2024-10-26, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
En transa också ? Då rykten stämmer 🤣

Hahah, japp en riktig Mbappe ”brud”. Klart transan blivit kontaktad av fransk media.
Citera
2024-10-26, 20:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
En transa också ? Då rykten stämmer 🤣

Hon/han säger ju dock att hon/han inte var på den aktuella festen. Men det verkar ju vara något med fotbollsspelare och transor. Är det någon som vet vem denne kände fotbollsspelare Isa Östling påstås ha haft ihop det med är och om det är sant eller bara något påhitt?
Citera
2024-10-26, 23:07
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
De hade t.ex kunna säga något i stil med:

"Vi vill understryka att vi på Hotellet tar avstånd från alla former av brottslighet och våld. Det är viktigt för oss att våra gäster känner sig trygga när de besöker oss, och vi kommer att vidta alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa detta framöver"

Ja, nu börjar du komma med intelligenta spörsmål och funderingar... Banks Hotel är och har självklart varit medvetna om denna verksamhet och då är det inte mer än rätt att de få svara för vad som försiggått i deras lokaler. De har självklart tjänat, ekonomiskt, på detta och då skall de fasiken i mig svara på pressens frågor och inte gömma sig som fega råttor! Det är väl mest sannolikt att det är Stureplansgruppen som skall svara på vad som föregått i sina lokaler. De kan inte undkomma detta! De är såklart medverkande till att denna "koppleri- och horverksamhet" kunnat fortgå, i mången år.
Citera
2024-10-26, 23:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det verkar vara rätt många som gör felbedömningen att besäk på en akut mottagning för våldtäkt betyder att man är i behov av vård för fysiska skador. Jag ska poängtera att jag inte vet något om det här fallet, utan i huvudsak har samma information som ges i media och i tråden här, så det här är inte ett inlägg som argumenterar för något håll! Men:

Det ska påpekas att alla kvinnor och män som blir våldtagna, eller ander sig blivit det, uppmanas att besöka en sådan akut mottagning. Om man har akuta skador från en våldtäkt får man naturligtvis vederbörlig vård för detta. Om man INTE har några skador, så ska man besöka akutmottagningen ändå, och här är anledningen:

För att kunna säkerställa i efterhand vid en rättslig prövning av den misstänka har haft sex med brottsoffret så behöver fysiska bevis säkras. Det sker på dessa mottagningar genom användningen av ett så kallat "rape-kit". Det är en uppsättning undersökningar, testar och analyser som ibland kan fastställa att den misstänkta haft sex med brottsoffret. Det man typiskt sett kikar efter är sädesvätska eller andra spår från den misstänkta som återfinns på eller i brottsoffrets kropp.

Med andra ord; Att det förmodade brottsoffret besökt en akut mottagning för våldtagna personer innebär inte att det med någon automatik funnits ett fysiskt vårdbehov. Det är normalt sett en naturlig del i en våldtäktsanmälan att tillse att fysiska bevis för själva sexet säkras - så att man i vart fall kan komma överens om att DET skett. Då kan man senare ägna sig åt andra frågor som exempelvis om samtycke fanns eller ej till det som inträffat. Annars kan man hamna i en situation så misstänk gärningsman säger att "jag har aldrig haft sex med den personen".

Bra med detta klargörandet för vissa kretiner i tråden... Kudos!
Citera
2024-10-26, 23:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Jo, men Mbappe har redan erkänt att han har haft sex med kvinnan..så det som är av intresse är väl vilka skador kvinnan hade förutom Mbappes sperma i sig..

OM hon hade skador - det vet vi inget om...
Citera
2024-10-26, 23:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Han har erkänt sex enligt en fransk tidning, som har dementerats av hans franska advokat.

Okey, så ytterligare en trådsanning då...?
Citera
2024-10-26, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Vad spelar det för roll?

Klart det spelar roll då ingen av de medverkande parterna lär ha varit ovetande av vilka verksamheter som pågått i deras lokaler. Därmed är de medbrottslingar till, ja inte vet jag vilken brottsrubricering detta skulle kunna få. Att de är moraliskt skyldiga (vid kännedom) är helt klart... Vem tror att ägarna INTE har vetat om vad som försiggått i lokalerna? Någon? Lär inte ha varit en väl bevarad hemlighet när det pågått i x antal år och med så mången intressenter...

Om jag såsom Svenne Banan hyr ut en lokal till en Thaihora som jag vet direkt, eller efterhand, kommer utföra sexuella handlingar (i mina lokaler), typ "happy endings", under flagg att hon bara är en massageinstitution, så kommer jag ändå åka dit så det sjunger om det, då det är mitt ansvar, såsom ägare av lokalen, att veta detta! Vad är skillnaden här, menar de som misstror det jag påstår om stycket ovan detta?
Citera
2024-10-26, 23:25
Avstängd
Citat:
Kändes bara sjukt irrelevant till ämnet.

Varför är detta "irrelevant"?
Citera
2024-10-26, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hon/han säger ju dock att hon/han inte var på den aktuella festen. Men det verkar ju vara något med fotbollsspelare och transor. Är det någon som vet vem denne kände fotbollsspelare Isa Östling påstås ha haft ihop det med är och om det är sant eller bara något påhitt?

Denna Isak Östling är fan snygg som poserandes kvinna - men frågan är då, har "hon" sin utrustning kvar eller är han modifierad? Blev detta rätt...?

Ganska otroligt att inte mer uppgifter framkommit i denna soppa än vad det gjort - det är ändå uppemot 50 "swishhoror" som varit på dessa fester, i dagarna två... Mången pengatransaktioner lär ha genomförts, dagarna efter avslöjandet, och/eller lovats de inblandade för deras tystnad. Många ser såklart till att deras framtida möjligheter till penningar och/eller fester med kändisar INTE blir en chimär...
Citera
2024-10-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför är detta "irrelevant"?
Varför skulle fastighetsägaren vara relevant? Tänker du att dom ska ta sitt ansvar och sparka ut Bank för att en våldtäkt eventuellt har ägt rum i lokalerna de hyr?
Citera
2024-10-27, 00:27
Avstängd
Citat:
Varför skulle fastighetsägaren vara relevant? Tänker du att dom ska ta sitt ansvar och sparka ut Bank för att en våldtäkt eventuellt har ägt rum i lokalerna de hyr?

Du anser alltså att det är troligt att denna verksamhet, med högt profilerade världskändisar och dess horeri, inte kommit till ägarnas kännedom? Tror du att denna verksamhet helt plötsligt uppstått i intet? Att ägarna varit helt oförstående om verksamheten kring ex. "Pingisrummet" och koppleriverksamheten därikring - skärp dig, snöflinga! Ägarna har såklart ansvar för sina byggnader och vad som försiggår inom dessa...
Citera
2024-10-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du anser alltså att det är troligt att denna verksamhet, med högt profilerade världskändisar och dess horeri, inte kommit till ägarnas kännedom? Tror du att denna verksamhet helt plötsligt uppstått i intet? Att ägarna varit helt oförstående om verksamheten kring ex. "Pingisrummet" och koppleriverksamheten därikring - skärp dig, snöflinga! Ägarna har såklart ansvar för sina byggnader och vad som försiggår inom dessa...
Pingisrummet har ingenting med hotellet att göra, flingan. Det är hotellet vi pratar om.

Fester likt denna har funnits länge. Det är oftast bra stamgäster (oavsett kön, men oftast mer troligt tjejer) till krogen som blir inbjudna till dessa. Sen hur man väljer att tolka vad vem får göra utan att det räknas som att ta betalt (i form av gratis dryck etc) ja, well.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in