2024-10-26, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Du är skev. Förnekar att män behandlas som skit av både partners och "psykologer".

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det har väl aldrig förekommit någon misshandel? Eller är begreppet så urvattnat att Adam räknas som misshandelsoffer nu?

Det som händer varje säsong är att ett hatobjekt utses och överöses med diagnoser från alla hobbypsykologer i tråden, även fast deltagarna är ganska vanliga människor allihopa.

Psykisk misshandel.
Googla det, Mr qwertyyuioopåååasdghhjk
Citera
2024-10-26, 09:23
Medlem
qwertyyuioopåååasdghhjk har inte förstått att det är Elsa själv som gör sig till hatobjekt. Behöver inte produktionen anstränga sig för. Fungerar inte så att en människa beter sig som vi ser och vartannat normalt.
Citera
2024-10-26, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Jag brukar inte kolla på gvfö men läser trådarna som handlar om det och brukar vid något enstaka tillfällle kolla på klipp från serien för att få mina misstankar bekräftade.

Min fråga till er som sett alla säsonger är om det i någon säsong har funnits en man som har bettet sig så som dessa kvinnor (Elsa denna säsongen) gör?

Dvs beter sig som manipulativa svin och gaslightar och trycker ner sin partner?

Ja. Två stycken. Sen har jag inte kollat på alla säsonger själv men det fanns en kille från Skåne med mössa på sig inomhus som var helt vidrig mot tjejen. Självklart var det då en vettig och snäll tjej som ville väl.
De matchar aldrig två mobbare med varandra.
De fick samma skit-råd att ”jobba med relationen”. Alltså psykologen uppmärksammade inte offret på att hon borde bryta, de avbröt inte inspelningen, tvärtom försökte de uppmuntra dem att ”kommunicera”.

Den andre var Arvid. Hans beteende i programmet var verkligen textbook för hur en misshandelsrelation kan börja.
Att de fortfarande är tillsammans är väl inget konstigt. Inte nog med att manipulativa partners är manipulativa, Ida hade en psykolog som satt och bekräftade att inget konstigt skedde.
Det var den säsongen som en professor i sociologi skrev en debattartikel att experterna i programmet var oetiska sadister.
Sen gick en känd psykolog ut och sa samma sak, och berättade att hon själv tackat nej till att delta i programmet som expert.
Citera
2024-10-26, 10:28
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Psykisk misshandel.

Jo jag vet att det är en vedertagen term men jag tycker inte det Elsa gör mot Adam är psykisk misshandel.

Omogna kvinnor/tjejer är så där, det är inget ovanligt. Adam behöver bara sätta ner foten.
Citera
2024-10-26, 10:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
qwertyyuioopåååasdghhjk har inte förstått att det är Elsa själv som gör sig till hatobjekt. Behöver inte produktionen anstränga sig för. Fungerar inte så att en människa beter sig som vi ser och vartannat normalt.

Jo det förstår jag. Jag tycker Elsa är omogen och osympatisk, men hon har inte misshandlat någon.
Citera
2024-10-26, 10:35
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja. Två stycken. Sen har jag inte kollat på alla säsonger själv men det fanns en kille från Skåne med mössa på sig inomhus som var helt vidrig mot tjejen. Självklart var det då en vettig och snäll tjej som ville väl.
De matchar aldrig två mobbare med varandra.
De fick samma skit-råd att ”jobba med relationen”. Alltså psykologen uppmärksammade inte offret på att hon borde bryta, de avbröt inte inspelningen, tvärtom försökte de uppmuntra dem att ”kommunicera”.

Den andre var Arvid. Hans beteende i programmet var verkligen textbook för hur en misshandelsrelation kan börja.
Att de fortfarande är tillsammans är väl inget konstigt. Inte nog med att manipulativa partners är manipulativa, Ida hade en psykolog som satt och bekräftade att inget konstigt skedde.
Det var den säsongen som en professor i sociologi skrev en debattartikel att experterna i programmet var oetiska sadister.
Sen gick en känd psykolog ut och sa samma sak, och berättade att hon själv tackat nej till att delta i programmet som expert.

