2024-10-26, 08:11
Medlem
picapicans avatar
Ingen av dessa behöver pengar. Varför inte kräva att de skänks till välgörenhet?
Citera
2024-10-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ingen av dessa behöver pengar. Varför inte kräva att de skänks till välgörenhet?

De hade nog inte gett sitt allt då tror jag. Som ex Katja förra året, hon är inte direkt multimiljonär så hon ville ju åt den halva miljonen. Så det är bra att pengarna går till egen ficka. Du ser ju hur hungrig Filip är
Citera
2024-10-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vad jag ogillar Filip Dikmen, känns som en riktig mobbare.

Riktig gaphals. Hörde inte ens vad han skrek om.
Citera
2024-10-26, 11:06
Medlem
Shattereds avatar
-Spoiler-

Jaha, då såg man första avsnittet igår kväll, och vad ska jag säga mer än STOR BESVIKELSE på utfallet på röstningen.

Hur och vad hände att Calle blev misstänkt? Argument att man blir tyst och "du borde ha sagt flera ggr att du är trogen när jag fråga" ,typ, lät helt galet som argument.

Och Filip, hjälp vad gör du 🤣 Hur kan man gå på någon så hårt efter EN DAG?
Tyckte så synd om C när man ser han helt tom med ord, och säkert minns tillbaka när Lucas var i exakt samma sits förra året.
Nej som sagt, helt jäkla otroligt att det blev så??!!! 😭🤣
Senast redigerad av Shattered 2024-10-26 kl. 11:08.
Citera
2024-10-26, 13:06
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Det enda jag vet om Filip sen innan, det är när tvn har stått på och det har visats 711 repriser av Bytt är bytt när han är med.
Jag blev överraskad över vilken jävla pissattityd han har! Vad har människan för fel? En fjollig skrikhals!
Hoppas att han ryker fort, men det lär han väl såklart inte göra!

Jocke visade sig vara mycket smartare än jag trodde. Jag trodde dessutom att han skulle ha på sig sina solglasögon och se nonchalant ut, som han brukar.
Dock känns det som att han har liiiite hybris eftersom han direkt började oroa sig över att bli mördad, då han ser sig som ett stort hot. Om han bara skippar det, så hoppas jag att han blir kvar ett tag.

Konstigt att det delades ut så många sköldar, som dessutom alla visste om.
Det va ju mer spännande förra säsongen när en/två personer fick en sköld och denne fick avgöra om den ville berätta eller inte. Men det kanske kommer längre fram.

Såna här program brukar ju bli bättre efter några avsnitt när deltagarna har blivit varma i kläderna och börjar känna varandra lite mer.
Kul ändå att dom har blandat, som det verkar, både okända och kända människor.
Det börjar bli tröttsamt med alla kändisprogram, det är alltid samma människor.
Citera
2024-10-26, 14:03
Medlem
Jag hejar automatisk på de som inte är så kända eller knappt kända. Kelda har potential att vara en bra förrädare men gick alldeless för hårt i första avsnittet med att misstänkta Marie och vid runda bordet vara på Marianne. Nu måste hon lirka med dom så de inte får ut henne.
Citera
2024-10-26, 14:19
Medlem
Nu har det startat upp ett nytt avsnitt! Genast blev det häxjakt på en svensk ljus kille. Snäll och stillsam. En inkräktare och svenskhatare uppviglar de andra till att tro att denna stackars Kalle var förrädare. Den största förrädaren i det programmet är Philip D. Är så trött på denne obehagliga och skrikiga figur. Han passar bra in i namnet på programmet förrädarna
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-10-26 kl. 15:05.
Citera
2024-10-26, 15:22
Medlem
psykmyss avatar
- Spoilers - Får väl dela med mig om mina tankar... - Spoilers -

Ojojoj - äntligen är Förrädarna igång igen. Som man har väntat!

