2024-09-14, 13:34
Medlem
Kan man sätta in på sitt Revolut från sitt paysafecard? Och kan man använda Revolut kortet det digitala och fysiska i bankomaten?
Citera
2024-09-20, 06:51
Medlem
PuchMexicos avatar
Konstig sak hände på min Revolut app plötsligt i går.

Kunde inget göra, dom krävde akut direkt att jag tog ett foto på mig själv, annars fungerade inte appen.

Sedan skulle jag ändra till nytt lösenord, detta även direkt.

Använde mitt vanliga lösenord, skrev det två gånger så var jag inne igen.

Jodå, bild av ansiktet har man fått skicka in några gånger, men nu tvärt bara måste man ta bild och byta lösenord .

Konstig bank detta...
Citera
2024-09-21, 06:01
Medlem
Mistofeless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Konstig sak hände på min Revolut app plötsligt i går.

Kunde inget göra, dom krävde akut direkt att jag tog ett foto på mig själv, annars fungerade inte appen.

Sedan skulle jag ändra till nytt lösenord, detta även direkt.

Använde mitt vanliga lösenord, skrev det två gånger så var jag inne igen.

Jodå, bild av ansiktet har man fått skicka in några gånger, men nu tvärt bara måste man ta bild och byta lösenord .

Konstig bank detta...

Hände samma sak för mig.
Citera
2024-10-22, 05:36
Medlem
Använder kriminella Revolut istället för swish?
Citera
2024-10-25, 01:12
Medlem
Vad tror ni om migreringen till Cypern för oss kunder istället för Litauen,
kan det bli knepigare att genföra transaktioner från svenska banker till våra revolut konton för att toppa upp kortet iom att transaktionen går till Cypern?
Citera
2024-10-25, 01:51
Medlem
Augmenteds avatar
Någon som har koll på om det kostar något att ha ett gemensamt konto med varsitt kort kopplat till det? Jag och sambon använder just nu ICA Banken för gemensamt konto med varsitt kort, men eftersom det kostar 35 kr i månaden per kort så vore det värt att byta till Revolut om det är gratis.
Citera
2024-10-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Vad tror ni om migreringen till Cypern för oss kunder istället för Litauen,
kan det bli knepigare att genföra transaktioner från svenska banker till våra revolut konton för att toppa upp kortet iom att transaktionen går till Cypern?

Har inte sett något om det?

I så fall blir det att avveckla mitt engagemang där, är inte seriöst med en bank som byter land vartannat år.
Citera
2024-10-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Någon som har koll på om det kostar något att ha ett gemensamt konto med varsitt kort kopplat till det? Jag och sambon använder just nu ICA Banken för gemensamt konto med varsitt kort, men eftersom det kostar 35 kr i månaden per kort så vore det värt att byta till Revolut om det är gratis.

Har inte sett att det är en tjänst som de erbjuder?
Citera
2024-10-26, 21:56
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har inte sett att det är en tjänst som de erbjuder?
Står om det här, men lyckas inte hitta någon info om avgift
https://www.revolut.com/sv-SE/joint-accounts/
Citera
2024-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Står om det här, men lyckas inte hitta någon info om avgift
https://www.revolut.com/sv-SE/joint-accounts/

Då är det väl samma som vanliga konton dvs kortet är gratis men du får betala frakten om du vill ha ett fysiskt kort.

Avgiften du betalar hos ICA är väl den vanliga kostnaden för att ha ett kort och inte för att kontot är gemensamt?
Citera
2024-10-27, 00:09
Medlem
Citat:
Har inte sett något om det?

I så fall blir det att avveckla mitt engagemang där, är inte seriöst med en bank som byter land vartannat år.
https://help.revolut.com/sv-SE/help/more/legal-topics/migration-of-crypto-services/crypto-migration-to-rt-digital-securities-cyprus-ltd/

Om du någon gång köpt krypto på deras app så bör du ha fått ett email från dem där dom skriver om migreringen.
Jag tror eventuellt att det enbart rör kunder som har rört krypto tjänsten.

Dock kan man uppenbarligen stanna kvar på deras Litauiska företag om man säger upp hela krypto tjänsten.
Därav min fråga till folket här som kanske vet om det är problem med att skicka riksdaler till en cypern bank.

Men lutar ändå åt att säga upp krypto tjänsten, inget jag använder dem för i första hand och att ha kontot på cypern... mmm vetfan om det känns helt 100.
Citera
2024-10-27, 00:18
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Då är det väl samma som vanliga konton dvs kortet är gratis men du får betala frakten om du vill ha ett fysiskt kort.

Avgiften du betalar hos ICA är väl den vanliga kostnaden för att ha ett kort och inte för att kontot är gemensamt?

Borde vara så, får bli att ge det ett försök då. Har inget behov av fysiskt kort ändå.

Stämmer att det är korten kostar och inte kontot i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in