2024-10-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
I Tyskland då antar jag? Lite otydligt var du köper den. Inte fan köper du den väl på butik i Sverige i alla fall?

Ja det kanske jag skulle skrivit, jag är i Estland. Men jag har sett dem i andra länder också, jag antar att de finns i alla Lidl utanför Sverige.

0,89€ kostade den, det var rätt bra pris tyckte jag.
Citera
2024-10-27, 00:17
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Ja det kanske jag skulle skrivit, jag är i Estland. Men jag har sett dem i andra länder också, jag antar att de finns i alla Lidl utanför Sverige.

Den har fått en ganska avmätt recension på en estnisk ölblogg (kör sidan via Google translate för att få kontentan).

0.89€ verkar vara kampanjpris? I länken från förra året pratar man om 1.29€ + pant.
Citera
2024-10-27, 00:25
Medlem
TordesPungs avatar
Jag tycker Pearlnebachern /Flaskölen dom har i Sverige är god, ligger på 3,5
öl ska inte vara sådär stark det är äckligt, mellan 3-5 är bra
Citera
2024-10-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Den har fått en ganska avmätt recension på en estnisk ölblogg (kör sidan via Google translate för att få kontentan).

0.89€ verkar vara kampanjpris? I länken från förra året pratar man om 1.29€ + pant.

Hahaha "betyg: 1". Men man får ju se det för vad det är, jag tycker att den är väldigt jämförbar med Åbro 7,2%. Så stark öl är inte lika god som en 5%.

Jag vet inte om det var kampanj, men han kanske köpte den i en mindre Lidl eller något. Det står 0,89€ på kvittot.
Citera
2024-10-27, 01:51
Medlem
Manginazs avatar
Citat:

Vilket kap! Oj va lätt det hade blivit att bli alkis!

Tycker att Lidl borde se till att dom gick att beställa på systemet, jag är självfallet realist och inser att dom skulle kosta mera.
Citera
2024-10-27, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Vilket kap! Oj va lätt det hade blivit att bli alkis!

Tycker att Lidl borde se till att dom gick att beställa på systemet, jag är självfallet realist och inser att dom skulle kosta mera.

De skulle nog ha jämförelsevis väldigt bra APK om de såldes på systemet. Här kostar de ungefär lika mycket som en lokal öl fast med runt 5% alkohol.
Citera
2024-10-27, 18:00
Medlem
Citat:
Hahaha "betyg: 1". Men man får ju se det för vad det är, jag tycker att den är väldigt jämförbar med Åbro 7,2%. Så stark öl är inte lika god som en 5%.

Jag vet inte om det var kampanj, men han kanske köpte den i en mindre Lidl eller något. Det står 0,89€ på kvittot.

låter som estlandspris. allt är väl lägre i estland?
Citera
2024-10-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
låter som estlandspris. allt är väl lägre i estland?

Alltså det är väl normalt pris för en lokal öl med runt 5% alkohol.
Citera
2024-10-30, 21:21
Medlem
Sänkte precis en kall Heiniken.

Fan, en kall Heiniken är nog det godaste som finns!
Jag vet att det anses vara en riktig skitöl men det skiter jag i!

Tror jag ska ta en till💪💪
Citera
2024-10-31, 11:33
Medlem
Citat:
de har inga i lager online. 2024-10-23 blev 2024-10-25 osv. lägg till att man ska vänta på frakt i flera dagar och det är inte alls säkert de lägger in i lager den 25 heller.

funderar på oppigårds thurbo stout och lite annat istället nästa vecka. ingen orsak - lägger ned att köpa 11 %. ser att priset för motsvarande 12% 33cl är ca 155kr på bolaget per stk efter alkoholskatt och importskatter och inte 45kr som du nämnde tidigare hehe. öl är nog det dyraste sett till procenthalt på bolaget och cl man kan köpa.

Släpptes ett mindre parti i dag på webben. Var 29 flaskor när jag kollade som sålde slut rätt snabbt. Beställde iaf två till.
Citera
2024-10-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Släpptes ett mindre parti i dag på webben. Var 29 flaskor när jag kollade som sålde slut rätt snabbt. Beställde iaf två till.

beställde 6stk. var 150 imorse kl 9. tack
Citera
2024-10-31, 15:56
Medlem
Citat:
beställde 6stk. var 150 imorse kl 9. tack

Toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto