Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Du drar konstiga slutsatser. Vad har skatteinbetalning med föräldraskap att göra?
För övrigt är det jag som tappat bort en del i inlägget. Chrippa brukar inte ha problem med att ta på ansvar för att han också gör fel - och det brukar han uttrycka. Både när det gäller föräldraskapet och annat. Hundarna och deras herre har däremot inte den förmågan alls.
Just formuleringen " få föräldrar är felfria" är min - och den är också felaktig eftersom det korrekta är "inga föräldrar är felfria".
Det håller jag med till fullo om, inga föräldrar och inga människor är felfria. Så är det ju.
Men om Chrippa och Linnea försatt sig i en situation där allt är borta nu. Och ännu värre att krypa in i buren.
Har man levt högt krävs det karaktär att klara av att livet förändras i ett slag. Nu har jag ju ingen aning om hur det blir för den lilla familjen, men det ligger ju rätt nära till hans att tro att det inte står riktigt rätt till. Och det är vad jag menar med skatteinbetalning eller rättare sagt skattesmitning och penningtvätt etc. så har han skapat en situation för Lillen.