2024-10-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Så ni nejsägare har haft fel år ut och år in i över 10 år nu. Instutioner, länder och wallstreet har hoppat på tåget, USA ska börja bunkra BTC till sin federal reserv,
SO WHAT. De har bevisat förrut att de inte är smarta - eller är bedragare
Citat:
all statistisk går emot er
FEL. Inte historiska statistik hur det såg ut innan andra ballongbristningar...
Citat:
här sitter du på flashback och vet bättre än alla andra.
Det är inte så svårt att veta bättre än de flesta gällande de som inte begriper att Bitcoin är en ballong...
((F ö ska mindre 3 procent av befolkningen vara smartare än mig enligt en intelligenstest, fastän jag gjorde den okoncentrerad, eftersom det var en Mensatest och jag är inte intresserad av att bli med dem, jag var bara lite nyfiken på vad jag skulle få för resultat. Min bästa del var logik.))

F ö sitter jag inte bara på flashback, för jag håller på att starta mina tredje och fjärde företag Den här gången i SOAsien. Vi väntar på tillstånd så för tillfället är det inte mycket att göra.
((Företaget med ganska många anställda i Sverige, sålde jag för många år sedan. Mitt andra gör affärskonsultjobb, förr i Sverige, nu utomlands. Jag brukar bara debitera procent av förbättrade resultaten trots små kostnader, så jag måste göra bra jobb till skillnad från konsulter för myndigheter haha
Citat:
Dessutom har du i tidigare inlägg bevisat att du inte alls kan eller vet så mycket om hur BTC fungerar.
Menar du BS om "mining" ?
Man behöver inte förstå mycket om detaljer om Butcoin, för att förstå att det är BS och ballong Det är ENKEL grundläggande logik...
Citat:
Du är rolig du. Dig ska man tro på
Ja, jag vet. Jag har t o m flera dokument, från olika, som bevisar att jag kan vara det
2024-10-06, 19:27
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Om jag skulle förklara för en treåring, skulle jag fråga:
-Vad tror du ingenting är värt?
-Ingenting, skulle de flesta 3-åringarna svara.
Småbarn är mycket smartare än vad många vuxna tror, t ex är det vanligt att 3-åringar manipulerar föräldrarna utan att föräldrarna begriper det
Så det du kallar "det naturliga värdet" är det monetära värdet?

Vad är det naturliga värdet på SEK då?
Citat:
Vet inte. Jag såg bara en kort artikel. GISSAR att det var vem olika wallets hör till.
Jag har inte brytt mig om den delen, eftersom jag inte vill ha någon, men som jag fattat det är det lätt att spåra transfers mellan wallets, men svårare att få reda på VEM respektive wallet hör till. Rätt?
Ja det har du rätt i. Men att hitta vilket wallet som tillhör vem är omöjligt. Säg att du nu har en kvantdator som utför alla beräkningar och knäcker det som går att knäcka, men är inte direkt svårt att ha en målvakt eller en fejkad profil som står på det. Du har fortfarande inte kommit åt ägaren till walleten. Det är ingen kod att knäcka, utan det krävs vanligt hederligt flashback-grävande för att lösa.
2024-10-06, 19:31
Medlem
Otroligt pinsam TS. Känns som att TS bor på någon form av hem och har sitt uppehälle betalt av Försäkringskassan.

Jag köpte bitcoins för snart 7 år sen, motsvarande ett par normala månadslöner.

Dom är värda lite mer idag. Tänkte sälja dom om 10 år kanske. Eller hälften om 10 och resten inför pension, vad vet jag. Jag gissar att det kommer bli en OK affär.

TS låter lite avundsjuk kan jag tycka. Idioten är ju du.
2024-10-06, 19:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemling32
Ja, det är klart. Som andra har skrivit tidigare; det är efterfrågan och nyttan som bestämmer värdet.
Linux-kärnan är open source och ger väldigt stor nytta, samt har enorm efterfrågan. Kan jag investera i det och bli rik?
2024-10-06, 19:51
Medlem
Jag har heller inte kunnat hitta någon fundamentalt värde i BC. Visst finns det en begränsad tillgång och en stark efterfråga. Men då har det varit för alla bubblor. Det fanns en jätte stark efterfråga för alla möjliga IT företag som hade en viss försäljning och knappast någon vinst i bokslutet .
Ingen kunde ifrågasätta efterfrågan då. När den försvann och exit blev trångt när alla skulle ut då sprack ballonger ena efter den andra över en natt.
Trots att Elon Musk behåller sina ca 400 milj dollar i BC men det räcker tyvärr inte att kunna övertyga en om det faktiska värdet.
2024-10-06, 19:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag har heller inte kunnat hitta någon fundamentalt värde i BC.
Finns det något fundamentalt värde i en femhundralapp?

Värde är subjektivt och situationsberoende. En liter vatten kan vara mer värd än ett kilo guld, beroende på situation. Tillgång och efterfrågan sätter priset.
VARFÖR det är hög efterfrågan på Bitcoin är snarare frågan du skall ställa dig. Jag vet varför jag äger Bitcoin iaf.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-06 kl. 19:59.
2024-10-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Så det du kallar "det naturliga värdet" är det monetära värdet?
Lite svårt att välja ord då flera läsare inte förstår att Bitcoin är en ballong, fastän ballongen är enorm!
Ett bättre uttryck vore kanske vad priset borde vara.
Citat:
Vad är det naturliga värdet på SEK då?
Till skillnad från Bitcoin fungerar marknaden för SEK ganska bra, eftersom Sverige "garanterar" att sek har ett verkligt värde, medan INGEN gör det gällande Bitcoin...
Citat:
Du har fortfarande inte kommit åt ägaren till walleten. Det är ingen kod att knäcka.
Vet inte vad polisen pratade om.
OM de inte går att spåra, så borde väl inte de kriminella behövt använda börser ledda av kriminella...?
Det var flera sådana, som det var rassia mot.
Om inte annat är det en del bevis genom att se vilka wallets transfers gjorts mellan, summor och när.

Lite funderande bara: Vad skulle hända om en börs fakear transferregisteringar så wallets blir tomma? Går det att slå till mot storkriminella genom att stoppa så att de inte kan få ut Bitcoinen i deras wallets?
2024-10-06, 19:58
Medlem
En del av värdet i bitcoins ligger väl i att det ändå kostar pengar att beräkna fram nya bitcoins, vilket man gör fram till att man når 21 miljoner.

Jag tror den stora frågan blir vad som händer när det inte går att framställa fler bitcoins längre.
2024-10-06, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
BTC är som "Banksy's" fantasipengar - värdet är noll...men priset är beroende på efterfrågan.
Yes, precis som med all valuta egentligen som finns på banken.
Pengarna finns inte, bara lite siffror där.
2024-10-06, 20:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Till skillnad från Bitcoin fungerar marknaden för SEK ganska bra,
Med "garanterar" menar du 10%ig inflation som urholkar folks besparingar så pass att dom måste sälja sek för aktier/fonder/ädelmetaler och Bitcoin?

Garanterar Argentina värdet på sin peso som rasar? Eller Turkiet och deras Lire? osv osv...
2024-10-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Med "garanterar" menar du 10%ig inflation som urholkar folks besparingar så pass att dom måste sälja sek för aktier/fonder/ädelmetaler och Bitcoin?

Garanterar Argentina värdet på sin peso som rasar? Eller Turkiet och deras Lire? osv osv...
Länder FÖRSÖKER eftersom länderna FÖRLORAR mycket ryktesmässigt och kreditrating om de misslyckas.

Svenska kronan var illa ute ett tag 1993 då en tungviktare manipulerade kronan för att tjäna pengar till sig själv på det. Men kronan återhämtade sig...

- -
Har du missat att med hänsyn till inflationen på DOLLAR så borde priset på Bitcoin vara bara 3 usd...
Alltså är det mycket högre priset BALLONG. Det borde vara UPPENBART för alla, som håller på med investeringar och annan ekonomi...
2024-10-06, 20:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Länder FÖRSÖKER eftersom länderna FÖRLORAR mycket ryktesmässigt och kreditrating om de misslyckas.

Svenska kronan var illa ute ett tag 1993 då en tungviktare manipulerade kronan för att tjäna pengar till sig själv på det. Men kronan återhämtade sig...

- -
Har du missat att med hänsyn till inflationen på DOLLAR så borde priset på Bitcoin vara bara 3 usd...
Alltså är det mycket högre priset BALLONG. Det borde vara UPPENBART för alla, som håller på med investeringar och annan ekonomi...
Så då kanske vi är eniga om att staten inte är särkilt bra på att "garantera" något värde på sina fiat.

Vet inte vad du pratar om med 3 usd för Bitcoin. Är det dummaste jag hört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in