2024-10-26, 13:05
Avslutad
Jahapp, så Kräftan är släppt. Han får väl passa på att njuta nu under sina sista veckor i frihet, för han landar nog på kåken snart. Linnea slipper nog fängelse och kommer undan med skyddstillsyn eller villkorlig dom. Stackars kvinna, nu är det slut på sötebrödsdagarna med ständiga resor till Marbella och Dubai. Nu blir det väl på sin höjd en weekend i Bollnäs.
Citera
2024-10-26, 13:13
Medlem
Attityds avatar
Vad tror ni här i tråden, har de reseförbud nu?
Citera
2024-10-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd

Jag hoppas det, och att myndigheterna vet om hans flyktbeteende så fort det börjar osa hett.
Citera
2024-10-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är bäst för barnet - sen är det som Chrippa sagt många gånger, få föräldrar är felfria, inte han heller.

Har Chrippa sagt det många gånger?

Vad är anledningen till att han inte sköter sin ekonomi så att han inte riskerar att hamna i fängelse i flera år? Att det liksom är som Chrippa sagt många gånger - att få föräldrar är felfria, inte han heller? Eller förstår han inte? Tror att han är smart, han klarar sig, honom kan de inte ta för han är felfri icke skattebetalare?
Citera
2024-10-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Chrippa är en väldigt liten del av mitt liv, men tycker hela grejen är intressant. 55-åriga gubbar på jobbet känner till allt som hänt kring Chrippa senaste året och är man här i tråden och härjar så borde man även känna till hans ekonomiska haveri.

Jag tror många fascineras av hans naivitet och dumdristighet. Det går liksom över allt annat. Hur tänkte han att han skulle kunna fortsätta så här, hur länge, resten av livet? Inget arv till Lillen i slutänden då?
Citera
2024-10-26, 13:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Har Chrippa sagt det många gånger?

Vad är anledningen till att han inte sköter sin ekonomi så att han inte riskerar att hamna i fängelse i flera år? Att det liksom är som Chrippa sagt många gånger - att få föräldrar är felfria, inte han heller? Eller förstår han inte? Tror att han är smart, han klarar sig, honom kan de inte ta för han är felfri icke skattebetalare?
Du drar konstiga slutsatser. Vad har skatteinbetalning med föräldraskap att göra?

För övrigt är det jag som tappat bort en del i inlägget. Chrippa brukar inte ha problem med att ta på ansvar för att han också gör fel - och det brukar han uttrycka. Både när det gäller föräldraskapet och annat. Hundarna och deras herre har däremot inte den förmågan alls.

Just formuleringen " få föräldrar är felfria" är min - och den är också felaktig eftersom det korrekta är "inga föräldrar är felfria".
Senast redigerad av micro113 2024-10-26 kl. 13:52.
Citera
2024-10-26, 14:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Chrippa är en väldigt liten del av mitt liv, men tycker hela grejen är intressant. 55-åriga gubbar på jobbet känner till allt som hänt kring Chrippa senaste året och är man här i tråden och härjar så borde man även känna till hans ekonomiska haveri.
Det var dock användaren första kommentar i denna tråd, och du svarade.
Citat:
På riktigt? Ytterligare en som levt under en sten?

Ekobrott.
Citera
2024-10-26, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd

Det är högst troligt att de har. Ingen myndighet i detta fallet kan ha missat flyktbeteendet. Det är ingen slump att de greps tidigt på morgonen de skulle åka iväg igen.
Bevisen är säkrade och de slipper häktas. Det vill säga om de inte gör mer fuffens under väntetiden vilket det finns potential att de gör.
Citera
2024-10-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du drar konstiga slutsatser. Vad har skatteinbetalning med föräldraskap att göra?

För övrigt är det jag som tappat bort en del i inlägget. Chrippa brukar inte ha problem med att ta på ansvar för att han också gör fel - och det brukar han uttrycka. Både när det gäller föräldraskapet och annat. Hundarna och deras herre har däremot inte den förmågan alls.

Just formuleringen " få föräldrar är felfria" är min - och den är också felaktig eftersom det korrekta är "inga föräldrar är felfria".

Det håller jag med till fullo om, inga föräldrar och inga människor är felfria. Så är det ju.

Men om Chrippa och Linnea försatt sig i en situation där allt är borta nu. Och ännu värre att krypa in i buren.

Har man levt högt krävs det karaktär att klara av att livet förändras i ett slag. Nu har jag ju ingen aning om hur det blir för den lilla familjen, men det ligger ju rätt nära till hans att tro att det inte står riktigt rätt till. Och det är vad jag menar med skatteinbetalning eller rättare sagt skattesmitning och penningtvätt etc. så har han skapat en situation för Lillen.
Citera
2024-10-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är högst troligt att de har. Ingen myndighet i detta fallet kan ha missat flyktbeteendet. Det är ingen slump att de greps tidigt på morgonen de skulle åka iväg igen.
Bevisen är säkrade och de slipper häktas. Det vill säga om de inte gör mer fuffens under väntetiden vilket det finns potential att de gör.

Medan polisen pratade med Chrippa och Linnea på stationen så tankade andra poliser deras enheter, den är speglad och finns kvar. Så att "sudda ut" något är helt för sent nu.

Det här barnet verkar vara hos mamma och mormor nu?

Och kan det här paret resa nu, har man tagit deras möjligheter att göra det?
Citera
2024-10-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Varför supportrar du Chrippa hela tiden? Är du avundsjuk på att han inte tar med dig på alla resor istället för Linnea?

Micro låter väl snarare glad för att de har lyx och reser och är lyckliga ihop och att barnet är glatt.

Och det kan man väl vara, problemet är bara att det finns problem i bakvattnet här. Som Friedrich Engels säger: Frihet är att erkänna nödvändigheter.

Och där är Chrippas problem, han kan inte sålla ut vad som är nödvändigt så allt grottar ihop livet till en jädra geggamoja. Men det är bara min spekulationer.
Senast redigerad av Sturuf 2024-10-26 kl. 15:31.
Citera
2024-10-26, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag tror många fascineras av hans naivitet och dumdristighet. Det går liksom över allt annat. Hur tänkte han att han skulle kunna fortsätta så här, hur länge, resten av livet? Inget arv till Lillen i slutänden då?
Det är på en helt egen nivå hur korkad han är. Olof K framstår nästan som ett geni. Men dom har många likheter, bl.a. när det kommer till att ta ansvar för sitt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in