Idag ska Trump ha sitt rally på Madison Square Garden och talarlistan har nu presenterats.
Senast gav Tucker Carlson ett tal som var ren freakshow så ribban är lågt satt och han ska tala igen.
Om Elon Dark Maga ska komma inhoppande som en 10-åring på tivoli igen höjer det väl stämningen.
Med namn som Tiffany Justice och Giuliani blir det intressant ut ett mer kriminellt perspektiv.
Förstnämndas förening umgås med Proud Boys (jan 6 stackarna) och har varit rådgivare till project 2025, sistnämnda talar väl för dig själv.
Listan är lång, det påminner mer om ett nytt RNC eller om det är tänkt att vara nåt slags ode till Donald med tanke på familj och en barndomsvän inkluderad?
Om Lara Trump ska mima igen och förvanska Swifts låttext framgår inte.
Patriotisk, storsvulet melodrama är att förvänta.
Det ska bli "historiskt" enligt hans kampanj och talarna inkluderar "politiska ikoner", oklart vilka som åsyftas.
Skulle Trump förlora har han väl iaf nåt fint att kika på, som gör gott åt egot.
JD Vance, republikansk vicepresidentkandidat
Mike Johnson, talman i representanthuset
Rep Elise Stefanik
Rep. Byron Donalds
Rep Tulsi Gabbard, före detta demokrat och fyra mandat kongressledamot
Borgmästare Rudy Giuliani, tidigare biträdande åklagare i USA och borgmästare i New York City
Robert F. Kennedy Jr., tidigare presidentkandidat
Lara Trump, medordförande, den republikanska nationella kommittén
Eric Trump, son till tidigare president Trump
Donald Trump Jr., son till tidigare president Donald Trump
Elon Musk, vd för SpaceX och Tesla
Dan Scavino, senior rådgivare till tidigare president Trump
Stephen Miller, senior rådgivare till tidigare president Trump
Dana White, VD för Ultimate Fighting Championship (UFC)
Tucker Carlson, värd för The Tucker Carlson Show
Brooke Rollins, VD och koncernchef för America First Policy Institute
Steve Witkoff, grundare av Witkoff Group
Howard Lutnick, ordförande och VD för Cantor Fitzgerald och medordförande för Trump 2024 Transition Team
Grant Cardone, VD, 10X
Sergio Gor, Rätt för Amerika PAC
Michael Harris Jr., medgrundare av Death Row Records
Tiffany Justice, grundare av Moms for Liberty
Lee Greenwood, sångare
Christopher Macchio, operasångare
Mary Millben, sångerska
Sid Rosenberg, radiopersonlighet i New York
Tony Hinchcliffe, komiker och programledare för podcasten "Kill Tony".
Scott Lobaido, konstnär
David Rem, barndomsvän till tidigare president Trump
Nej jag tycker det är ett bra förslag. Män och kvinnors fysik skiljer sig, även om en man kallar sig för kvinna har han fortfarande en mans fysik. Så transpersoner kan tävla mot andra transpersoner istället. Mer rättvist på det sättet.
Idag ska Trump ha sitt rally på Madison Square Garden och talarlistan har nu presenterats.
Senast gav Tucker Carlson ett tal som var ren freakshow så ribban är lågt satt och han ska tala igen.
Om Elon Dark Maga ska komma inhoppande som en 10-åring på tivoli igen höjer det väl stämningen.
Med namn som Tiffany Justice och Giuliani blir det intressant ut ett mer kriminellt perspektiv.
Förstnämndas förening umgås med Proud Boys (jan 6 stackarna) och har varit rådgivare till project 2025, sistnämnda talar väl för dig själv.
Listan är lång, det påminner mer om ett nytt RNC eller om det är tänkt att vara nåt slags ode till Donald med tanke på familj och en barndomsvän inkluderad?
Det ska bli "historiskt" enligt hans kampanj och talarna inkluderar "politiska ikoner", oklart vilka som åsyftas.
Skulle Trump förlora har han väl iaf nåt fint att kika på, som gör gott åt egot.
