2024-10-26, 17:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jo så är det ju. Desto mer engagemang från följare eller andra ger mer klirr i kassan.

Hur ska han ta ut pengarna nu tror du? Det förstår jag inte riktigt. Om man ska ha dem till Sverige så tar väl kronis det och om han inte får/kan resa utomlands så kan han ju inte plocka ut pengarna där. Så hur ska det här gå? Linnea kan inte göra någon haul mer? Lillen får vanliga kläder om de tagit dyrgriparna. Det är ju inte något problem för lilltjejen hon är fyra år och bryr sig inte om märkeskläder så, men den andra lilltjejen vill ju visa upp sina märkeskläder och låta som om det inte var märkvärdigt för hon köper alltid dyra märkeskläder och smink och väskor och skit. Hur känns det nu för henne, ska hon lämna Chrippa? Hur tror du det blir?
Han har nog pengarna undanstoppade, så just nu tror jag inte det är någon fara. Men han kan ju inte ta ut ny pengar förens han kan åka utomlands. Om ingen annan åker utomlands och tar ut pengar åt honom.

Jag tror Linnea stannar för nu iallafall.
Citera
2024-10-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han har nog pengarna undanstoppade, så just nu tror jag inte det är någon fara. Men han kan ju inte ta ut ny pengar förens han kan åka utomlands. Om ingen annan åker utomlands och tar ut pengar åt honom.

Jag tror Linnea stannar för nu iallafall.

Om han använder undanstoppade pengar kommer ju kronis att se det och svepa in igen. Det blir som en daglig cirkus. Vet faktiskt inte hur det fungerar om han skulle börja glassa runt och Linnea gör haul och visar inköpen hela tiden? Vad gör kronis då? Bor de i en husbil utan för Chrippas bostad?

Var är barnet?
Citera
2024-10-26, 17:35
Medlem
Efter vad Linnea la ut på Snapchat för drygt en halvtimme sen, fick jag en känsla av att hon kanske åkt hem till familjen? Utan kräftan? Har vi en fnurra på tråden kanske? Trubbel i paradiset
Citera
2024-10-26, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Han påstår ofta att han skiter i allt hat han får, men trots det spenderar han tid med att besvara varenda hatkommentar och kritik han får på Youtube och Instagram. Varför ens svara om han nu inte bryr sig?

Precis, han Och micro bemöter sådant som de inte riktigt kan svara på personangrepp, som nästan blir komiska. Fas 3 brukar han svara, och en massa annat nonsens. Han är så svagbegåvad, att han inte begriper, att det är han själv som befinner sig i sammhällets absoluta lägsta bottenskrap, hans framtid ser inte ljus ut.

Lite som tanten här i tråden, som recenserar föräldraskap. När tant själv säkert skulle kunna vinna många priser för att vara Sveriges sämsta mamma. Detta är otroligt fascinerade.

https://www.psychologytoday.com/intl/basics/dunning-kruger-effect
Citera
2024-10-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det här handlar om grovt skattebrott.
Ett av de värsta brotten du kan begå i Sverige.
Det blir 4-6 år i fängelse plus retroaktiv skatt.

Nej. Det blir högst 2 år.

Det är förfan inte 100 miljoner han har fuskat med.

Tror det är max 1-2 mille.

Jag har själv suttit för Ekobrott. Så jag tror jag har bättre koll på hur de bedömer sånt.
Senast redigerad av blaha95 2024-10-26 kl. 17:48.
Citera
2024-10-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Nu är allt som vanligt chrippa pumpar gym och linnea. Anjo åker till McDonalds käkar sin frukost personalen vet ju redan vad han beställer.

Sedan in till studion sitta där med julia som skiter i lillen och dra snyft historier.

Hahahha, exakt så!
Citera
2024-10-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bkbb
Efter vad Linnea la ut på Snapchat för drygt en halvtimme sen, fick jag en känsla av att hon kanske åkt hem till familjen? Utan kräftan? Har vi en fnurra på tråden kanske? Trubbel i paradiset

Tror hon avviker om det blir tråkigt för henne. Finns andra killar, kanske inte lika lyxbjudande som Chrippa men ändå har något att komma med. En sportbil att åka och shoppa i.

Har inte sett intervjun med Julia. Kan hon ta tillbaka Chrippa?
Citera
2024-10-26, 17:54
Medlem
Citat:
Har inte sett intervjun med Julia. Kan hon ta tillbaka Chrippa?
Nej, verkligen inte. Se den. Den är sjuk.
Citera
2024-10-26, 17:55
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Chrippa är en småfifflare, ingen "riktig" kriminell. Så länge han inte bedöms börja förstöra utredningen
(om det finns en) hota vittnen eller fly så släpps såna som Chrippa på fri fot i inväntan av rättegång om det går dit. Om han riskerar två år lär han inte fly Sverige.

Känns ju som att de borde inte släppt han ja menar eko var där, kronofogden samt polisen. Det är ju inga små brott men man väljer släppa han ändå och då undrar jag på vilka grunder?
Citera
2024-10-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Känns ju som att de borde inte släppt han ja menar eko var där, kronofogden samt polisen. Det är ju inga små brott men man väljer släppa han ändå och då undrar jag på vilka grunder?
Att man har det man behöver. Han utgör ingen risk att förstöra i utredningen. Precis så som det fungerar. Vi sparar även skattepengar. Nu har jag och flera skrivit detta säkert 100ggr här.
Citera
2024-10-26, 18:04
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Att man har det man behöver. Han utgör ingen risk att förstöra i utredningen. Precis så som det fungerar. Vi sparar även skattepengar. Nu har jag och flera skrivit detta säkert 100ggr här.

I know ja hoppas bara det ni tror stämmer Jag blev ju sjukt förhoppningsfull när han åkte in, får hoppas det inte dröjer tills han åker dit ordentligt snart.
Citera
2024-10-26, 18:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Om han använder undanstoppade pengar kommer ju kronis att se det och svepa in igen. Det blir som en daglig cirkus. Vet faktiskt inte hur det fungerar om han skulle börja glassa runt och Linnea gör haul och visar inköpen hela tiden? Vad gör kronis då? Bor de i en husbil utan för Chrippas bostad?

Var är barnet?
Soc lämnade lilla C till Julia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in