2024-10-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Är du säker det är Android TV? Isåfall vore det bara att installera Tivimate från Play Store på den. Jag frågar då jag inte har hört talas om en Samsung TV med Android som operativsystem.
Haha , där ser du min okunskap .
Det är en Samsung (tog för givet att det var Android) . När jag söker på appar i den finns ingen av de av er rekommenderade ….
Svårt detta
Citera
2024-10-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Licencetokill
Haha , där ser du min okunskap .
Det är en Samsung (tog för givet att det var Android) . När jag söker på appar i den finns ingen av de av er rekommenderade ….
Svårt detta

Du löser det med en sticka, t.ex nya Chromecast med Google TV eller Xiaomi TV stick 4K..bara installera Tivimate på stickan sen.
Citera
2024-10-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyenna
upl**s svenska hemsida registrerades i september 2024, men du har använt dem i flera månader och är så nöjd att du tycker att dem är bäst?

Javisst. Dem gick under annat namn tidigare, dem gjorde en rebranding och en massa annan uppdatering då.
Citera
2024-10-24, 23:50
Medlem
Citat:
Apple tv? Nä Fan, tivimate är ju fem gånger bättre än något som finns till Apple. Dessutom får man en Xiaomi TV stick 4K för en fjärdedel av priset för en Apple tv. Som man sen bara installerar Tivimate på.

Fattar om man har en Apple box sedan tidigare, då är det ju rimligt. Men absolut inget jag skulle rekomendera någon att köpa enbart för Iptv:s skull.

TiviMate fungerar väl bra. Inget jag föredrar dock. Deras UI är under all kritik och finns endast till "TV". Har du testat appen UHF? Fantastisk UI och användarvänlighet, bra utvecklare som är kontaktbar och ständigt uppdaterar, du kan ha den på alla olika Apple-enheter och synkroniserar utan någon fördröjning.

Så, jag skulle väl säga, nöjer man sig med något som bara fungerar på TV och har uråldrig design så kan man ju köra på TiviMate. Gillar man frihet och modernitet så borde man satsa på Apple och UHF
Citera
2024-10-25, 07:44
Medlem
Citat:
Du löser det med en sticka, t.ex nya Chromecast med Google TV eller Xiaomi TV stick 4K..bara installera Tivimate på stickan sen.
Tack snälla !!
Citera
2024-10-25, 13:10
Medlem
Kanske dum fråga men har precis börjat kolla upp detta med IP-TV, måste man ha bra uppkoppling för det ska funka? Och hur bra uppkoppling krävs det?
Citera
2024-10-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soifa
Kanske dum fråga men har precis börjat kolla upp detta med IP-TV, måste man ha bra uppkoppling för det ska funka? Och hur bra uppkoppling krävs det?
Det räcker med 100/100 lina
Citera
2024-10-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonathan-b93
Javisst. Dem gick under annat namn tidigare, dem gjorde en rebranding och en massa annan uppdatering då.
Vad heter leverantören , kan inte gissa mej till det pga maskning
Citera
2024-10-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LunkzLunk
Det räcker med 100/100 lina
De krävs max 15 mbit för att streama iptv
Citera
2024-10-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonathan-b93
TiviMate fungerar väl bra. Inget jag föredrar dock. Deras UI är under all kritik och finns endast till "TV". Har du testat appen UHF? Fantastisk UI och användarvänlighet, bra utvecklare som är kontaktbar och ständigt uppdaterar, du kan ha den på alla olika Apple-enheter och synkroniserar utan någon fördröjning.

Så, jag skulle väl säga, nöjer man sig med något som bara fungerar på TV och har uråldrig design så kan man ju köra på TiviMate. Gillar man frihet och modernitet så borde man satsa på Apple och UHF

Kör det mest för bekvämlighetens skull, har sorterat bort alla kanaler och länder jag inte vill ha osv rakt i appen. Har Tivimate på tre enheter och inställningarna är samma på alla.

Finns nog en anledning till att den är populärast. Aldrig hört talas om UHF och jag äger inte en enda Apple produkt och kommer aldrig göra det heller.
Citera
2024-10-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
De krävs max 15 mbit för att streama iptv
Jovisst , men vilka internetleverantörer säljer typ 15 Mbit , minsta är väl typ 50/50
Sen måste du upp högre än 15 mbit för Hdr , 4K
Citera
2024-10-25, 20:06
Medlem
Citat:
Kör det mest för bekvämlighetens skull, har sorterat bort alla kanaler och länder jag inte vill ha osv rakt i appen. Har Tivimate på tre enheter och inställningarna är samma på alla.

Finns nog en anledning till att den är populärast. Aldrig hört talas om UHF och jag äger inte en enda Apple produkt och kommer aldrig göra det heller.

Det är ju superbra att du är nöjd. Däremot är det ju ganska fel att uttala sig negativt om något man aldrig har testat och aldrig kommer att testa. Blir ju rätt stelt.

UHF är väl hyffsat nytt antar jag, TiviMate har funnits länge så det är väl därför den är "populärast". Behöver nödvändigtvis inte betyda bäst. Att man ej kan använda det på någon annan enhet än endast Android för TV säger ju sig självt... Stenåldern xD
IPTVX kommer till Android i början av 2025 - du kan ju prova den om du är sugen på att jämföra med något bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in