Säsongen med Arvid var den första säsongen jag följde serien och jag tror ingen karaktär delat tittarna i två läger lika tydligt som Arvid. Det enda alla var eniga om i den relationen var att Ida är omöjlig att tycka illa om.

Lite synd att alla verkar vara ungefär överrens om deltagarna den här säsongen.
Citera
2024-10-26, 10:51
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbritt37
Det var det skon klämde? Vad klämde skon? Hört talas om fire crotch, i allmänhet är "rödtockar" ej särskilt populära på dejting marknaden. Men du får ta vad du får.
Kan du använda citat funktionen månne?, jag skrev att det var DET skon klämde för att göra en poäng av att det röda könshåret var så långt att man skulle kunna lyckas kliva på det genom egna eller förbipasserandes skor.

Det heter inte rödtockar btw, det heter rödTOTTAR och det tillståndet är väldigt populärt så länge hon är kvinna, där kan to.m fire crotch få passera att hon öh har könshår enligt den moderne intelligens genomsnittlige bachelorn

Så orättvist är det mellan könen! (men det drabbar inte mig, utan alla rödhåriga män i Gift vid första ögonkastets historia, det kan vara så att rödhåriga män saknar självkänsla och att det kommer med modersmjölken)

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jo jag vet att det är en vedertagen term men jag tycker inte det Elsa gör mot Adam är psykisk misshandel.

Omogna kvinnor/tjejer är så där, det är inget ovanligt. Adam behöver bara sätta ner foten.
Precis, fadäsen Undringar gör i livet är att hon tror att alla är utstuderat elaka, misshandel kan vara en oavsiktlig biverkning/olyckshändelse som kan uppstå också enligt svea rikes lag
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-26 kl. 11:09.
Citera
2024-10-26, 11:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Psykisk misshandel.

Jag brukar tycka att du överdriver och tar i så du spricker, men i det här fallet håller jag med dig.
Hon har precis innan redogjort för kompisen att hon inte bekräftar honom ett skit (säger hon och låter dryg). När de sitter i soffan i fjällstugan, så hånar hon honom när han försöker tolka en fot som lite fysisk beröring.
Hon blir sur när han försöker uttrycka att han vill ha mer frågor som bekräftelse, och då kontrar hon med att Hon ställer mer frågor.

PÅ afterskin ger Adam henne ALL uppmärksamhet. Hyllar henne typ, genom att dra igång klubben att sjunga Ja må hon leva fat hon inte fyller år.
(Ja, sån uppmärksamhet njuter hon av exhibitionist-horan som mer än allt annat vill "SE rik ut".)

Adam såg att hon tyckte om det, men han kanske reagerade på att HON inte ger ett SKIT , tillbaka?

Han försöker föra lite relationssnack om det i sängen sen. Då ATTACKERAR hon och smular sönder honom. Är extremt snarstucken och nedlåtande mot hans upplevelser och känslor.
Dessa har nämligen hon patent på.
Hon blir direkt så aggressiv så han börjar pudla och förminska det viktiga han kände.

Sen börjar psykopaten börja gråta.
Typiskt beteende från riktigt ynkliga misshandlare som begått övergrepp.
Jag tycker att han var utsatt för ett VERBALT ÖVERGREPP från hennes sida.
Det finns inga ursäkter. (Hon attackerade honom för hon undrade hur han hade mage att ta upp något sådant då HON haft så himla kul på afterskin då han gav henne all uppmärksamhet.)
Citera
2024-10-26, 11:49
Medlem
dialektikers avatar
Förutom att Elsa ägnar sig åt psykiskt övergrepp på Adam där hon KRÄVER att hon ska behandlas som en prinsessa 24/7, medan hon inte ska behöva ge tillbaka NÅGONTING.
(blir hon lite bedd av Adam att ge tillbaka lite grand går hon till angrepp och börjar tjuta),
så är hon härmed utnämnd till Sveriges, genom tiderna, värsta ENERGITJUV!!

