit en annan sak.

Dessutom så behöver man som förälder lära sig att kommunicera med varandra.

Jag personligen anser att Chrippa och Julia behöver samarbetssamtal och avtal med hjälp av familjerätten.
Citera
2024-10-27, 20:37
Avslutad
Citat:
Ordet skyddsplacering är felaktigt använt av Chrippa.

Det pågår en utredning av situationen så det var därför inte soc eller polisen agerade när Julia bara dök upp .

Hade hon haft soc i ryggen innan hon kom dit och ordnat upp sin situation så hade det väl varit en annan sak.

Dessutom så behöver man som förälder lära sig att kommunicera med varandra.

Jag personligen anser att Chrippa och Julia behöver samarbetssamtal och avtal med hjälp av familjerätten.

Ja, dom behöver nog lite mer hjälp än så, de kan ju inte ens ta hand om sig själva. Än mindre skapa en trygg miljö, i ett permanent hem. Det är tragiskt att barn ska behöva ha det så, och ständigt befinna sig i epicentrum av bråk och skrik. Det är väldigt obehagligt för ett barn i den åldern, och det brukar sätta sina spår.
Citera
2024-10-27, 20:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Varför tror du att jag tror det? Jag ställde en fråga. Är du avundsjuk på hur bra de har det? Tycker du att de har det bra?
Chrippa, Linnea och jag är väldigt olika människor som vill väldigt olika saker i livet.
Så nej jag är inte avundsjuk på dem, varför skulle jag vara det?
Är du avundsjuk på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in