Citat:
Ursprungligen postat av
blaha95
Nej. Det blir högst 2 år.
Det är förfan inte 100 miljoner han har fuskat med.
Tror det är max 1-2 mille.
Jag har själv suttit för Ekobrott. Så jag tror jag har bättre koll på hur de bedömer sånt.
Du tor ja. Och utan att behöva tro, så är det ju rätten som gör den bedömning. Sen tror jag jurister har lite bättre förutsättningar att tolka och tillämpa de lagar vi har, än du. Du har bättre kolla på sånt, påstår du vidare, för du har suttit för ekobrott. Hade haft den kollen hade du aldrig ens blivit kallad till förhör.
Hur mycket Chrippa undanhållit staten återstår att se. Men AA for effort, och gardering med ett spann på 1msek - 100msek, Klockren analys.
Och oavsett summor så är Chrippa körd, han fick sitt straff samma dag han föddes, rätt in i arbetarklassen, och svagbegåvad. Han kan gapa och skrika hur mycket han vill, och skämma ut sig. Han kommer aldrig kunna vända sitt liv till något bättre. Rent ekonomiskt så kommer han aldrig ta sig ur det. Han skulle verkligen behöva hjälp. Även om micro, Chrippa och alla andra stollar i runt denna familj, är otroligt roliga i sina helt verklighetsfrånvända syn, på sig själva. Och att dom tror att dyrt är bra. Det klass. Stil och klass går inte att köpa för pengar. Och ingen blir imponerade sparkdräkter från Gucci, midjeväskor, och Gucci-bögslungor.
För det är ju så man gör, även i Djursholm, hm-ägaren glider ut genom stålgrinden vevande, med bögslunga och skriker, öööööö, öööööööö, jag är ju för Mr P. Roleeeex din jävla fas 3. Då är man både rik och edgy, Chrippa.
Mirco är ju lilla gunsling, som du tycker är så brå, Om Chrippa hade varit din son, hade du varit stolt över honom då?