2024-10-26, 13:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon kanske trodda att kända fotbollsspelare var normala människor och inte livsfarliga.

Svara på frågan i stället.
Citera
2024-10-26, 13:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Om fallet skulle läggas ner skulle det vara intressant att veta vilka bevis som saknas eller varför de inte räcker för en fällande dom. Det finns ju också en del frågetecken kring hur man skulle kunna bevisa en stor kontantbetalning av den här typen om Mbappe köper kvinnans tystnad. Hur skulle en sådan transaktion kunna göras utan att lämna några spår i det finansiella systemet?

Cash Is King!
Citera
2024-10-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon kanske trodda att kända fotbollsspelare var normala människor och inte livsfarliga.

Vad har du för bevis på att Mbappé och hans entourage är "livsfarliga" - har dom fallit och jag missat detta? (Obs; ironi...)
Citera
2024-10-26, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Cash Is King!

Jo absolut, men hur ska hon förvara 10 MSEK i kontanter..hemma i madrassen?
Citera
2024-10-26, 13:27
Bannlyst
Anmälan togs upp förra lördagen efter att kvinnan hade sökt akutvård, enligt källor.

Över en vecka har gått sedan utredningen startade. Åklagare Marina Chirakova har bekräftat att det finns en förundersökning gällande våldtäkt, men vill inte säga något mer.

– Inga kommentarer kommer att lämnas avseende utredningen, säger hon på tisdagen.

Är det någon som vet vad kvinnan hade för skador då hon uppsökte akutvård efter festen på Bank Hotell?
Citera
2024-10-26, 13:28
Medlem
Citat:
Du behöver inte ens tro - jag vet att denne inte vet ett skit för då hade han yppat initialer eller dylikt och inte i övrigt försökt översvämma tråden med en massa lögner och annan dynga! Han/hon är den som kommit med flera trådsanningar och vissa sväljer betet med hull- och hår. Förstår inte hur folk är funtade, så lättlurade och dessa kommer gå under när AI-teknologin blir alltmer vanligt förekommande och då de flesta (ingen) inte kommer kunna skilja sanning från lögn, på riktigt!
Det är ju inte någon trevlig utveckling och påpekandet om AI-teknologin är viktigt. Jag tror inte att den är mogen att kunna skilja insamlade andrahandsuppgifter från förstahandsuppgifter -det finns fortfarande anledning att försöka använda sunt förnuft så gott man kan trots maskinellt insamlande av diverse andrahandsinformation,

Bevisprövning kallas det och i svensk rätt finns begreppet fri bevisprövning så varje påstående skall granskas, prövas och värderas innan man tar ställning till om det ska beaktas eller inte. Tillgången till AI-teknologi låter i det perspektivet jobbigt att hantera och jag kan tro att det fortfarande är lång väg att gå innan den eventuellt kan tillmätas någon större trovärdighet om det ens är möjligt att kvalitetsdeklarera den på det sättet.
Det går att dupera, vilseleda och manipulera människor på olika sätt, hjärntvätt existerar som företeelse, sublim masspåverkan beskrivs av bland annat George Orwell och Ray Bradbury, vi har sett den påstådda politiska influensen av tyska folket under de tolv åren 1933-45, om det var lögn eller sanning vet vi inte med säkerhet än idag. Det är kontroversiellt.

Det här är läsvärt och man skall minnas att AI per definition aldrig kan bli något annat än andrahandsinformation - det är vad tekniken att samla in andrahandsuppgifter att återberätta rent tekniskt innebär. Därför värderas förstahands vittnesmål högst - aldrig andrahandsutsagor, som dock kan prövas och lämnas utan avseende om man så önskar!

Hörsägen
Hörsägen är en juridisk term som ibland används i juridiska sammanhang, och är synonym med vardagsbegreppet skvaller. Hörsägen är en uppgift där historien eller uppgiften består av löst sammanslagna fragment av uppgifter, eller där källan är en annan person än den som uttalar sig eller förhörs. Uppgiftens sanningshalt eller ursprung kan därför inte alltid vid uttalandet kontrolleras eller fastslås.
Senast redigerad av Back-Commenter 2024-10-26 kl. 13:35.
Citera
2024-10-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Jo absolut, men hur ska hon förvara 10 MSEK i kontanter..hemma i madrassen?

Hon får i eventuella fall skaffa sig ett kassaskåp... Sätter hon i 10 000 i månaden, eller liknande så är det ingen som ifrågasätter - sedan använder hon kontanterna för inköp - löpande utgifter betalar hon från bankkontot...
Citera
2024-10-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det är ju inte någon trevlig utveckling och påpekandet om AI-teknologin är viktigt. Jag tror inte att den är mogen att kunna skilja insamlade andrahandsuppgifter från förstahandsuppgifter -det finns fortfarande anledning att försöka använda sunt förnuft så gott man kan trots maskinellt insamlande av diverse andrahandsinformation,

Bevisprövning kallas det och i svensk rätt finns begreppet fri bevisprövning så varje påstående skall granskas, prövas och värderas innan man tar ställning till om det ska beaktas eller inte. Tillgången till AI-teknologi låter i det perspektivet jobbigt att hantera och jag kan tro att det fortfarande är lång väg att gå innan den eventuellt kan tillmätas nåfon större trovärdighet om det ens är möjligt att kvalitetsdeklarera den på det sättet.
Det går att dupera, vilseleda och manipulera människor på olika sätt, hjärntvätt existerar som företeelse, sublim masspåverkan beskrivs av bland annat George Orwell och Ray Bradbury, vi har sett den påstådda politiska influensen av tyska folket under de tolv åren 1933-45, om det var lögn eller sanning vet vi inte med säkerhet än idag. Det är kontroversiellt.

Det här är läsvärt och man skall minnas att AI per definition aldrig kan bli något annat än andrahandsinformation - det är vad tekniken att samla in andrahandsuppgifter att återberätta rent tekniskt innebär. Därför värderas förstahands vittnesmål högst - aldrig andrahandsutsagor, som dock kan prövas och lämnas utan avseende om man så önskar!

Hörsägen
Hörsägen är en juridisk term som ibland används i juridiska sammanhang, och är synonym med vardagsbegreppet skvaller. Hörsägen är en uppgift där historien eller uppgiften består av löst sammanslagna fragment av uppgifter, eller där källan är en annan person än den som uttalar sig eller förhörs. Uppgiftens sanningshalt eller ursprung kan därför inte alltid vid uttalandet kontrolleras eller fastslås.

Tack, för innehållsrika och informativa inlägg! Kudos!

Helt enig! Med AI-teknologin menade jag rent allmänt (var otydlig där) och nej, detta är ingen tillförlitlig "källa"...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2024-10-26 kl. 13:42.
Citera
2024-10-26, 13:52
Medlem
Citat:
Tyckte du var sansad i början i våra konversationer men nu ser jag att du mer och mer dömer Mbappé på förhand och lyssnar på trådsanningar och lustlögnaren "Greatgargamel", som till och med påstår att Mbappé bajsat i korridoren - kom igen nu, fall inte för dessa sjuka fantasier och trådsanningar. Vi lär så småningom få mer kött på benen, låt oss vänta på detta, i stället för att lyssna på idioter och deras lögner, fantasier och överdrifter... Denna tråd är en av de trådar som är värst drabbad av trådsanningar som jag någonsin sett. Nästan ingen information har kommit ut och ändå så sitter folk med en massa "sanningar" - konstigt!
Jag är fortfarande sansad. Det handlar i mitt fall inte om att börja tro på trådsanningar/uppdiktade historier utan jag ville bolla möjliga scenarion.

Jag tror fortfarande att det handlar om golddiggers på den typen av tillställningar, men sen tänker jag mig framförallt 2 scenarier; den ena att en golddigger gjort en falsk anklagelse (angivelse heter det nog mer korrekt. Haaaaag får rätta mig). Eller att Mbappé ville göra nåt som golddiggern inte va med på och utförde detta trots invändningar. Den sista kom jag på då någon i tråden pratade om 2an, vilket som jag skrev tidigare jag inte ens tänkt på
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-10-26 kl. 14:08.
Citera
2024-10-26, 14:24
Medlem
Appropå risktagande för er som är lite efterblivna och inte riktigt förstår vad detta handlar om så har Aftonbladet skrivit en artikel åt er som jag citerar.

Man vill gå nära elden för att se om den bränns eller om man kan härska över den
I boken ”Tomorrow sex will be good again” beskriver Katherine Angel en samtyckeskultur som kräver att en individ ska veta vad den vill, kunna formulera det och hålla fast vid sin vilja också i efterhand. Men också prospektivt, in i framtiden. Det kräver att vi ska vara i kontakt med vårt överjag och hela tiden rådfråga oss själva: vill jag det här och vill jag det av rätt sorts anledning?

Det är klart man vill festa med kändisar i den privata, mest exklusiva delen av en nattklubb. Det är klart man vill ha en hand på sitt ben, följa med till en svit. Man vill gå nära elden för att se om den bränns eller om man kan härska över den.

När nu Kylian Mbappé anklagas för att ha våldtagit en tjej han träffade i nattklubbarnas motsvarighet till ”kuddrummet” är det svårt att inte tänka på antalet tjejer som befunnit sig i samma position. Som blivit förförda av idén om att i efterhand kunna berätta om allt liv man kirrat som motvikt till döden. Hur man bejakade sin sexualitet och hur kul och självstärkande det var.

Men så inser man att man inte kan härska över elden, och dagen efter måste man söka vård för skadorna man fått. Och man tänker att i morgon ska allt bli bra igen.
Citera
2024-10-26, 14:29
Medlem
Ca 30 personer varav majoriteten av dem kvinnor (säkert alla utom fotbollsspelarna var kvinnor), i pingisrummet som beskrivs som ett "man cave".
https://www.expressen.se/sport/fotboll/filmen-inifran-fran-det-beryktade-pingisrummet/

Följande från artikeln i länken ovan är intressant i sammanhanget:
Enligt uppgifter till franska RMC Sport ska Marco Djelevic ha skickat meddelanden till flera unga kvinnor och bjudit in dem till en festnatt med fotbollsstjärnan.

Flera personer med god insyn som Expressen pratar med beskriver de oskrivna reglerna som gäller när man bjuds in till den här typen av slutna fester.

”Kan inte komma i efterhand och vara sur”
– Går du på såna grejer så vet du att det kommer vara någon kändis. Du vet att du inte får prata om det. Du vet att det är de grejerna. Du kan inte komma i efterhand och vara sur för nånting.

En annan person berättar:

– Det finns exempel på när en känd persons management lagt fram sekretessavtal på bordet som alla måste signa. Det är som att de köper sig rätten att säga: ”Vi har bjudit in dig på våra villkor och vad som än händer får du inte säga något.”
Stjärnorna - oavsett ras - har nog förväntningar om att kunna göra precis vad de vill, mtp vad de betalat för "kalaset".
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-10-26 kl. 14:37.
Citera
2024-10-26, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag är fortfarande sansad. Det handlar i mitt fall inte om att börja tro på trådsanningar/uppdiktade historier utan jag ville bolla möjliga scenarion.

Jag tror fortfarande att det handlar om golddiggers på den typen av tillställningar, men sen tänker jag mig framförallt 2 scenarier; den ena att en golddigger gjort en falsk anklagelse (angivelse heter det nog mer korrekt. Haaaaag får rätta mig). Eller att Mbappé ville göra nåt som golddiggern inte va med på och utförde detta trots invändningar. Den sista kom jag på då någon i tråden pratade om 2an, vilket som jag skrev tidigare jag inte ens tänkt på

Dessa överenskommelser kan väl ändå inte stå över Svensk Lag om ett brott som våldtäkt eller grov våldtäkt misstänks ha begåtts hur känd GM än må vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in