Valet av förrädare är jag tveksam till. Rent ut sagt besviken. Kelda tog 14 sekunder innan hon började ge sig efter sina "kollegor". Klart de skall backstabba - men för i helvete inte fem minuter in. Tror dock hon kan gå rätt långt. Den bästa av de som valdes. Marie fnittrar och har redan lyckats bli misstänkt. Hon är blond och söt, men skall kanske nöja sig med det. Sen har vi någon senil gammal tant som säkert kan sjunga, men som My (tanten förra året?) kommer babbla sig ur programmet inom två till tre avsnitt och så kröner vi spektaklet med Bodström. Han har väl varit advokat? Huuuuuuur kan man bete sig så märkligt. Han kan lika gärna skrika rakt ut att han är förrädare. Uselt spelat och beklämmande hanterat. Har aldrig gillat karln och nu har han lyckats stärka känslan ytterligare några nivåer. Inte en chans att någon av dem tar sig till final. Noll. Dessutom tre kvinnor... jösses snacka om att bädda för katastrof.

Som flera påpekat var Jocke bättre än jag trodde. Tror även Ronny kommer gå långt. Känns slipad och tänker själv.

Filip Dikman - måste bort asap. Får magsår, hjärtklappning och ångest varje gång han skall bröla ur sig sin meningslösa åsikt. Herre jösses vilken jobbig människa.

Sluta säg arrivederci. Det är fånigt till att börja med men när deltagarna skall säga det bara en fars.

Håller på IFK Göteborg... men fasen Bosse gjorde det bra! Hatten av. Han vill man se mer av. Han kommer gå långt!

Maria Wetterstrand - är så kluven att hon rök... Tycker hon verkar svagbegåvad och självcentrerad. Men skulle va roligt att sett lite mer.

Emelia Hult... hade nog förväntat mig mer. Kändes osynlig och kommer bli en av de där trista som ryker i mitten av säsongen utan att egentligen satt något avtryck.

Att Carl åkte var superroligt. Han är precis lika talanglös som Simon och humorn i att båda åkte direkt snackar man inte bort!

Sen var det någon "invandrartjej" med som hade cool attityd... Om hon representerar "orten" och skall vara någon framstående där så vet man ju hur det kommer gå.

Anna. Henne gillar man! Hyggligt bra på schack med...

Nadim! Fasen hade glömt honom... Har bara sett hans förvirrade uttalanden på twitter. Slipper gärna han med omgående.

Sen tror jag "killgänget" gjorde sig själva en liten otjänst att utan att vinna något med att teama upp.

Men kul att det är igång igen! Klart bästa serien just nu att följa
Citera
2024-10-26, 15:53
Medlem
Dunder90s avatar
Dikmen har en riktigt oskön personlighet...usch! Dock gör han det ändå bra på något vis, synd bara att så många faller för hans teorier. Han är en mobbare.

Grym casting av TV4 på det stora hela. Samtliga är genomtänkta.
Citera
2024-10-26, 17:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Varför röstar inte förrädarna på en annan förrädare, om det ändå är fler som röstar på den personen? Då får de mer pengar själva som vinnare i slutet.

Varför avslutar programledaren med den italienska frasen "arrivederci" hela tiden?
Producenten Jocke Brobeck, som ville ha med Dragomir i programmet redan när de köpte in konceptet, tyckte att han skulle passa klockrent som programledare och när allt var klart och när satt ner och spånade sa han: "vad tror du om att säga arrivederci?".

Dragomir funderade, men har litar ju på honom för den här mannen är väldigt skarp, vet vad han gör och är en otroligt skicklig producent. Han vet vad som passar, så Dragomir testade och så blev det "arrivederci" med hela svenska folket.
Citera
2024-10-26, 17:48
Filip måste bort som andra har skrivit, fyfan vilken jobbig människa.

Förövrigt borde NÅGON förstå att det är Thomas Bodström som ville bli av med Maria Wetterstrand. Det är vad jag hade tänkt på direkt.
Citera
2024-10-26, 18:01
Vad är det för jävla babbeadvokat. Hon ska ju mördas direkt (i programmet då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in