Rep Elise Stefanik
Rep. Byron Donalds
Borgmästare Rudy Giuliani, tidigare biträdande åklagare i USA och borgmästare i New York City
Howard Lutnick, ordförande och VD för Cantor Fitzgerald och medordförande för Trump 2024 Transition Team
Grant Cardone, VD, 10X
Lee Greenwood, sångare
Mary Millben, sångerska
Scott Lobaido, konstnär
Trumps löständer lossnar och han börjar läspa grovt mitt under Joe Rogans podd. Ytterligare bevis för att mannen saknar tänder. vilket är i sin ordning ifall man är 80år gammal och har dålig munhälsa.
Tidigare hände det under Elon Musks 2h långa "X spaces" intervju med Trump. Och då skyllde man på ljudkomprimering över molnet.
Mysteriet med tandproteserna igen. Lol. Jag har faktiskt grunnat på detta. Framför allt hur det kommer sig att ingen har förfärats över att han plötsligt börjar läspa värre än katten Sylvester i Looney Tunes. Är det inte löständerna som krånglar så är det ju ett underliggande hjärnfel som påverkar talet.
Rep Elise Stefanik
Rep. Byron Donalds
Grant Cardone, VD, 10X
Lee Greenwood, sångare
Mary Millben, sångerska
Scott Lobaido, konstnär
Mysteriet med tandproteserna igen. Lol. Jag har faktiskt grunnat på detta. Framför allt hur det kommer sig att ingen har förfärats över att han plötsligt börjar läspa värre än katten Sylvester i Looney Tunes. Är det inte löständerna som krånglar så är det ju ett underliggande hjärnfel som påverkar talet.
Voredet inte för att han öppet hånade en funktionshindrad journalist eller för att han kallade Harris för "retarded" skulle jag aldrig gjort narr av hans tandprotes. Men eftersom han förnekar det alla redan ser, tänker jag påtala att han är en 80åring med löständer ,vid varje chans jag får
Ursprungligen postat av IQ-145
Trump satte press på Nato-medlemmarna och de fick dra ett större strå till stacken, gott så.
Putin var mycket försiktig med Ukraina när Trump var president. Putin var ju där och rotade innan, då Hussein var president, men lugnade ner sig under Trumps ledning, men drog sen igång igen ordentligt så fort den svage Biden var på tapeten.
Putin var där och rotade innan..
Är det vad du kallar krimkrisen 2014?
Ett illegalt maktövertagande där etniska ryssar på Krimhalvön spelade Putin i händerna.
En illegal folkomröstning via separatiser.
Krim deklarerade sin självständighet och annekterades en vecka senare av Ryssland.
Det upprepas sen i Donbasområdet där pro-ryska separatister ockuperade officiella byggnader, och ånyo en illegal röstning.
Putin själv framställde sig som räddare av rysk befolkning.
Ukrainska staten lyckades behålla kontrollen över Charkiv, rebellerna kontrollerade c:a en tredjedel i övriga län och blev ryska protektorat.
Putin låg mer låg i sporform och Trump spelar ingen vital roll i det hela. Även om hans hybris ger honom en bild av detta, som du sen köpt.
Typ sug och svälj.
2021 sker en upptrappning, Putin sprider propaganda om att det begås folkmord på rysktalande personer. Han mobiliserar ryska styrkor vid Ukrainas gräns.
Hans krav att dra tillbaka är att Ukraina ska ge löfte om att aldrig gå med i Nato samt erkänna annekterade områden och 2022 drar han in med fullskaligt krig.
.. mycket vill ha mer, fan vill ha fler och helvetet tycks aldrig bli fullt.
Nu sitter clownen Trump och kör den smörja du inbillar dig att jag ska köpa.
Han sitter även och leker fredsduva, bara han kommer till makten så blir det fred på 24 timmar.
Ur ett så retarderat uttalande, från en gubbe med storhetsvansinne, finns två möjliga perspektiv:
Att Putin hånflinar åt narcissisten som han kan dra i likt a puppet on a string och bryr sig inte ett dugg.
