Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 17:04
  #15673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Tyckte säsong 1 var episk, säsong två var rent skräp, och de andra ganska "meh". Såg fram till någonstans med han han borgmästaren som hade sin zombiedotter fastlåst i ett rum i byn.
Skulle gissa på att det var säsong 4.
Har hört av en del att denna serien faktiskt blir bättre mot senare säsonger i motsats till nästan alla andra serier.
Stämmer detta? Är det någon mening för mig som bara tyckt den är "meh" fram till säsong 4? Vilken säsong borde jag börja på i så fall, som är väldigt bra, 5 eller 6?
Tycker för övrig Fear the walking dead var ganska bra, till skillnad från walking dead.

Håller med om att säsong 1 var episk. Bland det bästa som sänts på TV, bra zombieapokaplyps på alla sätt. Säsong 2 var en lång gäspning. Sedan tog det sig lite i efterföljande säsonger, men efter det blev det segare och segare. Många stickspår var helt ointressanta. Men det största problemet var tempot i serien. Att det tagit så himla lång tid att driva handlingen framåt.

Sitter nu och kollar ikapp den nionde säsongen och är nästan i mål. De stora förändringarna är både av godo och ondo, men för att bli bra så måste tempot höjas annars spelar det ingen roll vilka karaktärer som lever och vilka som försvinner.
Citera
2019-01-16, 21:53
  #15674
Medlem
Marionettes avatar
Någon som vet när säsongen startar igen och om det blir sista säsongen?
Citera
2019-01-16, 22:50
  #15675
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Någon som vet när säsongen startar igen och om det blir sista säsongen?

Nope ingen vet! Serien har gått i snart 9 säsonger och den har aldrig haft en paus som denna.
Citera
2019-01-16, 23:52
  #15676
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Någon som vet när säsongen startar igen och om det blir sista säsongen?

10 feb startar igen med avsnitt 9 säsong 9.
Citera
2019-01-17, 08:23
  #15677
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
10 feb startar igen med avsnitt 9 säsong 9.

Tack! Ser fram mot att serien tar slut nån gång.
Citera
2019-01-17, 13:17
  #15678
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Nope ingen vet! Serien har gått i snart 9 säsonger och den har aldrig haft en paus som denna.

Du är ironisk va?
Citera
2019-01-17, 18:27
  #15679
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du är ironisk va?

Jajo, det var en dum fråga.
Citera
2019-01-17, 18:30
  #15680
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Jajo, det var en dum fråga.

Hehe, ja då är jag med.
Citera
2019-01-17, 22:52
  #15681
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Jajo, det var en dum fråga.

Frågan var inte dum men det var du. Självfallet förstår jag att säsongen kör igång igen. Min fråga var när och det fick jag svar på av en snäll person. Jidder jidder jidder
Citera
2019-01-17, 22:58
  #15682
Medlem
Kommer Negan kunna rädda Lucille eller är hon förstörd efter att ha legat utomhus i flera år?
Citera
2019-01-18, 07:56
  #15683
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette
Frågan var inte dum men det var du. Självfallet förstår jag att säsongen kör igång igen. Min fråga var när och det fick jag svar på av en snäll person. Jidder jidder jidder

Den har börjat i februari sen säsong 2, efter paus.
Citera
2019-02-02, 01:58
  #15684
Medlem
Om ni fick önska tillbaka en av karaktärerna som har dött vem skulle det vara?

Själv saknar jag fan hershel mest.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback