2024-10-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan08181
Enligt min källa så är det sannolikt att Mohamed Abdullahi som ligger bakom avrättningen och källan hävdar att han inte sitter inne eller är död, någon information om han? Enligt polisen så har de tagit en förhastad slutsats att Rinkeby 1 inte finns längre eftersom stora delar av sommaren så har flera medlemmar av FLG synts i områden i Järva. Du verkar inte vara så pålitlig med tanke på att ett antal delar av din publicering inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Det låter trovärdigt dock, trolles nära vän abz var den som (ryktesvägen) dödade kapten som var en ledare inom FLG. Trolle kanske var med på hitten mot kapten eller så har det hänt mer efter det mordet som är kopplat till trolle inom konflikten husby yngre och FLG. Det finns en hotbild mot Thomas från shz sidan i rinkeby framförallt från dom yngre efter mordet på kapten.

Mordet på Thomas mamma är kopplat till det interna kriget i Husby.

Här är några händelser som hänt på senaste tiden och som är kopplat till konflikten.
Sen så har det hänt mycket mer som inte allmänheten har någon aning om, inbrott, misshandel o mycket mer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ng-tva-skadade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...genhet-i-husby

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1131269

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...utning-i-husby
Citera
2024-10-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Haha men vadå finns inte så länge yasin, jaffar, kurden, farre, mer mera fortfarande lever så finns väll shottaz? Dom har ju varit i sverige mycket under sommaren och polisen gick väll ut att konflikten kan blossa upp igen?
Dom är inte aktiva på gatan på det sättet.
Citera
2024-10-26, 13:18
Medlem
Citat:
Haha men vadå finns inte så länge yasin, jaffar, kurden, farre, mer mera fortfarande lever så finns väll shottaz? Dom har ju varit i sverige mycket under sommaren och polisen gick väll ut att konflikten kan blossa upp igen?

Snälla, dessa har lagt ner sedan lång tid tillbaka.
De lever gott och väl i Storbritannien.
Polisen gick ut att konflikten kan ” blossa ” upp igen pågrund av att shacki hånar dem döda i FLG. Men shottaz har inte vart aktiva sedan 3-4 år tillbaka.
Gå lyssna på Jaffars intervju på dialogiskt.
Citera
2024-10-26, 13:19
Medlem
Citat:

SSA fanns till följd av FLG. Men SSA finns knappt längre heller.
De försökte etablera sig i Oslo men arresterades snabbt.
Citera
2024-10-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Dom är inte aktiva på gatan på det sättet.
Nej absolut så är det men dom finns ju fortfarande. Dock har jag hört att kurden är väldigt aktiv på gatan fortfarande.
Citera
2024-10-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Det låter trovärdigt dock, trolles nära vän abz var den som (ryktesvägen) dödade kapten som var en ledare inom FLG. Trolle kanske var med på hitten mot kapten eller så har det hänt mer efter det mordet som är kopplat till trolle inom konflikten husby yngre och FLG. Det finns en hotbild mot Thomas från shz sidan i rinkeby framförallt från dom yngre efter mordet på kapten.
Fast då kvarstår det faktum att Trolles mamma är den som blev skjuten och inte Trolle. FLG har aldrig krigat på det sättet att de går på anhöriga, men 3 år efter mordet på kb skulle de helt plötsligt få för sig att skjuta mamman? Låter inte trovärdigt alls. Abz dödar kb, som payback tar FLG (som knappt ens finns kvar) Trolles mamma för att Trolle är nära vän med Abz. Det där går inte riktigt ihop.

Det som du säger att det finns en hotbild mot Trolle från shottaz yngre (FLG?) hade möjligtvis varit sanning för 3+ år sedan, inte idag.
Citera
2024-10-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Snälla, dessa har lagt ner sedan lång tid tillbaka.
De lever gott och väl i Storbritannien.
Polisen gick ut att konflikten kan ” blossa ” upp igen pågrund av att shacki hånar dem döda i FLG. Men shottaz har inte vart aktiva sedan 3-4 år tillbaka.
Gå lyssna på Jaffars intervju på dialogiskt.
Haha nej yasin bor i tyskland, jaffar verkar flyttat till afrika. Är det inte för att yasin, jb varit i byn mycket i sommar? Jaffar har hånat mycket i sina låtar också även om han inte är lika rå som shacki är. Jag tror ärligt inte dom vill köra mot varandra längre.
Citera
2024-10-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
SSA fanns till följd av FLG. Men SSA finns knappt längre heller.
De försökte etablera sig i Oslo men arresterades snabbt.
Jag är medveten om det, jag menade bara att shottaz fortfarande finns vilket dom gör.
Citera
2024-10-26, 13:36
Medlem
Citat:
Jag är medveten om det, jag menade bara att shottaz fortfarande finns vilket dom gör.
Citat:
Haha nej yasin bor i tyskland, jaffar verkar flyttat till afrika. Är det inte för att yasin, jb varit i byn mycket i sommar? Jaffar har hånat mycket i sina låtar också även om han inte är lika rå som shacki är. Jag tror ärligt inte dom vill köra mot varandra längre.

Yasin och Jaffar passade på att smyga runt i rinkeby under någon dag eftersom några från DP precis blivit häktade. Annars vågar de inte med ett skit då de inte har någon kapacitet kvar. De är inget gäng och shottaz-grupperingen finns inte kvar som den en gång gjorde. Shacki hånar shottaz dels för att han vet att inget kommer hända. Tror att han är mer bekymrad över polisen än shottaz vid det här laget.
Citera
2024-10-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsispep
Yasin och Jaffar passade på att smyga runt i rinkeby under någon dag eftersom några från DP precis blivit häktade. Annars vågar de inte med ett skit då de inte har någon kapacitet kvar. De är inget gäng och shottaz-grupperingen finns inte kvar som den en gång gjorde. Shacki hånar shottaz dels för att han vet att inget kommer hända. Tror att han är mer bekymrad över polisen än shottaz vid det här laget.
Nej yasin har varit i byn regelbundet under sommaren. Shacki och hans liga är väll i hjulsta nu? Yasin hade ju nån live för nån vecka sedan då var han i askebyn i rinkeby. Som jag skrev i en annan kommentar jag tror inte dom vill köra mot varandra längre. Makkan är väll ute nu också?
Citera
2024-10-26, 13:52
Medlem
Citat:
Nej yasin har varit i byn regelbundet under sommaren. Shacki och hans liga är väll i hjulsta nu? Yasin hade ju nån live för nån vecka sedan då var han i askebyn i rinkeby. Som jag skrev i en annan kommentar jag tror inte dom vill köra mot varandra längre. Makkan är väll ute nu också?
Finns inget att köra emot då shottaz inte finns kvar. Kommer inte tillägga något mer om detta då du inte verkar förstå.
Citera
2024-10-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsispep
Finns inget att köra emot då shottaz inte finns kvar. Kommer inte tillägga något mer om detta då du inte verkar förstå.
Snarare ni andra som inte verkar förstå men absolut. Du menar alltså att man inte vill ta yasin och jaffar t.ex? Man stampa ju AZ tror man vill ha hämnd på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in