Fy fan, har inte sett en sån här självupptagen människa!
Citera
2024-10-26, 11:51
Medlem
Citat:
Psykisk misshandel.

Du borde göra det själv först innan du sitter och använder dig av begreppet. Lustigt att en person som du så enkelt kan sitta och dela ut diagnoser till folk, du borde kanske gå och se om du har någon själv.
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2024-10-26 kl. 11:55.
Citera
2024-10-26, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag brukar tycka att du överdriver och tar i så du spricker, men i det här fallet håller jag med dig.
Hon har precis innan redogjort för kompisen att hon inte bekräftar honom ett skit (säger hon och låter dryg). När de sitter i soffan i fjällstugan, så hånar hon honom när han försöker tolka en fot som lite fysisk beröring.
Hon blir sur när han försöker uttrycka att han vill ha mer frågor som bekräftelse, och då kontrar hon med att Hon ställer mer frågor.

PÅ afterskin ger Adam henne ALL uppmärksamhet. Hyllar henne typ, genom att dra igång klubben att sjunga Ja må hon leva fat hon inte fyller år.
(Ja, sån uppmärksamhet njuter hon av exhibitionist-horan som mer än allt annat vill "SE rik ut".)

Adam såg att hon tyckte om det, men han kanske reagerade på att HON inte ger ett SKIT , tillbaka?

Han försöker föra lite relationssnack om det i sängen sen. Då ATTACKERAR hon och smular sönder honom. Är extremt snarstucken och nedlåtande mot hans upplevelser och känslor.
Dessa har nämligen hon patent på.
Hon blir direkt så aggressiv så han börjar pudla och förminska det viktiga han kände.

Sen börjar psykopaten börja gråta.
Typiskt beteende från riktigt ynkliga misshandlare som begått övergrepp.
Jag tycker att han var utsatt för ett VERBALT ÖVERGREPP från hennes sida.
Det finns inga ursäkter. (Hon attackerade honom för hon undrade hur han hade mage att ta upp något sådant då HON haft så himla kul på afterskin då han gav henne all uppmärksamhet.)

Fattar inte vad som är skillnaden med just Elsa jämfört med Carro tex.
Och det är inte automatiskt jag som haft fel för att du inte sett samma sak innan.

Hoppas hursomhelst att Adam träffar en vettig, smart och fin tjej han kan ha det bra med, precis som Agust och Alex gjorde 🙏
Citera
2024-10-26, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Kan du använda citat funktionen månne?, jag skrev att det var DET skon klämde för att göra en poäng av att det röda könshåret var så långt att man skulle kunna lyckas kliva på det genom egna eller förbipasserandes skor.

Det heter inte rödtockar btw, det heter rödTOTTAR och det tillståndet är väldigt populärt så länge hon är kvinna, där kan to.m fire crotch få passera att hon öh har könshår enligt den moderne intelligens genomsnittlige bachelorn

Så orättvist är det mellan könen! (men det drabbar inte mig, utan alla rödhåriga män i Gift vid första ögonkastets historia, det kan vara så att rödhåriga män saknar självkänsla och att det kommer med modersmjölken)

Precis, fadäsen Undringar gör i livet är att hon tror att alla är utstuderat elaka, misshandel kan vara en oavsiktlig biverkning/olyckshändelse som kan uppstå också enligt svea rikes lag

Alla? Jävlar vad du överdriver. Endast vissa par i GVFÖ som uppenbart hackar sönder sin partner på ett onormalt sätt, så som ingen normalt utvecklad människa behandlar personer de dejtar.
Jag tycker tex att du är harmlös och inte utstuderat elak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in