Att Trump tror de är BFF, att han har har god hand med Putin, beror som sagt på hans hybris.
Ett annat alternativ är att Trump kräver av Ukraina att gå med på Putins krav, inkl avstå från EU och Nato.
Behåll annekterade områden, varsågod herr Putin. När hälsar du på nästa gång för att botanisera bland olika landområden?
Citat:
Musk ser vartåt det barkar om Harris vinner. Biden/Harris administrationen har ju försökt ge sig på Musk med diverse stämningar, och de är såklart rejält tykna att han fräckt nog köpte upp twitter, och att de därmed inte längre kontrollerade nyhetsflödet där.
Musks privata affärer ska inte gynnas via att han försöker nästla sig in i politiken.
As simple as that.
Det är fö för mycket deep state och paranoia över dig.
Att han delat ut enorma summor som är öronmärkta är skrämmande i sig, han har köpt sig en plats i Trumps administration.
Trump blev livegen pga sitt behov av kampanjpengar.
Trump ligger så efter Harris, trots Musk extrema input x flera, att jag snarare undrar vad hans kampanjpengar går till.
Att det grämer honom är jag mer än övertygad om. Han blev underdånig Musk och har gett uttryck för att han nu var tvungen att gilla elbilar, uttryckt med bitter eftersmak snarare än skämt.
Att Musk ska agera likt det as han är som arbetsgivare, dvs dra ner på federala tjänstemän och rodda runt är ett tecken på att 2025 aktiveras och utbildningsdepartementet ska läggas ner. Vad är nästa rensning?
FBI, Homeland?
Att Trump ämnar byta ut statliga tjänster mot en homogen hög med ja-sägare är mer än givet, han pratar nämligen rätt öppet om detta.
Men jag är helt övertygad om att Musk aldrig hade haft en chans att hamna där om inte Trump varit nödbedd.
Citat:
SpaceX, Starlink, Neuralink, Tesla, xAI, mannen är helt enkelt ett geni. Man blir inte världens rikaste människa inte för intet. Det stör vänstern enormt att han går sin egen väg, och inte dansar efter deras pipa.
Musk må ha högt IQ och vara genialisk ang särintressen, men han är likaväl autist och helt socialt inkompetent.
Han uppvisar tecken på att empatin inte är hans intakt när han asgarvar åt sina känslokalla skämt. Repetetivt. Så jag tror att Musk inte bara är autist, han är maktgalen och attraherad av högerextremism.
Citat:
Ja, demokraterna hotar verkligen demokratin genom att försöka fängsla sina meningsmotståndare, främst då Trump såklart.
Trumps buktalardockor.
Att Biden/Harris Administration är ute efter att fängsla Trump - när det är rättsväsendet som ansvarar processen - är i sig skevt påstående. ÅK väcker åtal mot Trump om det så är valfusk i Georgia eller stormningen av Kapitolium.
Den som snarare är helt weird är Trump som vill benåda dömda högerextremister och hotar de som inte lyder likt dig.
Citat:
Och nu senast dumpade de Biden efter en massa påtryckningar, och valde Harris utan att folket fick säga sitt, samma Harris som var den första demokratiska presidentkandidaten att ge upp inför valet 2020, utan att egentligen ha fått en enda röst, det är demokrati på samma nivå som i det forna Sovjetunionen.
Same same.. Magapropaganda på repeat, mer som en centraldator.
Jag tror till och med att Jehovas vittnen är mindre enkelspåriga och då är det illa.
Hela processen med tillsättningen som presidentkandidat har ingenting med nåt allmänt val att göra.
Det är så hjärndött påstående att det är rent skrattretande. (FB) Den stora samlingstråden om Kamala Harris
Citat:
Just det, demonstranterna som eskorterades av Capitoleum polisen. De som stod för skadegörelsen borde såklart betala ett fett skadestånd, eller t.o.m. få skaka galler ett tag. Men återigen, de “demokratiska” demokraterna/domarna såg till att utdöma oproportionerligt hårda straff i förhållande till brotten. Som t.ex. “Shamanen”, den obeväpnade killen som eskorterades runt i Capitoleum av den lokala polisen, som fick 3,5 års fängelse för att han satte sig i talmannens stol.
Vissa andra fick upp till 18 års fängelse, medans den enda personen som faktiskt kallbodigt dödade någon i Capitoleum den dagen, klarade sig utan några som helst repressalier eftersom han hade “rätt hudfärg”. Däremot fick i princip ingen skaka galler när det dampades loss vid Minnesota upploppen (Fentanyl George) ett halvår tidigare, där bl.a. mordbrand var på tapeten.
Det heter Kapitolium el Capitol Hill, du kan ju inte ens stava rätt.
Ämnar inte ens bemöta dyngan om att polis med rätt hudfärg dödade och polis eskorterade mobben, då det är konspirationer när det är som mest hjärntvättat via Quanon, 4Chan, Gab och andra högerextrema plattformar.
Citat:
Jag kan förstå att det här är en viktig fråga, framförallt för kvinnor. Mig veterligen har Trumps syn i frågan ändrats med åren. Men jag har för mig att han numera vill att de individuella delstaterna ska få bestämma hur de vill göra, vilket jag i sig tycker låter sunt. Dock är jag inte insatt i detaljerna kring frågan, och uppenbarligen är det en känslig fråga för många kvinnor, och en vattendelare.
Svammel.
Jag skrev att han hävt Roe v Wade och pga av att det nu är i delstaterna så dör kvinnor etc.
Det tycker du är sunt.
Citat:
Det råder tudelade meningar i frågan. Men en sak är säker. Jag skulle sätta en större tilltro till Trumps ekonomiska rådgivare i Vita Huset framför Harris marxistisk-leninistiska ekonomiska visioner.
Nej, det gör det inte mer än mellan ekonomiska experter och Trump själv förstås.
Ekonomin belastar statsskulden dubbelt så mycket via Trump än Harris plan.
Se intervju med Trump economic Club Texas och Bloomberg.
Populism och massdeportering kan gå hand i hand i det här fallet. Trump har sagt att man i första hand kommer att ge ICE klarare direktiv, och att fokus primärt kommer att inriktas gentemot deportering av tiotusentals mördare, våldtäktsmän, narkotikasmugglare och diverse gängmedlemmar. Jag tror ingen, inte ens demokratiska väljare kommer att ha något emot detta. Här borde det råda konsensus över partigränserna.
Trump har absolut ingen plan på genomförandet och nån prislapp har han inte presenterat. Han har duckat frågan helt men Vance har försökte ge några taffliga svar då han pressats. Från 10 miljoner ut till iaf 1 miljon per år, men nada om pris och plan.
Retoriken från Trump är dem samma från 2016, då var det mexikanare han populistiskt frestade med skulle fösas ut.
Citat:
Jag menar, vem bryr sig om Trump tycker att han är störst, bäst och vackrast i hela världen, låt han leva i den villfarelsen, det är ändå ingenting som går och ändra på. Så länge han driver en sund politik som gagnar majoriteten av sitt eget folk/världen, så är hans personlighetstyp helt irrelevant, svårare än så är det inte.
Han driver ingen sund politik, han kan inte ens redogöra den. Inte du heller när allt kommer omkring, du har bara kört med invanda klyschor.
Åh, låt Trump vara Trump.. Han är som han är, så skojig. Ännu en förutsägbar Magaklassiker.
Så länge det finns vind i seglen och en beundrande ankflock är det inget problem.
Men grandiosa narcissister är inte bara hyperbola och horar uppmärksamhet, speciellt inte som kränkt megaoffer. Läs loser Trump 2020.
Hämnd och straff är inte ovanligt, men en fara ju mer makt personen besitter. Eller för all del mordisk, dock ligger det inte Trump nära tillhands.
Senast redigerad av develi 2024-10-27 kl. 04:37.